Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Elektrische ramen en swengels? / Gaatjes in handvat voor?

  1. #1

    Standaard Elektrische ramen en swengels? / Gaatjes in handvat voor?

    Dag, Ik heb 2 kleine vraagjes over het interieur van mijn 80 b4.

    1. Ik wou de achter ramen bedienen vanaf de bestuurders stoel maar die deden het niet. Ook op de knopjes van de achterdeur doen ze het niet. Nou zag ik tot mijn groote verbazing dat er ook een swengeltje op de deur zat waar mee de ramen wel te bedienen zijn :-| . ( zie foto1) Heeft iemand hier een verklaring over?

    2. Ik zag ook dat er onder het handvat van de voorste 2 deuren een gaatje zit zou dat voor het alarm zijn oid? (Zie foto2)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Iemand heeft een schakelaarpaneeltje voor vier elektrische ramen ingebouwd maar niet de twee achterste mechanismen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    dat gaatje is om de armsteun los te maken

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    dat gaatje is om de armsteun los te maken
    :-D Nee oke dan is het goed ik hou niet zo veel van gaatjes in mijn auto.

    @tom. Ik neem aan dat elec. ramen voor standaard zijn op mijn auto? Dus dan zouden er maar 2 knopjes voor moeten zitten aan de bestuurders kant.

    Er is dus waarschijnlijk geprobeerd elec. ramen achter in te bouwen maar ze zijn niet verder gekomen dan de knopjes?
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    In een 2.8 zullen elektrische ramen voorin wel standaard geweest zijn, ja. Misschien waren de knopjes stuk (dat gebeurt) en is de unit vervangen door een exemplaar voor vier elektrische ramen. Kan ook zijn dat het interieur een mengsel is van onderdelen uit meer auto's, dat heb ik ook al eerder gezien.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Waarschijnlijk is er idd een nieuw interieur ingezet met deurlijsten voor 4 electrische ramen terwijl er in de jouwe er maar 2 zaten. Ik ben ook bezig met een ''nieuw'' interieur voor 4x electriek en heb er ook alleen 2 voor.
    Een leuke upgrade zou dus kunnen zijn om ook achter de ramen electrisch te maken . Ik moet ook nog bepalen hoe ik dat ga oplossen.

    Overigens waren electrische ramen bij een v6 2.8 niet standaard, alleen electrische spiegels (vanaf de 5-cil.).
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  7. #7

    Standaard

    Maar als het paneel voor is vervangen voor een met 4 ramen dan is het raar dat er achter ook knopjes zitten en swengels. Dan zouden de deuropeners achter ook moeten zijn vervangen met knopjes er in. Maar waarom zou je dat doen
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Omdat je van knopjes houdt en ooit de rest wilt doen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roy
    Maar als het paneel voor is vervangen voor een met 4 ramen dan is het raar dat er achter ook knopjes zitten en swengels. Dan zouden de deuropeners achter ook moeten zijn vervangen met knopjes er in. Maar waarom zou je dat doen
    Wat jij nu in de auto hebt is het zgn ''sportinterieur''. Wellicht heeft er in een vorig leven de standaardbekleding ingezeten en is bij vervanging dus stoelen, bank EN deurpanelen vervangen (je kunt niet alleen het stof vervangen, alleen het hele paneel). En als dat vervangende interieur dus voor 4 electrische ramen was terwijl jij er maar 2 hebt...... hebben ze waarschijnlijk de zwengels achteraf weer terug gemonteerd. De originele deurhendels voor NIET electrische ramen achter zijn nml kleiner zover ik weet en hadden niet gepast......
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  11. #10

    Standaard

    Dat zou idd wel logies zijn. Maar is dit interieur niet orgineel geleverd in mijn auto of dan je dat niet zien. Mja ik hou wel van knopjes
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •