Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Plaatsen luidsprekrs

  1. #1

    Standaard Plaatsen luidsprekrs

    We hebben een a3 2001 gekocht, nu zijn de luidsprekers niet zo bijzonder.
    Op het forum zeker al besproken maar niet kunnen vinden.
    Hoe plaats ik nieuwe luidsprekers oa in de deur en in het zijpaneel achterbank. Kan ik het rooster ervan afhalen en dan nieuwe luidsprekers plaatsen.

    Gert Jan

    PS
    er is nog een hoop te lezen op dit forum.
    :-?

  2. #2

    Standaard

    de standaard audi boxen zijn prima hoor,

    als je echt een veel beter geluid in je auto wilt is het niet simpelweg een kwestie van "dikkere" speakers er in hangen in combinatie met aleen een simpele radio zul je daarvan geen enkele verbetering krijgen (er is zelfs kans dat het geluid slechter wordt)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    rooster er nie afhalen breekt (naar eigen ervaring kut)ik vermoed dat hele zijpaneel eraf moet net als bij de deuren voor als je weet hoe graag reactie alvast bedankt
    Ben je bijna aan het eind is er weer een nieuw begin en dan is het eind weer verder weg joh.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Je deurpanelen dien je eraf te halen.
    Van de voorste deuren is dit erg simpel.
    Ik zou dan vervolgens je deuren dempen met Bitumen matten van bijvoorbeeld Vibraflex. Deze matten ontdreunen en zorgen voor een perfect geluid. Zelfs je originele speakers zouden hier al bijna dubbel zo goed mee kunnen klinken.

    Vervolgens kun je een compo-setje naar eigen keuze plaatsen. Ik kan je hierin niet adviseren aangezien je nog een geen budget aangeven hebt.
    Maar een tip: Focal 165v1, deze passen in de A3, zijn perfect qua klank en prijs, en ook zeer geschikt voor op de originele radio's, dus zonder extra versterkers.

  5. #5

    Standaard

    maar toch, zonder een versterker klinken alle speakers bagger. een auto radio produceert hooguit tussen de 9 en 13 watt RMS aan "echt" vermogen. die fanta getallen van 50 watt per kanaal moet je niet serieus nemen, want dat zijn piek vermogens. deze zijn dan ook mega vervormd van geluid. dus dan kom je terug op die 9 tot 13 watt rms echt vermogen. een speaker (ook standaard speaker) geeft een heerlijk geluid bij zo'n 30 tot 70 watt rms. naalang je speaker het ook aan kan dan. dus bij meer "echt" vermogen kan je speaker lekker te keer gaan, en jou ook plezieren met een lekker voller (en een vollere bas) geluid in je auto. ik zelf heb nu de orginele a4 speakers getest, (bwj '97, dus al 10 jaar oude speakers) en zelfs deze oude speakers klinken met de versterker erbij lekker voller en gaan ook veel harden zonder vervorming.


  6. #6

    Standaard Geluid autoradio

    Mijn autoradio heeft 4x 18 watt echt vermogen zonder versterker, en volgens de heren oordokter is dat genoeg om je oren om zeep te helpen.
    Ik heb voor de org. geluidboxen van audi en achter twee van sony en een geluid dat wil niet weten zo mooi, dat zelfs de kenners er van zeggen, wat voor versterker heb jij !.
    Dus harder wil niet zeggen beter, de boxen zijn het belangrijkst van alles en niet wat er achterzit !.
    MIjn auto heet christine, rood en net zoveel power.
    Audi for life

  7. #7

    Standaard

    harder is ook niet beter, maar een goed vermogen als voeding voor je speakers laat je speakers voller en mooier klinken. je krijgt dan bij laag vermogen toch een vol geluid zonder de loudness functie. meestal met alles orgineel moet je toch al meer bas gaan toe voegen voor een vollere klank, dat met een goed vermogen niet hoeft. 18 watt rms is echt veel voor een radio. meestal is dit niet het geval. ik zelf heb nu een dure klasse alpine in de avant zitten, met de standaar speakers. klinkt ook wel mooi, maar niet vol. en zelfs deze radio heeft een fabrieks opgave van 4 x 45 watt, maar levert echt maar 4 x 10 watt rms. wat voor een radio heb jij dan ? vind 4 x 18 watt rms wel erg veel. kan kloppen, maar ik heb het nog niet gehoord.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nightmare
    harder is ook niet beter, maar een goed vermogen als voeding voor je speakers laat je speakers voller en mooier klinken. je krijgt dan bij laag vermogen toch een vol geluid zonder de loudness functie. meestal met alles orgineel moet je toch al meer bas gaan toe voegen voor een vollere klank, dat met een goed vermogen niet hoeft. 18 watt rms is echt veel voor een radio. meestal is dit niet het geval. ik zelf heb nu een dure klasse alpine in de avant zitten, met de standaar speakers. klinkt ook wel mooi, maar niet vol. en zelfs deze radio heeft een fabrieks opgave van 4 x 45 watt, maar levert echt maar 4 x 10 watt rms. wat voor een radio heb jij dan ? vind 4 x 18 watt rms wel erg veel. kan kloppen, maar ik heb het nog niet gehoord.
    Ik heb een radio, zie zeer weinig verkocht wordt in nederland, reden is dat men alleen maar kijkt naar een merk en niet naar vormgeving en tech. spec. !.
    Ik heb een Blaupunkt San Diego mp27 kost in duitsland tussen de 94 en de 99 euro, de prijs in nederland is tussen 98 en de 130 euro.

    http://fe0wap79.bosch.de/intershopro...0001_BA_NL.pdf

    Hier is te lezen: 4x 18 watt sinus conform Din 45 324 bij 14.4 volt en 4x 45 piek vermogen
    MIjn auto heet christine, rood en net zoveel power.
    Audi for life

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •