Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: vies leer stuurwiel

  1. #1

    Standaard vies leer stuurwiel

    Beste Mensen,

    Mijn leren bruine stuur heeft een vuile zwart/bruine rand.

    waarmee kan ik dit het beste verwijderen.?
    bvd JPs

  2. #2
    jarrens's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    48
    Posts
    931
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard

    Probeer eens een schoenpoets/reiniger die overeenkomt met de kleur van je stuur....

    Ik heb mijn stuur (zwart) als nieuw gekregen met zwarte schoenpolish.... 8)

    Maaaar misschien dat de heren poetser(s)-(tje) een ander middeltje weten....
    Audi Q7 3.0TDI met HARTOG kuurtje...

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    gewoon het stuur helemaal ontvetten
    daarna een leermiddel gebruiken en hem weer helemaal insmeren en laten drogen.
    schoenpoets is meer bedoeld voor schoenen en niet echt water.slijtvast

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    gewoon het stuur helemaal ontvetten
    daarna een leermiddel gebruiken en hem weer helemaal insmeren en laten drogen.
    schoenpoets is meer bedoeld voor schoenen en niet echt water.slijtvast
    Waarmee kan ik dit het beste ontvetten.?

  5. #5
    jarrens's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    48
    Posts
    931
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard

    Probeer eens een schoenpoets/reiniger die overeenkomt met de kleur van je stuur....

    Ik heb mijn stuur (zwart) als nieuw gekregen met zwarte schoenpolish.... 8)

    Maaaar misschien dat de heren poetser(s)-(tje) een ander middeltje weten....
    Audi Q7 3.0TDI met HARTOG kuurtje...


  6. #6
    jarrens's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    48
    Posts
    931
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard

    Huh, dubbelpost sorry
    Drukte kennelijk op de refresh knop
    Audi Q7 3.0TDI met HARTOG kuurtje...

  7. #7
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.518
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Niet met ontvet rotzooi beginnen. Dat is niet goed voor je leer op lange termijn.
    Schoenpoest is ook geen lange termijn oplossing al werkt het visueel wel.

    Ik gebruik Gliptone.

    Eerst cleanen met een gel:
    GT1208
    Liquid Leather Cleaner, 8 oz
    • pH balanced to the pH of fine leather • Cleans safely and thoroughly • Restores the natural beauty and resiliency of leather as it cleans with out harmful removal of natural oils • Preserves strength and durability • Enhances original new leather scent.
    En dan het onderhoudsmiddel. Gaat het leer ook echt weer "nieuw" van ruiken. Beste spul dat ik ooit gebruikt heb. Serieus beter dan Meguiars.
    GT1108
    Liquid Leather Conditioner, 8 oz
    • Preserves the unique, natural qualities & beauty of fine leather • Breathes new life & resiliency into neglected leather • Prolongs the life & luster of leather • Requires no vigorous rubbing • Restores the feel and scent of new leather.
    Het is het "in-fabriek" product van oa. Aston Martin en Jaguar.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Niet met ontvet rotzooi beginnen. Dat is niet goed voor je leer op lange termijn.
    Schoenpoest is ook geen lange termijn oplossing al werkt het visueel wel.

    Ik gebruik Gliptone.

    Eerst cleanen met een gel:
    GT1208
    Liquid Leather Cleaner, 8 oz
    • pH balanced to the pH of fine leather • Cleans safely and thoroughly • Restores the natural beauty and resiliency of leather as it cleans with out harmful removal of natural oils • Preserves strength and durability • Enhances original new leather scent.
    En dan het onderhoudsmiddel. Gaat het leer ook echt weer "nieuw" van ruiken. Beste spul dat ik ooit gebruikt heb. Serieus beter dan Meguiars.
    GT1108
    Liquid Leather Conditioner, 8 oz
    • Preserves the unique, natural qualities & beauty of fine leather • Breathes new life & resiliency into neglected leather • Prolongs the life & luster of leather • Requires no vigorous rubbing • Restores the feel and scent of new leather.
    Het is het "in-fabriek" product van oa. Aston Martin en Jaguar.
    Waar kan ik dat kopen.?

  10. #9

    Standaard

    Zou een gewoon sopje niet werken?

  11. #10
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.518
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ferenc
    Zou een gewoon sopje niet werken?
    Niet verstandig ivm. PH-waarden. Gliptone is PH-neutraal dus tast het niets aan.
    Ik koop het op eBay.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  12. #11

    Standaard

    Kan het best voor een keertje tegen hoor. Laatst het cabrio-stuur van Daan voor mijn Coupe gecleaned (ok, deze blonk van nature al iets meer dan mijn zelfde in de 80).

    Ik heb het eerst gereinigd met een gewoon sopje en met een witte doek de aanslag verwijderd met een beetje 'Quick and Bright'. de 3-spaken hadden wat nagelkrasjes. Deze heb ik met een penseel met mat zwarte verf ingeschilderd... effe laten drogen en vervolgens met een ander doekje de overtollige verfstreepjes weggewreven. De krasjes zijn dan opgevuld. effe drogen. Schoenpoets erover (gelieve niet de rand van het stuur als het niet nodig is). In laten drogen en na 10 minuten alles (heel) goed uitwrijven met een doek totdat het niet meer afgeeft (en dat duurt effe).
    Stuur was toen mooi op kleur. Daarna een laag leather conditioner erop gezet.. Ook weer goed boenen.

    Klaar en in de auto geschroeft.

    Ik ben niet zo zenuwachtig met schoonmaakmiddelen, je moet gewoon goed kijken wat er gebeurt.

    Mijn vorig lederen stuur heb ik een keer met een zogenaamd 'officieel' autoleerproduct gedaan... Een hoek was van het vasthouden wat minder mooi geworden. Nou na behandeling heb ik een maand rondgereden met een 'grof' stuur. :-?
    De leerlaag leek wel op!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #12

    Standaard

    ik heb vorige week me hele interieur met gliptone gedaan,hoop niet dat ik een leer fetisjist word,want die lucht is wel lekker.....
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  14. #13

    Standaard

    bij onze schoenenwinkel verkopen ze kleurloos ledervet.
    hier doe ik ook mijn jas mee.
    uitgedroogde plekken worden gevoed zodat het er weer als nieuw uitziet.

  15. #14
    2.3
    Guest

    Standaard

    Steven, nog bedankt voor de tip Gliptone !
    Ik heb ook een setje besteld op ebay.co.uk, en heb het gebruikt op het momo beige lederen interieur van mijn Alfa.

    Interieur is weer soepel en als nieuw, de scheurtjes die er inzaten van droogte zijn verdwenen en het ruikt heerlijk.
    Ook glimt het weer alsof het wil zeggen dat het zich lekker voelt !

    Hoe lang blijf je die geur ruiken ?
    Ik vind het wel super lekker namelijk.

    En er stond dat je aan het pakket genoeg had voor een hele auto, maar ik heb nog geen 1/3 opgemaakt van het pakketje.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: vies leer stuurwiel

    Een sopje met groene zeep reinigt en is goed voor het leer. Groene zeep is PH-neutraal en voedt het leer ook.

  17. #16

    Standaard Re: vies leer stuurwiel

    Ja, dit topic kon wel een sopje gebruiken na 4,5 jaar!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •