Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Interieurfilter vervangen A4 B5

  1. #1

    Standaard Interieurfilter vervangen A4 B5

    Ik wil binnenkort het interieurfilter vervangen van mijn audi A4 B5 110kw. Waar zit dit filter precies en welk type filter zal ik erin zetten. Een gewone of koolstof filter? Wat is het voordeel van een koolstof filter.

  2. #2
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Koolstof filter, filtert ook de geuren.
    Groeten Jonny

  3. #3
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Ik heb er een MANN koolstoffilter erin zitten. 1x een normale geprobeerd, maar heb deze toen snel vervangen.

  4. #4

    Standaard

    Weten julie ook waar ik deze kan vinden? Onder de motorkap bedoel ik dan

  5. #5
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Bij mij zit ie links in de motorruimte vlak boven het handschoenkastje deels onder de voorruit.
    Groeten Jonny


  6. #6
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Rechts, direct onder het raam,onder de kunstof rooster, ff het rubber aan de voorkant eraf trekken en de plastic kap oplichten.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  7. #7
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Nr 18
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Groeten Jonny

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Oke gevonden. Bedankt allemaal
    Hij zit inderdaad rechts direct onder het raam (of links als je voor de auto staat), onder een kunstofkap die dienst doet als afwateringsgoot.

  10. #9
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Bij de B5 is het bijna hetzelfde, alleen je moet wel opletten dat het plastic gootje boven het filter goed terug zet. Als deze niet goed zit zal er regenwater naar binnen komen.

    Ik heb het pas nog gedaan. Ruitenwissers even laten lopen en stil zetten wanneer deze boven aan staan. (dmv contact uit). Met motorkap dicht de rechter 3 of 4 plastic kruiskop schroeven net onder de voorruit een kwartslag draaien.
    Motorkap openen, een 8mm 6kant boutje losdraaien (zit ook in de buurt van die plastik schroeven). Het rubber wat van links naar rechts loopt eraf trekken. Nu kun je de plastic kap eraf halen. Je ziet nu o.a. de accu zitten maar ook het filter. Boven op het filter zit een platic gootje. Deze horizontaal richting de voorkant v.d. auto los trekken. Nu kun je het filter eruit halen. Misschien even met een stofzuiger achtergebleven bladeren/stof weghalen.
    Nieuwe filter erin, let op de richting van de luchtstroom. Staat ergens op de zijkant v.h. filter.
    En dan de rest weer terug bouwen.

  11. #10

    Standaard Re: Interieurfilter vervangen A4 B5

    [QUOTE=al_bundy;643289]Bij de B5 is het bijna hetzelfde, alleen je moet wel opletten dat het plastic gootje boven het filter goed terug zet. Als deze niet goed zit zal er regenwater naar binnen komen.

    vraagje hierover bij mij zijn de pootjes van dit gootje afgebroken en weet dus niet precies hoe deze moet zitten
    zit deze bv helemaal er onder of zit deze nog naar voren over het filter
    dus met andere woorden kan je mij vertellen hoe deze precies hoort te zitten kan ik kijken of ik hier een oplossing voor kan vinden

    bedankt alvast je mag je antwoord ook mailen naar mij toveropa@gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •