Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 69

Onderwerp: Electrisch raammechanisme Coupé Part II(more pics on page 2)

  1. #41

    Standaard

    Ik ben eigenlijk bang dat dat al het geval is. De kabels waren helemaal opgestroopt in het motorretje . Volgende week gaattie naar Coen. Ik heb het torretje eruit gelaten, dan kunnen we de katrol gelijk ter plekke inspecteren.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  2. #42

    Standaard

    Kijk ook eens in een electro-winkel, hier verkopen ze ook spankabels om halogeen lampjes aan te bevestigen, idee??? :idea:

  3. #43

    Standaard

    Heb het even nagemeten :

    De kabels van het ruitmechanisme van een oer-q / CQ zijn
    1,98 mm in doormeter . Ik neem aan dat een post '87 coupe
    vergelijkbaar is .

    Ik kan in de vakhandel verzinkte staalkabel krijgen van 2,1 mm doormeter . Kost zo'n halve euro de meter of iets dergelijks .
    Ik heb zelfs nog enkele meters in de garage liggen .

    Het bolletje , laten we het zo maar blijven noemen , is in staal of koper
    te vervaardigen op de draaibank , en dan op de kabel te solderen .
    Ofwel met tin/lood , ofwel met zilver .
    De zeskant kan je vervolgens met de vijl wel namaken .

    Dus als de kabels het enige probleem zijn is dat wel op te lossen .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  4. #44

    Standaard

    Ik ben er nog mee bezig in m`n achterhoofd. Het probleem is dat door het opstropen van de kabels de geleidegroeven in die gele katrol lichtelijk zijn beschadigd. Ik kan wel iets verzinnen en maken maar dan loop ik nog steeds de kans dat de boel weer in de war draait en de rol verder beschadigd.

    Eigenlijk zou ik een kapot motortje moeten vinden waarvan de rol nog goed is.

    :mrgreen: iemand nog wat liggen?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #45

    Standaard

    'lichtelijk'= geen punt

    zolang ze maar goed genoeg zijn en de kabels niet langs elkaar gaan lopen (=schuren>versplinteren>uitbouwen>frustratie>janke n>relatiebreuk......
    oeps.....zucht.....warmte)

    Succes
    Burdie!!!


  6. #46

    Standaard

    FINAL-UPDATE
    Het raam doet het weer.

    Ik had `m zaterdag bij Audiparts gebracht met de vraag of ze het motortje wilden inspecteren en andere kabels wilden monteren.

    Dat hebben ze dus anders gedaan: het hele mechanisme incl motor is vervangen voor een nieuwe set die al helemaal montageklaar was. Kosten: €100,- voor het mechanisme en 2 uur werk à €50 p/u. Totaal €238 incl.

    Men vertelde dat ik gematst was om 2 redenen, vorige keer een reparatie die na een uur de geest gaf en dit was voor hen véél minder werk (dan de- en montage, afstellen etc) was. Eigenlijk kost zo`n mechanisme €487,- ex :shock:. Scheelt ook weer flink in arbeidsloon.

    Dus weer een heel tevreden klant van Coen Donkers op een klein dompertje na: ik had graag geweten of die zelfgerepareerde set gefunctioneerd zou hebben, maar dat zal ik waarschijnlijk nooit te weten komen...

    Oh ja, en bij het slot bleek dus wat afgebroken te zijn. Vandaar dat de deur niet meer werkte.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #47

    Standaard

    Mooi dat het weer werkt! En dat de kosten uiteindelijk nog meevielen. Alhoewel dat ook maar relatief is, blijft een hoop geld...
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  8. Ad
  9. #48
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Goed stukje klantvriendelijkheid van Coen!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #49

    Standaard

    Tens , heb je de kapotte motor nog ?

    Er zitten drie zwarte rubbertjes onder de gele rol .
    Die werken als koppeling /demper .
    Ik ben van m'n raammechanisme er 1 kwijt .
    Moest je het nog liggen hebben ...

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  11. #50
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    ben blij voor je dat alles nu weer werkt TenS3.
    en dat ze je ook lekker gematst hebben met de prijs.
    het zij je gegund.
    het blijft een hoop geld.
    maar je houdt ook nog wat in de knip.
    het tekent een goed bedrijf zoiets te doen.
    veel rijplezier weer met je audi coupe.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

  12. #51

    Standaard

    @ Pat: Nee sorry, die heb ik niet meer. De motor was ook niet kapot. Dat was part of de on-exchange deal. Je had het hele motortje van me mogen hebben als ik `m nog had.


    @ Jack: thanx mate :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  13. #52

    Standaard


    Gatverredemme...
    Er is een kabel van een rolletje geschoten, ik heb de kabel er weer opgekregen en het raam afgesteld maar er blijven protesterende geluiden uit het motortje komen.

    Nu heb ik van Sjoerd al een paar tips gehad maar om het motortje schoon te maken moet ik wss heel het mechanisme eruit vissen?

    Volgens de Bentley moet het het spul met z`n 2en samenbouwen en afstellen. /me kapt er nu mee...

    Oh en btw: volgens mij zit gewoon dat zelfgerepareerde mechanisme van mij erin.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  14. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko
    Tens , heb je de kapotte motor nog ?

    Er zitten drie zwarte rubbertjes onder de gele rol .
    Die werken als koppeling /demper .
    Ik ben van m'n raammechanisme er 1 kwijt .
    Moest je het nog liggen hebben ...

    Pat
    bedoel je deze pat
    een van die zeskant is kapot een is een beetje gescheurt maar de ronde is nog goed

    alexander
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    coupe 2.oe 5cil 20v nm quattro verkocht

  15. #54

    Standaard

    Neen , wat ik bedoel zit in het motortje zelf .
    Een soort van demping om geen "tok" te krijgen telkens als je je raam open of dicht doet .


    Wat op jouw foto zichtbaar is zijn std trillingsdempers .
    Als er zo 1 kapot is , elke degelijke onderdelenwinkel
    moet ze hebben .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  16. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3

    Gatverredemme...
    Er is een kabel van een rolletje geschoten, ik heb de kabel er weer opgekregen en het raam afgesteld maar er blijven protesterende geluiden uit het motortje komen.

    Nu heb ik van Sjoerd al een paar tips gehad maar om het motortje schoon te maken moet ik wss heel het mechanisme eruit vissen?

    Volgens de Bentley moet het het spul met z`n 2en samenbouwen en afstellen. /me kapt er nu mee...

    Oh en btw: volgens mij zit gewoon dat zelfgerepareerde mechanisme van mij erin.
    Na een jaar reed ik er nog mee rond en was het meer dan zat. Vanavond een ander frame (van een `93er) ingebouwd. Het oude raammechanisme was idd m`n zelfgerepareerde frame met de oude kabels. Mooi verhaal van die monteur bij CD...


    Ze hadden btw wel gelijk dat er 2 verschillende zijn, het past gewoon behalve de bovenste bout aan de slotkant want daar volgt 1 hoekje de contour van de deur niet waardoor er een spleet ontstaat van 2-3cm. De bout is te kort en een langere bout (je kan boven en onder omdraaien) zorgt ervoor dat het deurpaneel in die hoek er niet lekker op gaat.
    Oplossing: die bout weglaten en de rest wat strakker draaien.

    Ben weer helemaal happydepeppie dat dat raam weer open kan en door de boel gelijk goed af te stellen ben ik ook van dat irri windgeruis af.

    Hopelijk was dit het final part...
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  17. #56

    Standaard

    Mooi! Wel topic openhouden he?... Nuttig onderwerp! :-D
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  18. #57

    Standaard

    Ja hoor.
    Had jij dan ook electrieke raampies in je koep?

    Oh, nog een tip mbt het kabelvraagstuk van de vorige pagina`s: een simpel ordi douchegordijn van de eoa doehetzelfbouwmarkt beginnend met P of G van wel 5! hele euries will do the trick. Dan heb je gelijk 5mtr en een nieuw gordijn

    Nou alleen nog die 6kant busjes (zijn nog 2 maten ook)
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  19. #58

    Standaard

    yo janco....alles werkte mooi?
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  20. #59

    Standaard

    Ja, de bestuurderkant iig wel. De rest ligt op de plank

    Daarnet heerlijk met open raampies naar huis gereden 8)
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  21. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Ja hoor. Had jij dan ook electrieke raampies in je koep?
    Nope, ik ben een slingeraap! :roll:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •