Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: Climate Control blaast alleen warme lucht

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    22
    Kudos
    0

    Standaard Climate Control blaast alleen warme lucht

    Hi,

    Ik heb een probleem met m'n climate controll.
    Eerder blies hij op de koudste stand ("low") echt koude lucht.

    Tegenwoordig blaast hij gewoon warme lucht. Waar ligt dit aan?

    Groet,

    Jeroen
    It's not a trick... it's an audi.

  2. #2
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard

    compressor defect of je airco moet gewoon bijgevuld worden..... hopen dat hij niet lek is... omdat er dus vloeistof uit is gelopen
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  3. #3
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Inderdaad, eerst even langs je favoriete garage, laten vullen en kijken of 't dan weer werkt..

  4. #4

    Standaard

    Idd je airco nalaten kijken.
    Of de kachelkraan is defect denk ik.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  5. #5

    Standaard

    Wat voor auto?
    Wat voor motor?
    En uit welk jaar?
    Dan komen we misschien wat verder dan: " naar de garage"


  6. #6

    Standaard

    Ik heb hetzelfde, achter bij mij blijf continu het ;;ECON;; lampje branden in combinatie met de ''AUTO''. Wil dat zeggen dat hij leeg is? De airco is dus uitgeschakeld als bescherming door?
    Herr der ringe..

  7. #7

    Standaard

    Ik heb het probleem ook met mijn A3 van 2007 maart.......kan het zo snel leeg zijn ??

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der_@nton Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde, achter bij mij blijf continu het ;;ECON;; lampje branden in combinatie met de ''AUTO''. Wil dat zeggen dat hij leeg is? De airco is dus uitgeschakeld als bescherming door?
    ///
    ---
    En DAT heb ik nou ook.. ik heb me rot gezocht, maar uiteindelijk dan gevonden onder deze topic.

    En nu dan idd.. Bijvullen lees ik, maar kan ik dat zelf ? In het boekje kom ik tegen
    "Indien de diode blijft branden (auto icm econ) dat is er sprake van klimaattechnisch defect " (in nederland is er altijd een klima-defect, maar goed) U wordt verzocht naar de audi dealer te gaan"

    Is een van jullie al geweest en is daarmee het econ-lampje probleem opgelost ?

  10. #9
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Bijvullen kan je niet zelf. Kost afhankelijk van je garage tussen €50 en €100 (meestal), wel laten vullen met een fluorescerend middel, zodat eventuele lekkage makkelijk op te sporen is.

    Hoe oud is de auto (xspr)? Eens in de 2 tot 4 jaar is een controle/vullen zeker aan te bevelen..

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Bijvullen kan je niet zelf. Kost afhankelijk van je garage tussen €50 en €100 (meestal), wel laten vullen met een fluorescerend middel, zodat eventuele lekkage makkelijk op te sporen is.

    Hoe oud is de auto (xspr)? Eens in de 2 tot 4 jaar is een controle/vullen zeker aan te bevelen..
    ///
    de auto is van mei 2004- ik heb even onder de kap gekeken en zie dat de in 2007 er een servicebeurt is geweest voor de airco.
    normaal gesproken wordt ie bij elk beurtje wel gecontroleerd( althans dat neem ik aan, want ik ben er niet altijd zelf bij)

    inmiddel was ik erachter dat bijvullen inderdaad geen handmatig karweitje is.

    : Maar kan ik dan concluderen dat wanneer het lampje van econ icm auto aanblijft de airco/climate control bijgevuld dient te worden ?

  12. #11
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Het koelmiddel is tevens het smeermiddel voor de compressor. Te weinig koelmiddel? Snel en pijnlijk einde van de compressor...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Het koelmiddel is tevens het smeermiddel voor de compressor. Te weinig koelmiddel? Snel en pijnlijk einde van de compressor...
    //got it!! vandaag even voor airco service weggebracht.. EUR 89,00 even weer opnieuw gevuld en gecheckt.. koelt als een dolle.
    Wat bleek: er zat te veel in (??????) en door de hitte van afgelopen dagen en in de brandende zon kan ie de druk niet kwijt...

    hij is opnieuw gevuld en alles in orde... !!!

    Thanx 4 the heads up!!
    Laatst gewijzigd door xspr; 02-07-09 om 20:36.

  14. #13

    Standaard

    Kunnen jullie mij misschien ook is verder helpen. Vandaag ff gauw langs de aircoboer. Hij zegt dat hij op beide leidingen geen druk heeft. Hij is dus totaal leeg? Er is iets anders aan de hand volgens hem. Ik zei al tegen hem dat de ECO+AUTO altijd blijft branden...Kan zijn verhaal kloppen? Hoe kan ik erachter komen wat de oorzaak zou kunnen zijn, zonder alles eruit te slopen?


    Gr, @nton
    Herr der ringe..

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der_@nton Bekijk Berichten
    Kunnen jullie mij misschien ook is verder helpen. Vandaag ff gauw langs de aircoboer. Hij zegt dat hij op beide leidingen geen druk heeft. Hij is dus totaal leeg? Er is iets anders aan de hand volgens hem. Ik zei al tegen hem dat de ECO+AUTO altijd blijft branden...Kan zijn verhaal kloppen? Hoe kan ik erachter komen wat de oorzaak zou kunnen zijn, zonder alles eruit te slopen?


    Gr, @nton
    Als ik mij niet vergis wordt het zooitje aangesloten op een diagnose apparaat.. Een goede airco service (airco boer) zou toch moeten kunnen vaststellen of het enkel aan het vulmiddel/ koelmiddel is of dat er een drukprobleem is.
    Mocht er wat mechanisch zijn dan lijkt mij dat dit ook gezien kan worden..
    Ik heb in ieder geval gegokt dat er wat mis was met de druk of het vulmiddel . Als er iets anders zou zijn geweest dan zou ik dat hoor (anders ff naar je dealer ?)
    Het feit dat je econ. lampje blijft branden is opzich een bescherming voor je compressor omdat die dan niet meer aanslaat.....

  16. #15

    Standaard

    eco betekent economisch, de auto probeert te koelen maar dan wel zonder de airco pomp aan te gooien.
    Dit kan ook gebeuren als je airco systeem leeg is en de airco niet kan draaien dit om de pomp te beschermen tegen kapot draaien zonder olie.

    Airco systeem kan afgeperst worden d.m.v. 100% stikstof tot een druk van max 10bar.
    Normaal functioneert een airco systeem op rond de 5bar.

    Waarschijnlijk is er bij jouw auto een kleine lekkage waardoor de airco langzaam is leeggelopen.
    Je kan proberen het systeem opnieuw te vullen, lukt dit niet omdat het aircostation zelf aangeeft dat er een lekkage is dan zal het systeem ook automatisch niet gevuld worden en moet er eerst gezocht worden naar de lek.

    Nog even welke auto, bj, e.d?
    A3 1.8T 132kw 175PK --> Hartog tuned--> 224PK

  17. #16

    Standaard

    Uhmm...ja hij is helemaal leeg. Hij is van 2004, A4, 3.0. Ze hebben van de winter wel aan de motor geklust (koppakking en riemen) ik dacht misschien dat ze daardoor iets hebben losgehaald ofzo, maar schijnbaar niet.

    Er zijn dus 2 opties of geleidelijk leeglopen, of er is een ernstig lek. Moet er dan echt iets goed kapot zijn. Ik zie namelijk alweer briefjes van 100den euros door me hoofd heen draaien...
    Herr der ringe..

  18. #17
    Remy B.
    Guest

    Standaard

    vaak word een airco alleen in de zomer gebruikt als het echt warm is (niet vaak in nederland dus)
    in de airco pomp zit een ring van kurk, die word alleen gesmeerd als de pomp draait (airco dus aanstaat)
    als de airco dus weinig gebruikt word, word deze kurken ring niet gesmeerd en droogt hij uit
    kurk die uitdroogt krijgt als het ware kleine haarscheurtjes waardoor het gas dan uit het systeem kan onstnappen
    het kan dus voor komen dat alleen vullen weer voldoende is, dat als de pomp weer draait de kurk ook weer smering krijgt en weer afdicht
    mijn advies is dus altijd de airco aan laten staan, of regelmatig toch een keer aanzetten voor de smering
    is het buiten beneden een bepaalde temperatuur (ergens rond de 5 graden), dan slaat de airco pomp automatisch niet aan
    het laten kontroleren van een airco eens in de 2 jaar ofzo is echt niet nodig als hij regelmatig gebruikt word
    dus niet 2 maanden per jaar als het hier warm is

    ik heb zelf nog nooit een probleem gehad met mijn airco's, die staan dan ook altijd aan op AUTO

    Remy

  19. #18

    Standaard

    Ik had ook problemen met mijn airco. Te weinig koudemiddel. Heb een leverancier gevonden waar je busjes kan kopen met verschillende inhoudsmaten. Heb zo busje gebruikt en m'n airco werkt weer prima. Was in totaal € 59,00 kwijt. Busje is voorzien van drukmeter en aansluiting voor de nippel. Stomweg aansluiten op je lage druk leiding, koudemiddel inspuiten tot het streepje op de drukmeter. Een kind kan de was doen.

  20. #19

    Standaard

    Conclusie:


    Mijn condensator was kapot! Dus nieuwe condensator, luchtdroger, afpersen, desinfecteren en vullen. Nu wat honderdjes verder maar tis als een vrieskist in me auto...volgende week op vakantie!
    Herr der ringe..

  21. #20

    Standaard

    Bij mijn A3 uit 2005 was de compressor kapot. Was aardig wat werk voor de garage (2 dagen) aangezien het circuit ook gespoeld moest worden. Gelukkig viel dit nog allemaal binnen de garantie.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •