Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 49 van de 49

Onderwerp: lifehammer plaatsen?

  1. #41
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Dat is-ie gelukkig ook als ik 'm in m'n portiervak leg, kom ik makkelijk bij zonder rekken/moeite..

  2. #42
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: lifehammer plaatsen?

    Bij mij ligt die in de kofferbak naast het reservewiel!:$

  3. #43
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: lifehammer plaatsen?

    kiep hem dan gelijk in de kliko, wanneer kom je in gods naam bij je reservewiel als je op zijn kop in het water ligt...

    Ik heb hem gewoon in de armsteun liggen, en geen electrische ramen achter, dus proberen die open te draaien en weg te komen
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  4. #44
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: lifehammer plaatsen?

    Ik heb ooit een soort van cursus gedaan, hoe een auto verlaten als deze te water raakt (zwembad, auto op speciale rails die het water in rijdt). Een lifehammer wordt daar niet gebruikt. Belangrijkste is niet in paniek te raken, auto vol laten lopen met water, in ieder geval zo dat de deur volledig onder water is, dan kun je de deur in principe zo open doen zonder tegendruk van het water. Ze geven ook aan om de ramen zelfs te openen zodat de auto sneller volloopt. Dat is misschien de reden dat ik (nog) geen lifehammer in de auto heb. Ik zou er 1 in de auto hebben om anderen te kunnen bevrijden misschien. Ik vond die training erg leerzaam!
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  5. #45
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: lifehammer plaatsen?

    Klopt bovenstaand verhaal, maar als je je ramen open hebt kun je er toch gelijk uit?? Denk dat de gemiddelde mens die ook maar iets lenig daar wel door past toch?
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    47
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: lifehammer plaatsen?

    Ik heb deze aan de sleutelbos hangen. Gewoon bij de anwb gekocht.

    www.resqme.com

  7. #47
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: lifehammer plaatsen?

    Heb ook resqme dingetje. Oranje apparaten eruit gegooid.

    Als ramen open zijn terwijl het water naar binnenstroomt is het vrijwel onmogelijk om jezelf eruit te wurmen. Ook als je erg lenig bent. "Gewoon" wachten tot de boel is volstaat met water (geef toe dat dit een van de meest onnatuurlijke dingen is)
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  8. Ad
  9. #48
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: lifehammer plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A-tje Bekijk Berichten
    Ik heb ooit een soort van cursus gedaan, hoe een auto verlaten als deze te water raakt (zwembad, auto op speciale rails die het water in rijdt). Een lifehammer wordt daar niet gebruikt. Belangrijkste is niet in paniek te raken, auto vol laten lopen met water, in ieder geval zo dat de deur volledig onder water is, dan kun je de deur in principe zo open doen zonder tegendruk van het water. Ze geven ook aan om de ramen zelfs te openen zodat de auto sneller volloopt. Dat is misschien de reden dat ik (nog) geen lifehammer in de auto heb. Ik zou er 1 in de auto hebben om anderen te kunnen bevrijden misschien. Ik vond die training erg leerzaam!
    Het echte probleem ontstaat dan dus zodra je deur(en) door een aanrijding of klap op je dak vastgeklemd zitten in de scharnieren en/of sponningen, en dus niet (goed) te openen zijn. Ramen kunnen alleen open indien deze nog boven water zijn, of wanneer de auto vol is gelopen (de druk die anders op de ramen wordt uitgeoefend is zo groot dat de motoren of zwengels het niet aan kunnen).

    Het belangrijkste is inderdaad om niet in paniek te raken, maar je moet er wel snel bij zijn. Indien mogelijk, en je deur nog boven water is, probeer die dan als eerste open te krijgen - hoe sneller de auto vol is, hoe sneller de druk binnen en buiten gelijk is. Daarmee komt ook als bonus om de hoek dat er minder risico is op ruiten die bezwijken en naar binnen worden gedrukt.

    Momenteel heb ik m'n lifehammer achter de verlichting in de hemel gezet - het is niet de mooiste oplossing (ook al is het een antraciet/grijze hamer), maar daar gaat het me al niet meer om. Ik wil niet achteraf zeggen dat m'n passagier(e) is verdronken omdat ik weigerde vier kleine gaatjes in m'n hemel te prikken. Dat zou ik mezelf nooit vergeven.

    In de A6 C5 had ik vier deurvakken die makkelijk bereikbaar waren, en had ik dus ook in alle vier deurvakken een eigen lifehammer (rechtsachter heeft niets aan een hamer bij de bestuurder als die bewusteloos, verlamd of overleden is). In de huidige B5 heb ik er één, binnenkort koop ik er een tweede bij voor de achterpassagiers.

  10. #49
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: lifehammer plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Het echte probleem ontstaat dan dus zodra je deur(en) door een aanrijding of klap op je dak vastgeklemd zitten in de scharnieren en/of sponningen, en dus niet (goed) te openen zijn. Ramen kunnen alleen open indien deze nog boven water zijn, of wanneer de auto vol is gelopen (de druk die anders op de ramen wordt uitgeoefend is zo groot dat de motoren of zwengels het niet aan kunnen).

    Het belangrijkste is inderdaad om niet in paniek te raken, maar je moet er wel snel bij zijn. Indien mogelijk, en je deur nog boven water is, probeer die dan als eerste open te krijgen - hoe sneller de auto vol is, hoe sneller de druk binnen en buiten gelijk is. Daarmee komt ook als bonus om de hoek dat er minder risico is op ruiten die bezwijken en naar binnen worden gedrukt.

    Momenteel heb ik m'n lifehammer achter de verlichting in de hemel gezet - het is niet de mooiste oplossing (ook al is het een antraciet/grijze hamer), maar daar gaat het me al niet meer om. Ik wil niet achteraf zeggen dat m'n passagier(e) is verdronken omdat ik weigerde vier kleine gaatjes in m'n hemel te prikken. Dat zou ik mezelf nooit vergeven.

    In de A6 C5 had ik vier deurvakken die makkelijk bereikbaar waren, en had ik dus ook in alle vier deurvakken een eigen lifehammer (rechtsachter heeft niets aan een hamer bij de bestuurder als die bewusteloos, verlamd of overleden is). In de huidige B5 heb ik er één, binnenkort koop ik er een tweede bij voor de achterpassagiers.
    Helemaal eens. Het is een scenario waar je niet aan wilt denken. Mrs Panoman heeft haar eigen resqme-tje. Weet nog niet goed hoe ik dat voor meiden achterin goed regel (5&6 jaar, beide in zitje). Als ik daar lifehammer of resqme neerleg gaan ze dat in ieder geval uitproberen (zijn mijn genen) en daar wordt mijn auto niet beter van.......
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •