Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Onderhoud leren bekleding?

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leon
    ik ben zelf werkzaam in de lederen meubels, gebruik alsjeblieft geen onderhoudsmiddel voor een lederen bankstel of dergelijk(leathergard of leathermaster) want binnen de kortste keren gaat het glimmen als een gek en wordt het heel erg glad en glij je letterlijk van je stoel af, het beste is gewoon water zonder kalk gebruiken, vlekken met natuurlijke groene zeep(niet te veel) ik gebruik zelf voor mijn bekleding sonax lederonderhoud, dat maakt het schoon en verfrist ook en wordt waterafstotend en antislip..kan je bij de halfords of een tankstation kopen. alcantara kan je er niet mee behandelen dat is gewoon een stofsoort, dat maak je wel schoon met water en kan je beschermen met protex. dat is een spuitbus waar je het vet en vuilafstotend mee kan maken en is bij de betere drogist te koop.
    Hoi Leon,

    Nuttige tips!

    Nog even een vraag hierover:
    De stoelen in mijn wagen zijn volgens mij bekleed met twee verschillende soorten leer. De buitenste delen (wangen, hoofsteunen e.d.) zijn bekleed met een glad soort leer, terwijl de binnenste banen zijn bekleed met een soort ruw leer. Dit leer lijkt op suede, wellicht is het dat ook...

    Heb je voor die laatste soort leer ook nog tips hoe dit te behandelen?

    Groet,
    " Let's not meet by accident! "

  2. #22
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Is dat geen alcantara?
    Tip voor het reinigen heb ik overigens niet :? :oops: .
    Koekje erbij?

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zo te horen is dat inderdaad alcantara...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #24
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Als het alcantara is dan is het zeer moeilijk mooi schoon te maken, net zoals suede. Wat je kunt proberen is met een schone niet pluizende doek waarop echt een heel klein beetje remvloeistof op zit voorzichtig tegen de draad inwrijven en dan met een suedeborsteltje of een hele fijne koperborstel met de draad mee vegen. Vergeet niet- weinig, is altijd te veel!!
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #25

    Standaard

    leathercare van Cartec, gebruik ik bij m'n golfie ook, en het ruikt ook nog heerlijk!


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •