Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

  1. #1
    Gerard1969's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Hallo allemaal,

    Ik heb deze week wat offertes opgevraagd voor het met zwart leer laten bekleden van mijn achterbank maar het viel mij nogal op dat er (grote) prijsverschillen zijn.
    Bij een bekleder in Zwaag zou het 750 Euro moeten kosten.
    Bij een bekleder in Purmerend zou het 800 Euro moeten kosten.
    Vervolgens een offerte opgevraagd via een advertentie van Marktplaats en daar kwam ik bij de Lederbekleder Lawrens op een bedrag van 350 Euro.
    Ik vind dat nogal een prijsverschil.
    Heeft er iemand ervaring met het laatste bedrijf?
    Als je de advertentie mag geloven ziet het er veelbelovend uit.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.512
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Ik heb € 1200 betaald voor de gehele auto. Beetje appels met peren vergelijken, maar ik vond het niet duur.

    http://www.lederinbouwnederland.nl/ Let er wel op dat ze alles weer netjes terugzetten, daar waren ze bij mij wat slordig in. Voor het resultaat kun je mijn foto's bekijken.

    Suc6.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  3. #3
    JanA6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2005
    Leeftijd
    61
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    In eerder topic (Zoekfunctie) stond dit:

    Er is maar 1 leverancier in Nederland die echt het originele VW-AUDI fabrieks leder aankoopt, zelf uittekent, knipt, stikt en uiteindelijk keurig in je auto handmatig vervaardigt. Dit doen ze met een zeer sterk team van 18 vakmannen.
    Het bedrijf heet: Bernard Cools Autobekleders in Eindhoven. Alle andere aanbieders zoals in diverse reacties vermeld, maken gebruik van standaard sets die in China,Taiwan of elders gemaakt worden. In Nederland vindt daarna uitsluitend nog de montage plaats. Vaak gebeurt dit op een belabberde wijze.

    Misschien heb je hier wat aan.............

  4. #4
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    idd zoekfunctie even gebruiken.

    Staar je niet blind op de prijs. Er zijn zoveel soorten leer en zoveel manieren om een bank te bekleden.
    Ik kan ook een lap leer om een frame gooien en met een paar steken vast zetten. Of je dan tevreden bent....

    Kwaliteit kan je alleen beoordelen door zelf het resultaat van een bekleder te bekijken.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Dat verhaal over Cools zou ik met een pak zout nemen, dat is geschreven door een forummer die alleen op ledertopics reageerde met steeds hetzelfde l*lverhaal. Leon heeft inmiddels duidelijk gemaakt dat iedereen het originele Audi-leer kan kopen.
    Verschillen zitten voornamelijk in de kwaliteit leer die gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat de achterbank in een Coupé niet of nauwelijks gebruikt wordt, dan zou het dus met wat dunner leer kunnen. Ik zou bij de betreffende bekleders langs gaan en vragen om voorbeelden van hun werk, en even kijken naar stalen van het te gebruiken leer.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    Gerard1969's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Bedankt voor jullie tips.
    Jammer dat ik niks kan vinden over de lederbekleder op internet, de advertentie klinkt veelbelovend in ieder geval.
    Ik denk dat ik toch maar de rit ga wagen naar Enschede en ga kijken wat voor werk ze afleveren alvorens ik een beslissing neem.
    Ik weet eerlijk gezegd niet of ik daar deze maand nog aan toe kom, anders wordt het in maart. De CGT gaat nl. binnenkort weer op stal.

    Groeten,

    Gerard

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Tja, dan is het toch niet zo'n probleem om de achterbank en deurpanelen eruit te halen toch? Des te beter, kun je alles weer monteren als je er in het voorjaar mee gaat rijden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Ondanks reclame verhalen of niet, ik ging langs Cools.
    Daar heb ik tot nu toe de beste indruk van.
    Krijg het idee dat ze wel zeer prof. te werk gaan.

    Uiteraard wel eerst voor een praatje en effe werk bekijken, maar de eerste indruk is goed.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerard1969 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik heb deze week wat offertes opgevraagd voor het met zwart leer laten bekleden van mijn achterbank maar het viel mij nogal op dat er (grote) prijsverschillen zijn.
    Bij een bekleder in Zwaag zou het 750 Euro moeten kosten.
    Bij een bekleder in Purmerend zou het 800 Euro moeten kosten.
    Vervolgens een offerte opgevraagd via een advertentie van Marktplaats en daar kwam ik bij de Lederbekleder Lawrens op een bedrag van 350 Euro.
    Ik vind dat nogal een prijsverschil.
    Heeft er iemand ervaring met het laatste bedrijf?
    Als je de advertentie mag geloven ziet het er veelbelovend uit.
    C.L. Meijer staat best goed bekend in de buurt.
    Kwaliteit staat vaak in verhouding tot de prijs.
    Gaat veel tijd in zitten en tijd is geld tegenwoordig.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  10. #9
    Gerard1969's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Tja, dan is het toch niet zo'n probleem om de achterbank en deurpanelen eruit te halen toch? Des te beter, kun je alles weer monteren als je er in het voorjaar mee gaat rijden.
    Dat is wel zo alleen ik weet niet of ik tijd heb om voordat de CGT op stal gaat hier langs te gaan, ik wil nl. ook de voorstoelen laten zien zodat de achterbank in dezelfde stijl/kleur bekleed wordt.

  11. #10
    Gerard1969's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    C.L. Meijer staat best goed bekend in de buurt.
    Kwaliteit staat vaak in verhouding tot de prijs.
    Gaat veel tijd in zitten en tijd is geld tegenwoordig.[/QUOTE]

    Ik heb Cools ook een mailtje gestuurd en krijg als het goed is maandag een offerte.
    C.L. Meijer is mij te duur, die rekent 800 Euro voor mijn achterbank.
    De lederbekleder rekent 350 Euro dus zodoende wil ik daar eerst gaan kijken.

  12. #11

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Hier een linkje van de plaatselijke bekleder (Uden , Noord-Brabant).Ik hoor zeer positieve verhalen over dit bedrijf , een kennis heeft de bestuurders stoel van zijn BMW cabrio laten repareren (de bekende strook die slijt door in-en uit stappen) en dit ziet er nu weer perfect uit.

    http://www.smits-stoffeerderij.nl/

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    63
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    k dacht ik heb het gevonden voor mijn mooie 450 sl uit 1973
    De bestuurders stoel was leer het gescheurd en via marktplaats in contact gekomen met de
    Lederbekleder
    Sibculobrink 37
    7544 AC Enschede
    de heer Laurens
    hij zal mijn gehele interieur doen met echt runderleer en geheel strak bekleden met alle biezen er op en er aan zoals origineel was in 1973.
    ik heb hem wel 10x gezegd dat het heel strak moet en met de mooie banen er weer in.

    na 3 weken wachten en........ drama drama wat een zooitje bij elkaar als een voddenzak zat het leer er om heen .
    De hoofst steunen niet gebiesd aan elkaar geplakt met lijm KLEUTERWERK ik heb staan janken van woede en verdriet !@#$%^&*(.
    na 2 dagen er tegen aan gekeken te hebben weer weggebracht naar een echte bekleder
    Tommy's Seat supply
    5e industriestraat 15a
    3133 EL, Vlaardingen
    Deze beste man had het zo met mij te doen want hij had nog nooit zo iets gezien en kon niet begrijpen dat de lederbekleder dit kon afleveren.
    Tommy wilde tegen kostprijs van het leer alles opnieuw doen en ... ik ben heel blij en dankbaar dat er nog echte vaklui bestaan.

    En De lederbekleder heb ik aantal brieven geschreven voor de schade die hij heeft verricht ,alle chromen kappen gebroken kabels stuk getrokken beugels afgebroken knop in de stoel om de hoofdsteunen los te krijgen zijn weg enz enz .

    En nu begint hij mij te bedreigen met van alles ik mag geen brieven meer schrijven of mail,s naar hem .

    Voor verdere info en foto,s vraag maar ik stuur ze wel naar je op.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerard1969 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik heb deze week wat offertes opgevraagd voor het met zwart leer laten bekleden van mijn achterbank maar het viel mij nogal op dat er (grote) prijsverschillen zijn.
    Bij een bekleder in Zwaag zou het 750 Euro moeten kosten.
    Bij een bekleder in Purmerend zou het 800 Euro moeten kosten.
    Vervolgens een offerte opgevraagd via een advertentie van Marktplaats en daar kwam ik bij de Lederbekleder Lawrens op een bedrag van 350 Euro.
    Ik vind dat nogal een prijsverschil.
    Heeft er iemand ervaring met het laatste bedrijf?
    Als je de advertentie mag geloven ziet het er veelbelovend uit.

  14. #13
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Rene: ik neem aan dat je de Lederbekleder niet betaald hebt? Lijkt me dat je zoiets direct bij aflevering ziet.
    De schades achteraf (kabels, lijstjes) zal je wel verhalen lijkt me. Moet je wel kunnen bewijzen dat alles daarvoor in goede staat was en dat wordt lastig denk ik.
    Ik hoop dat je een rechtsbijstandverzekering hebt.

  15. #14

    Post Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Beste Audi bezitters.

    Ik heb zelf redelijk wat ervaring met beklederijen, ik heb er namelijk zelf ook een.

    Op internet worden soms nieuwe interieurs aangeboden voor erg weinig geld, dit kunnen ze doen omdat ze de hoezen importeren uit Maleisië of China en deze door een paar goedkope uitzendkrachten laten monteren. Dit kan je volgens mij geen bekleders noemen.

    Je kunt beter wat meer betalen voor een interieur, dan weet je (bijna) zeker dat deze van goede kwaliteit is, want het laatste wat je wilt is een slechte kwaliteit leer daar ben je namelijk zo doorheen.

    Wil je dat je interieur met de hand gemaakt word door vakmensen dan blijven er maar een paar beklederijen over. Bijna alle ( ook die bij de Focwa aangesloten) beklederijen importeren hoezen en maken deze dus niet zelf.

    Ik wil geen reclame maken maar wil jullie wel graag helpen.

    Als je vragen heb dan hoor ik het wel.
    je kunt ook een mailtje sturen.

    Met vriendelijke groet,

    Arco Loonstra
    Laatst gewijzigd door Arlo; 10-08-11 om 18:15.

  16. #15
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    http://www.alba-automotive.nl Deze toko zet ook leder in auto's, ook gebruikt (in het verleden) door audi dealers.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  17. #16

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark77 Bekijk Berichten
    http://www.alba-automotive.nl Deze toko zet ook leder in auto's, ook gebruikt (in het verleden) door audi dealers.
    Ik dacht dat die het nog steeds deden voor de meeste audi dealers?
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  18. #17
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davitamontje Bekijk Berichten
    Ik dacht dat die het nog steeds deden voor de meeste audi dealers?
    Dat zou goed kunnen, maar ik heb op dit moment geen bron die dat kan bevestigen.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  19. #18
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?


  20. #19
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Prijsverschillen bekleders, wie heeft ervaring met De lederbekleder Enschede?

    Toen ik mijn a3 in feb 2008 kreeg was er leer ingebouwd door Alba automotive zoals hierboven staat.
    na bijna 100k km is het nog steeds netjes en niet erg verkreukt ik heb a3's gezien met af fabriek leer die er vele malen minder uitzagen.
    En als je bij de dealers eerlijk antwoord vraagt zeggen de meesten ook leer van alba blijft veel langer mooi ondanks dat het dun leer lijkt.

    Deze foto is na bijna 4 jaar en 97k km.


    Uploaded with ImageShack.us
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •