Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Middelste gordel achterbank wil niet meer uitrollen (A4 B6 Avant)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Middelste gordel achterbank wil niet meer uitrollen (A4 B6 Avant)

    Ik heb afgelopen week een A4 Avant uit 2001 gekocht (B6).
    Ik kwam er vandaag achter dat de middelste gordel van de achterbank vast zat. Hij zat helemaal strak tegen de achterleuning aan en wilde niet verder uitrollen. Geen direct probleem leek me, aangezien ik toch niet van plan was op korte termijn met 3 man achterin op pad te gaan. Nu heb ik echter vanavond de achterbank plat geklapt om wat grotere spullen te vervoeren, maar daarbij is de middelste gordel blijkbaar nog wat strakker getrokken. Als ik de rugleuning nu weer overeind wil zetten, trekt de gordel helemaal strak in de bekleding.

    Is er iemand die dit probleem ook weleens gehad heeft en/of weet wat ik hier aan kan doen? Is er een handig trucje om het rol mechanisme weer goed te krijgen (en hoe kan ik daar uberhaupt bij komen?)?

    Ik hoop dat iemand kan helpen met een oplossing.

    edit: het is een B6, geen B5
    Laatst gewijzigd door 4takter; 31-03-12 om 22:51.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Middelste gordel achterbank wil niet meer uitrollen (A4 B6 Avant)

    Het heeft even geduurd voordat ik tijd had om het gordelprobleem verder te bekijken. Maar met hulp van het forum van de TDI-club (waar je al niet uitkomt met Google), ben ik er toch uit gekomen.

    Ik heb eerst de rugleuning verwijderd uit de auto, in de hoop dat de gordel dan met wat meer speling alsnog los wilde komen. Dat lukte echter niet. Na dus gegoogled te hebben kwam ik er achter dat bij VW's de rugleuning (afhankelijk van het type) of rechtop moet staan of zelfs vergrendeld moet zijn in de auto voordat de gordel uit wil rollen. Dat eerste blijkt ook bij Audi het geval te zijn. Ik heb dus de gordel aan de onderkant losgemaakt, zodat ik de rugleuning weer overeind kon zetten. In de juiste stand rolde hij vervolgens weer gewoon uit. Daarna heb ik alles weer terug in de auto gebouwd en werkt het weer.

    De oorzaak van het probleem is een plastic dop/stop/hoe je het wilt noemen die mist in de middelste gordel (net zo'n plastic ding als ook in alle andere gordels zit bij de 'stekker' van de gordel om te voorkomen dat die helemaal naar beneden schuift'. Daardoor gaat de middelste gordel te ver in en wil hij niet meer uitrollen. Hier moet ik nog even een wat meer permanente oplossing voor verzinnen, maar is voorlopig opgelost met een plastic klem om de gordel.

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Middelste gordel achterbank wil niet meer uitrollen (A4 B6 Avant)

    Ik herken dit probleem, alleen lag bij mij de bank plat en de gordel stond strak in het leer, zodoende kreeg ik de bank niet meer rechtop, een schaar heeft dit probleem opgelost hihi, geen probleem met de apk gelukkig.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Middelste gordel achterbank wil niet meer uitrollen (A4 B6 Avant)

    Bij mij lag de bank ook plat. Maar door de rugleuning los te schroeven en los te halen, kon ik vervolgens de onderkant van de gordel losschroeven en hem daarna weer opnieuw goed uitrollen.

  5. #5
    PietD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Middelste gordel achterbank wil niet meer uitrollen (A4 B6 Avant)

    Ik heb dit probleem met mijn golf gehad. Steeds als de achterbank plat ging kreeg ik de gordel niet meer los. Wat heb ik gedaan.
    Er zit ergens een klein zwart dopje door de gordel heen deze houd de sluiting tegen. Deze heb ik iets los gemaakt en verschoven (ruimer) sinds dien geen problemen meer gehad.

    Hopelijk werkt het bij jou ook zoo eenvoudig


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Middelste gordel achterbank wil niet meer uitrollen (A4 B6 Avant)

    Dat dopje is bij mij weg. Ik zie wel een gaatje in de gordel zitten waar hij gezeten moet hebben. Iemand een idee of je zo'n dopje gewoon bij de dealer of zo kunt kopen?

  7. #7
    PietD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Middelste gordel achterbank wil niet meer uitrollen (A4 B6 Avant)

    Dealer heeft de dopjes. Gewoon langs gaan dan is je probleem opgelost

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    55
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Middelste gordel achterbank wil niet meer uitrollen (A4 B6 Avant)

    Ik heb hetzelfde euvel (mijn leren rugleuning ligt plat, kan niet meer omhoog ivm. gordel die strak zit).
    Hoe/waar kan ik de middelste gordel losdraaien?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Middelste gordel achterbank wil niet meer uitrollen (A4 B6 Avant)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tsmit Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde euvel (mijn leren rugleuning ligt plat, kan niet meer omhoog ivm. gordel die strak zit).
    Hoe/waar kan ik de middelste gordel losdraaien?
    Wat ik heb gedaan is (1 en 2) de rugleuning verwijderen en dan (3) de onderkant van de gordelhouder losschroeven. Toen ik de rugleuning vervolgens weer rechtop zette kwam de gordel weer gewoon los.

    Het is 5 jaar geleden dat ik het gedaan heb, maar dit zijn de foto's die ik er nog van heb.

    Rugleuning plat klappen en kapje tussen de 2 delen verwijderen:
    IMG_0998_resize.jpg

    Rugleuning verwijderen:
    IMG_1001_resize.jpg

    Gordelhouder verwijderen:
    IMG_1003_resize.jpg

    Dan de rugleuning een beetje grof weer overeind op z'n plek zetten en toen kwam hij los. Daarna alles omgekeerd weer vast maken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •