Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Research future concepts

  1. #1

    Standaard Research future concepts

    Hallo allemaal,
    Wij zijn studenten aan de Technische Universiteit in Delft en Audi heeft ons gevraagd om een nieuw interface concept te ontwerpen voor de Audi A8!! Het is belangrijk om de concepten te evalueren of het wel bij de Audi A8 past en wij zouden jullie mening willen weten!

    Hier staat het document:

    http://www.industrialdesigners.nl/au...8_Concepts.pdf

    Alvast bedankt voor jullie intresse.

    -Guido-

  2. #2

    Standaard

    WOW mooie kans hoor, om (weer?) iets voor Audi te mogen doen! Bravo Maak er iets moois van zou ik zeggen.

    Ok, je hebt om m'n mening gevraagd dus daar gaan we dan maar wees gewaarschuwd, het is wat bot allemaal:

    Als algemene opmerking zou ik willen stellen dat ik dit een beetje een krampachtige poging vind om iets innovatiefs toe te voegen aan zoiets triviaals als een lichtschakelaar. KISS is mijn motto. Al die extra complexiteit maakt de boel duurder, onbetrouwbaarder, verwarrender maar vooral, het voegt weinig tot niets toe.

    En dan hier de ranking:
    A - Concept 1 omdat ik deze het minst verwarrend vind.
    B - Concept 2 omdat ik concept 3 nog slechter vind.
    C - Concept 3 vind ik slecht. Multifunctionele toetsen vereisen feedback, in dit geval via een beeldscherm. Maw je wilt dus dat de bestuurder tijdens het rijden naar een schermpje op het stuur gaat focusseren om te weten te komen welke functie nu aan welke toets is gekoppeld. Dit is mi alleen acceptabel als het gaat om een default instelling (bijv contact aan = licht aan of contact aan = licht uit) die je een keer doet en daarna nooit meer. Daarnaast zou ik nog altijd een schakelaar verwachten waarmee ik het licht aan of uit kan zetten. Zo'n default instelling zou ik eerlijkgezegd verwachten in het boordcomputer menu oid. Niet op weer een extra display op het stuur. Dat is meer iets voor een Aziatische automobiel fabrikant.

    Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom een A8 nog een schakelaar voor stads/dim licht heeft. Bedien de verlichting op basis van informatie van (licht) sensoren en voorzie de bestuurder alleen van een groot licht schakelaar + de bovenstaande default setting via de boordcomputer. Sommige bedrijven noemen dat Ambient Intelligence heb ik me laten vertellen :roll: .

    Tenslotte ken ik geen A8 rijders persoonlijk dus daar kan ik niet over oordelen. Van de bovenstaande concepten vind ik eerlijk gezegd niet dat ze de Audi huisstijl uitstralen.

    Veel success met de opdracht!

    Kobus

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •