Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Kleur leder doffer door aceton

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    28
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Kleur leder doffer door aceton

    Beste forumleden,
    Ik ben sinds enkele weken in bezit van mijn eerste Audi A3 8P, waarvan ik zeer tevreden ben
    Toch waren er een paar dingetjes die bij de aankoop nog mankeerden, zoals het plaatje van het Bose geluidssysteem boven de speaker dat los zat.
    Dit heb ik willen verhelpen met superlijm... Uiteraard is dit gelukt maar is er een beetje van deze lijm in de speaker zelf gelopen. Nadat ik dit grondig had verwijderd met aceton merkte ik dat ik op de lederen plaatsen rondom de speaker grauwere/doffere plekken zag. Ik neem aan dat dit door de aceton komt aangezien ik deze plekken voordien nog niet heb opgemerkt. Nu was mijn vraag of er hier voor eventueel een soort repair kit bestaat waarmee ik eveneens de, ongeveer exacte, kleur van het leer kan herstellen. Zo ja waar kan ik deze vinden? Ik heb verscheidene zoekopdrachten verricht hier rond maar kan niet direct een oplossing vinden. Ik vind namelijk verscheidene producten om de kleur van de zetels te herstellen, maar niet het lederwerk zoals in het dashboard, deuren,...

    PS: de kleur van het leer in de deur was/is zwart.
    Laatst gewijzigd door lammerobin; 12-07-14 om 18:02.

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.317
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleur leder doffer door aceton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lammerobin Bekijk Berichten
    Beste forumleden,
    Ik ben sinds enkele weken in bezit van mijn eerste Audi A3 8P, waarvan ik zeer tevreden ben
    Toch waren er een paar dingetjes die bij de aankoop nog mankeerden, zoals het plaatje van het Bose geluidssysteem boven de speaker dat los zat.
    Dit heb ik willen verhelpen met superlijm... Uiteraard is dit gelukt maar is er een beetje van deze lijm in de speaker zelf gelopen. Nadat ik dit grondig had verwijderd met aceton merkte ik dat ik op de lederen plaatsen rondom de speaker grauwere/doffere plekken zag. Ik neem aan dat dit door de aceton komt aangezien ik deze plekken voordien nog niet heb opgemerkt. Nu was mijn vraag of er hier voor eventueel een soort repair kit bestaat waarmee ik eveneens de, ongeveer exacte, kleur van het leer kan herstellen. Zo ja waar kan ik deze vinden? Ik heb verscheidene zoekopdrachten verricht hier rond maar kan niet direct een oplossing vinden. Ik vind namelijk verscheidene producten om de kleur van de zetels te herstellen, maar niet het lederwerk zoals in het dashboard, deuren,...

    PS: de kleur van het leer in de deur was/is zwart.
    Denk dat @Paladore dat wel weet, die krijgt nu een melding door.

    Je kunt ook het topic over poetsen en wassen doornemen, daar ergens staat ook info over leder herstellen.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    28
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleur leder doffer door aceton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Denk dat @Paladore dat wel weet, die krijgt nu een melding door.

    Je kunt ook het topic over poetsen en wassen doornemen, daar ergens staat ook info over leder herstellen.
    Zeker al bedankt voor het antwoord, ik heb idd dit topic als eens doorgelezen maar vind niet echt een antwoord op mijn probleem. Ik twijfel trouwens of de afwerking in de deur leer of kunststof is.

  4. #4
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleur leder doffer door aceton

    Er is inderdaad een risico dat het geen echt leder is, Audi gebruikt helaas aardig wat nepleer. Maa je zou eens kunnen kijken naar de producten van Colourlock http://www.colourlock.nl/

    Hopelijk haakt Paladore nog even aan voor wat professioneel advies.

    Succes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lammerobin Bekijk Berichten
    Zeker al bedankt voor het antwoord, ik heb idd dit topic als eens doorgelezen maar vind niet echt een antwoord op mijn probleem. Ik twijfel trouwens of de afwerking in de deur leer of kunststof is.
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  5. #5
    Paladore's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    61
    Posts
    341
    Kudos
    106
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleur leder doffer door aceton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lammerobin Bekijk Berichten
    Beste forumleden,
    Ik ben sinds enkele weken in bezit van mijn eerste Audi A3 8P, waarvan ik zeer tevreden ben
    Toch waren er een paar dingetjes die bij de aankoop nog mankeerden, zoals het plaatje van het Bose geluidssysteem boven de speaker dat los zat.
    Dit heb ik willen verhelpen met superlijm... Uiteraard is dit gelukt maar is er een beetje van deze lijm in de speaker zelf gelopen. Nadat ik dit grondig had verwijderd met aceton merkte ik dat ik op de lederen plaatsen rondom de speaker grauwere/doffere plekken zag. Ik neem aan dat dit door de aceton komt aangezien ik deze plekken voordien nog niet heb opgemerkt. Nu was mijn vraag of er hier voor eventueel een soort repair kit bestaat waarmee ik eveneens de, ongeveer exacte, kleur van het leer kan herstellen. Zo ja waar kan ik deze vinden? Ik heb verscheidene zoekopdrachten verricht hier rond maar kan niet direct een oplossing vinden. Ik vind namelijk verscheidene producten om de kleur van de zetels te herstellen, maar niet het lederwerk zoals in het dashboard, deuren,...

    PS: de kleur van het leer in de deur was/is zwart.
    Ik gebruik regelmatig producten van Colourlock om bijvoorbeeld beschadigde instapwangen of het stuur weer te restaureren.
    Wat je nodig hebt is een Leder Fresh repair set met een milde reiniger.
    Als de vlekken erg lelijk zijn, dan ook een schurrpad soft erbij bestellen.
    Het maakt niet zoveel uit of de reparatie gedaan wordt op echt leder of kunstleder.

    Belangrijk is de juiste kleur.
    Audi heeft een paar kleuren zwart in het programma.
    De meest gebruikte kleur is genaamd Soul.
    Dit moet je bij Colourlock aangeven bij het bestellen van Leder Fresh.
    Weet je niet helemaal zeker wat jouw kleur is, dan met kenteken / chassisnummer naar de Audi dealer en de kleurcode (naam) opvragen.

    Om eventueel kleine kleurverschillen te voorkomen (maar ook structuur verschillen) is het raadzaam om een geheel vlak te behandelen.
    Elke stoel bestaat uit segmenten met delen leder.
    Het te behandelen deel afplakken en lekker aan de slag.

    Ik ben benieuwd naar foto voor en na.
    Audi 80 B4 + Infiniti FX35
    Audi A2 1.6FSI S-Line...verkocht

    Audi A6 2.7TDI Quattro S-Line... BeHartoged! ...verkocht


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    28
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleur leder doffer door aceton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paladore Bekijk Berichten
    Ik gebruik regelmatig producten van Colourlock om bijvoorbeeld beschadigde instapwangen of het stuur weer te restaureren.
    Wat je nodig hebt is een Leder Fresh repair set met een milde reiniger.
    Als de vlekken erg lelijk zijn, dan ook een schurrpad soft erbij bestellen.
    Het maakt niet zoveel uit of de reparatie gedaan wordt op echt leder of kunstleder.

    Belangrijk is de juiste kleur.
    Audi heeft een paar kleuren zwart in het programma.
    De meest gebruikte kleur is genaamd Soul.
    Dit moet je bij Colourlock aangeven bij het bestellen van Leder Fresh.
    Weet je niet helemaal zeker wat jouw kleur is, dan met kenteken / chassisnummer naar de Audi dealer en de kleurcode (naam) opvragen.

    Om eventueel kleine kleurverschillen te voorkomen (maar ook structuur verschillen) is het raadzaam om een geheel vlak te behandelen.
    Elke stoel bestaat uit segmenten met delen leder.
    Het te behandelen deel afplakken en lekker aan de slag.

    Ik ben benieuwd naar foto voor en na.
    Ik ga zo snel mogelijk eens langs de garage passeren om mijn kleur codes op te vragen en zo'n kit bestellen.
    En als ik het goed begrijp kan ik deze ook op kunstleder toepassen? Want het aangetaste gebied, onderaan de deur links, is van dat ruw/hard (kunst)leder.
    In ieder geval al zeer hard bedankt voor de goede raad.

  7. #7
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleur leder doffer door aceton

    Als Paladore dat zegt kun je dat wel aannemen, hij is er als professional dagelijks mee bezig



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lammerobin Bekijk Berichten
    Ik ga zo snel mogelijk eens langs de garage passeren om mijn kleur codes op te vragen en zo'n kit bestellen.
    En als ik het goed begrijp kan ik deze ook op kunstleder toepassen? Want het aangetaste gebied, onderaan de deur links, is van dat ruw/hard (kunst)leder.
    In ieder geval al zeer hard bedankt voor de goede raad.
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    28
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleur leder doffer door aceton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straycat Bekijk Berichten
    Als Paladore dat zegt kun je dat wel aannemen, hij is er als professional dagelijks mee bezig
    Ok, ik weet wat me te doen staat

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •