Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: audi 80 2.3 avant bj94

  1. #1

    Standaard audi 80 2.3 avant bj94

    Mijn audi stopte op de snelweg en wilde niet meer starten. Hij wil wel starten maar heeft niet genoeg druk ofzo zei de anwb. Ik weet dat er 2 pompen zijn maar waar zitten die en welke levert de druk naar de motor. IK zou het waarderen als iemand weet wat ik moet vervangen.

    Bij voorbaat dank

  2. #2

    Standaard

    In de tank zit een kleine pomp. Onder de auto hangt een grote pomp die de druk voor het injectiesysteem verzorgd. Grootste kans dat die onder de auto hangt kapot is.

    Hangt net voor de achterwiel ophanging als het goed is.


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  3. #3

    Standaard audi dealer

    NU zegt de audidealer dat er een pomp inzit met een drukaccumulator erboven. Weet iemand wat ik nou moet vervangen of dat ik allebei moet vervangen.

  4. #4

    Standaard

    Tjah kzou zeggen neem eens een drukmeter en plaats deze nog voor de drukaccumulator. Die pompen moeten meestal rond de 5 a 6 bar druk leveren. Wat ie bij een 5 cilinder moet leveren weet ik zo niet zou je moeten navragen/uitzoeken. Als de pomp voldoende druk levert maar de drukaccumulator teveel brandstof weer laat doorstromen waardoor er onvoldoende druk in het systeem wordt opgebouwd moet je de drukaccumulator vervangen.

    Beide zijn loeiduur dus enig uitsluitwerk is wel aan te raden. Ik zou overigens altijd voor een nieuwe pomp gaan mocht je er achter komen dat het toch de pomp blijkt te zijn, met een gebruikte weet je nooit wanneer je weer ellende kunt verwachten. Als je al een gebruikte kunt bemachtigen...

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •