Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: audi 80 2.0E stottert bij lange ritten

  1. #1

    Standaard audi 80 2.0E stottert bij lange ritten

    Beste mede-audi rijders, misschien weet iemand raad met dit probleem:
    Bij lange ritten van meer dan 4 à 5 uur, begint mijn audi soms erg schokkerig te rijden. Het lijkt alsof de motor telkens heel kort geen brandstof krijgt, of geen vonken op de bougies. Dit gebeurt gewoon als ik met constante snelheid op de snelweg rij. Het kan soms 50 km lang aanhouden. En daar word ik uiteraard niet blij van!
    Bij ritten binnen Nederland heb ik er geen last van. Als ik een paar minuten lang heuvel op rij, zoals in de Ardennen, gebeurt het ook af en toe. Ik heb de verdelerkap, rotor, bougies, en luchtfilter al vervangen, dat heeft niet geholpen. Ook zit er een nieuwe bobine in.
    Heeft iemand zoiets ook meegemaakt en weet een oplossing: Graag tips!
    Groet,
    Pedrito

  2. #2

    Standaard

    Hmm, misschien de injectors of de brandstofpomp die oververhit zijn?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als het brandstofpomprelais een slecht contact heeft kan het bij heet worden en uitzetten onderbroken worden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard m'n stotterende audi 80

    Bedankt voor de reakties! Brandstofpomp of relais, ik zal er naar kijken. Ondertussen heb ik nog meer mogelijkheden ontdekt, zoals de 'luchthoeveelheid-meter' ofwel klepstand potentiometer, de temperatuursensor, de 'nul-gas' schakelaar, klopsensor, misschien de labda-sonde, en er zijn volgens mij nog veel meer sensortjes die via de elektronische unit invloed hebben op het soepel lopen van de motor. Of de vacuum-slangetjes, die lek kunnen zijn. Dat wordt een lange zoektocht vrees ik. En na elke poging 1000 km rijden...
    Nog mazzel dat het een Audi is!
    Groet
    Pedrito.
    Groet,
    Pedrito

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •