Titel aangepast, we doen hier niet aan titels met 'help'.
Beste mensen,
Mijn audi a4 1.8t 2003 lpg loopt nog maar op 3 cillinders.
Het is begonnen dat eerst het motormanagment lampje ging knipperen en cillinder uitviel echter ff erna sprong die weer over op 4 cillinders. Dit heb ik een aantal keer gehad, toch maar bougies vervangen voor zekerheid maar zagen nog goed uit. Bobine vervangen. Maar nu blijft die constant op 3 cillinders lopen.
Het is de 4de cillinder want als ik onder het lopen die bobine los haal merk ik geen verschil. Bij de 3 andere wel.
Uitlezen gaf niks bijzonders aan behalve uitval cillinder 3/4
Wat kan dit zijn ??
1. injector cyl 3 en 4 even omwisselen, of doet hij het op benzine en lpg
2. als dat het niet oplost zou ik maar eens compressie gaan meten, verbrande klep oid... kan allemaal zeker op lpg
Excuses voor de hulp vraag in titel,
Is zowel op lpg als benzine indd, verbrande klep lijkt me vreemd omdat die de ene keer wel hapert en andere keer niet, vandaag 300 km gereden niks aan de hand en net van thuis naar supermarkt stotterde die weer, injectors ga ik gelijk proberen om dat uit te sluiten beide injectors die moeilijk doen zou erg toevallig moeten zijn maar wie weet.. ik kom er op terug bedankt voor je hulp vast
Daar ben ik weer.. inmiddels compressie laten meten cillinder 1 120 cil 2 120 cil 3 130 cil 4 140 dus allemaal netjes.
Foutcode geeft aan dat cillinder 4 uitval heeft.
Echter heb ik een foto toegevoegd en denk dat dit de boosdoener is. Kunnen jullie me vertellen wat dit is zit achter op cillinder 4 eronder zit als het goed de egr klep?
Is er iemand omgeving limburg waar ik naartoe kan gaan om dit te laten repareren ga liever niet naar de audi garaga ivm slechte ervaringen.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Mooi dat dat is uitgesloten.
Das de recirculatieklep van dampen uit het carter en kleppendeksel. Doet verder niet zoveel, verklaart mi niet dat hij op 3 cyl loopt.
Heb je de kabelboom van bobines en massapunt op de kleppendeksel al eens goed bekeken of doorgemeten?
Alle 4 de bobines vonken wel dus dan moeten ze ook stroom geven toch?
De drukregelklep was ook defect die heb ik al vervangen.
Ik zie ook dat de vermogenseindtrap de boosdoener kan zijn en die behoort op het luchtfilterhuis te zitten maar ik kan hem bij mijn 1.8t 2003 niet vinden hebben deze modellen dit nog wel?
De kabelboom gaat ook wel vaker kapot. net als die eindtrap/ICM inderdaad, maar ik dacht dat lateree modellen die niet meer hadden