Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 47

Onderwerp: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Ik heb inmiddels ook een hele mooie Audi Q5 gekocht met alles erop en eraan maar olie verbruik is inderdaad ook hoog. Kan iemand aangeven tot wie ik mij moet richten bij PON of welke correspondentie ik moet sturen om te kijken wat mogelijk is?

    Alvast bedankt!

  2. #22
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    De dealer kan je helpen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #23
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Ben eigenlijk nog wel benieuwd of iemand hier uberhaupt nog iets van Audiclaim gehoord heeft, of heeft die lekker zijn zakken gevuld.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #24
    patje avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    51
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    ook ik heb een een 2.0 tfsi met hoog olie verbruik,

    echter is het kwaad al geschied, en heb nu geen compressie meer op de 4e cilinder.

    de cilinderkop is op de vervuiling na goed. maar het ligt dus aan de zuigerveren.

    kun je ook rekenen op een coulance van pon door vervolgschade of ben ik gewoon te laat?

  5. #25
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Ben eigenlijk nog wel benieuwd of iemand hier uberhaupt nog iets van Audiclaim gehoord heeft, of heeft die lekker zijn zakken gevuld.
    Net als die koekenbakker van de staatsloterij.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #26
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Ik denk dat de "Stichting Audiclaim" de wind uit de zeilen is genomen toen Pon de voorwaarden van de coulanceregeling fors heeft versoepeld (geen max leeftijd of kilometrage, geen verplicht dealer onderhoud), blijkens de berichten van meerdere betroffenen op dit forum. Wat nog niet wil zeggen dat er niet veel schade is geleden door vele (Audi) rijders. Er viel daarna feitelijk niet veel meer te halen voor deze club en zijn ze er maar stilletjes mee opgehouden. Inschrijfgeld toch leuk geïncasseerd....

    Ook vraag ik me af hoe de stichting omgaat met de voorwaarde (bij inschrijving) waarbij de stichting recht heeft op 20% van het uitgekeerde schadebedrag indien de klant zelf tot een individuele oplossing komt met Audi..... Ook een stille dood gestorven, waarschijnlijk.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    70
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Unhappy Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Ik heb ook een Audi A4 2.0 TFSI sedan met een erg hoog olieverbruik uit 2011.
    Heb me na de Radar-reportage gemazeld bij Audiclaim, maar heb daar nooit meer wat van gehoord.
    De auto verbruikt nu km.stand 180.000
    De garage waar ik in 2015 deze auto kocht is inmiddels failliet.
    Daarna de auto laten onderhouden bij een niet Audi-dealer!
    Heb na contact met PON bij een Audi-dealer oliemetingen laten uitvoeren maar die geeft nu niet thuis omdat de auto niet consequent bij een Audi-dealer in onderhoud is geweest. Ook mijn verzoek om coulance toe te passen werd afgewezen!
    mijn vraag is hoe kan ik toch mijn recht krijgen om het mankement aan de TFSImotor verholpen te krijgen, want een reparatie kost ongeveer 4000 euro!
    ik heb mijn auto ook geprobeerd in te ruilen maar de garage wilde die niet eens hebben omdat de motor niet gereviseerd is.
    ik heb nu dus een auto die nu vooral voor de deur staat, want ik kan er alleen minder dan 400 km rijden en moet dan weer olie bijvoegen.
    Zijn er hier ook mensen die wel de revisie door PON vergoed hebben gekregen zonder dat de auto consequent bij een AUDIDealer in onderhoud was?
    of heeft iemand anders nog een goed advies voor mij?
    gr. Eddy

  8. Ad
  9. #28
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    De huidige situatie mbt de coulanceregeling kan weer heel anders zijn dan pakweg een jaar geleden.
    Die wordt niet officieel gepubliceerd door Pon en kan op elk gewenst moment worden stopgezet dan wel aangepast. Bedenk dat coulance geen recht is, juridisch gesproken. In de huidige tijd met alle miljarden verliezen (dieselgate, Corona) zal het wel extra moeilijk worden.

    Bijkomend punt bij jouw auto is de vraag of de motor nog wel hersteld kan worden, bij een olieververbruik van 1 liter op 400 km zou er zomaar meer (neven)schade kunnen zijn, daar is veel te lang mee doorgereden.

    Kortom, een pijnlijke zaak.....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    70
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Beste Kees B.,
    Ik begrijp je redenatie, maar had ik als Audi-rijder niet veel eerder geïnformeerd kunnen worden door PON of Audi dat deze motoren een mankement hebben omdat er verkeerde zuigers gebruikt zijn. Het is toch normaal dat een importeur dat haar klanten laat weten en een terugroepactie organiseert.
    Dat is allemaal niet gebeurd en dat is toch verwijtbaar vind ik. Hoe had ik dan moeten weten dat ik niet langer had mogen doorrijden?
    En het kan in dit verband toch niet zijn dat zelfs een Audi-garage deze auto niet meer wil inruilen door een euvel dat door Audi zelf is veroorzaakt?
    Gr. Ed

  11. #30

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy54 Bekijk Berichten
    had ik als Audi-rijder niet veel eerder geïnformeerd kunnen worden door PON of Audi dat deze motoren een mankement hebben omdat er verkeerde zuigers gebruikt zijn. Het is toch normaal dat een importeur dat haar klanten laat weten en een terugroepactie organiseert.
    Dit wordt ook wel eens gedaan, maar, niet elke TFSI heeft er last van (dus waarom zou een importeur vrijwillig de toorn van vele rijders onnodig op de hals halen?), en misschien is dit ook gebeurd vóórdat jij deze auto kocht.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy54 Bekijk Berichten
    Hoe had ik dan moeten weten dat ik niet langer had mogen doorrijden?
    In je boekjes staat vaak tot 1000km/l is acceptabel, maar dat is al extreem hoog. Dat had je overal wel kunnen vinden (onderzoeksplicht consument). Met 400km/l had je - middels je boekjes - allang in de gaten kunnen hebben dat het niet goed was.

    Qua inruil en coulance: probeer een andere dealer/garage. Dat maakt wel eens verschil.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #31
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    In je boekjes staat vaak tot 1000km/l is acceptabel, maar dat is al extreem hoog.
    In mijn boekje (Q5 2010) staat 0,5 liter als maximum olieverbruik op 1000 km. Dat was/is ook de norm voor de coulanceregeling.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  13. #32
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Vooropgesteld, ik snap je probleem @Eddy54. De tfsi-problematiek is een hoofdpijndossier voor zowel klanten als Audi (fabrikant/importeur/dealer). Was de oplossing maar zo simpel.

    Maar even van voren af aan: je kocht de auto in 2015, radar uitzending was 28 september van dat jaar en dus sindsdien ben je op de hoogte. Toch? Ja, nu ben je aangewezen op medewerking van een bedrijf dat feitelijk niets aan jou of je auto heeft. Auto van 9 jaar oud, met een kilometerstand die tegenwoordig in het algemeen überhaupt niet meer zomaar gehaald wordt. Lastig.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    70
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Fijn dat je mijn probleem snapt maar ik vind het niet kunnen dat AUDI daarvoor geen verantwoordelijkheid wil dragen.
    Als er een product met een mankement op de markt gebracht wordt dan behoor je daarvoor toch verantwoordelijk te zijn en dat te (laten) repareren?
    Dat gebeurt niet en dat wordt nu afgewimpeld door PON omdat de auto niet consequent bij een Audi-dealer in onderhoud is geweest.
    Nee ik ben zwaar teleurgesteld in Audi.
    Verder ben ik inderdaad wellicht te goed van vertrouwen geweest.
    Ik had dit probleem bij aankoop namelijk niet, de auto had toen pas 78.000 op de teller. Maar pas later in 2017 kreeg ik er voor het eerst last mee.
    Toen ik begreep dat dit een mankement van Audi-motor TFSI uit 2011 was heb ik me aangemeld bij de stichting Audiclaim, omdat die deze claim met de importeur zouden oppakken. Daar heb ik na de betaling van de aanmelding nooit meer iets van gehoord.
    Verder werd er mij geadviseerd om daarvoor contact op te nemen met de garage waar ik de auto gekocht had want die zou dat probleem moeten verhelpen!
    Maar dat ging niet meer want het bedrijf was inmiddels failliet. Inmiddels altijd goed olie bij blijven vullen en de auto goed laten onderhouden.
    Tot ongeveer januari 2020 toen de auto steeds meer olie 1 liter op 400 km. ging verbruiken. Daar is dus niet goed meer mee te rijden.
    Vandaar met de importeur gebeld en die zei me dat ik een olieweging moest laten doen bij een Audi-garage.
    Dat heb ik gedaan bij Auto Arena in Venlo (kosten 198 euro). Daarna kreeg ik van deze garage te horen dat PON de revisie niet wilde vergoeden omdat de auto niet consequent bijeen Audi-dealer is onderhouden. Daar ben ik het dus niet mee eens en dat heb ik PON ook laten weten.
    Vandaar dat ik nu op zoek ben naar Audi-rijders die eerder met hetzelfde mankement te maken hebben gehad maar wel een revisie vergoed hebben gekregen, ondanks dat ook hun auto niet consequent bij een AUDIDealer in onderhoud was? Op die manier kan ik PON laten weten dat zij met twee maten meten!
    Dat is de enige manier om dit mankement vergoed te krijgen. Dus wie wil me daarbij helpen?? Gr. Eddy

  15. #34
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Probeer gewoon een andere dealer, het heeft weinig nut om PON iets wijs te maken die hebben er toch dikke schijt aan. Daar ben je inmiddels toch wel achter ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    70
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ben inmiddels bij twee dealers geweest maar die willen mijn auto niet eens inruilen omdat ik wel eerlijk ben over het hoge olieverbruik.
    Maar ik heb ook geen zin om de auto te laten maken. Die kosten krijg ik nooit meer terug, dus kan ik het beste doen. doorrijden en wachten dat de cilinders stuk gaan, naar de sloop ermee of doorgaan om de auto toch ergens ingeruild te krijgen?
    Gr. Eddy

    Beste Patje, hoe heb jij dit probleem opgelost?
    Gr. Eddy
    Laatst gewijzigd door tom; 19-04-20 om 22:54.

  17. #36
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Als je een @ voor iemands forumnaam zet krijgt-ie een berichtje.
    Dus @patje avant
    Heb je een iets grotere kans op een reactie....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Je had bij de eerste slechte signalen meteen naar een Audi-dealer moeten gaan.
    Nu inruilen lukt waarschijnlijk ook alleen bij een echte Audi-dealer. Alle andere branden er, terecht, hun vingers niet aan.

    En 180.000km? Ik vind het al erg knap.

  19. #38
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Maak eens een serieuze mail richting kundendienst in Duitsland, wil weleens helpen. Vooral duidelijk maken dat je niet meer weet welke auto je hierna wilt kopen, en vooral welk merk.....

    Jos.

  20. #39
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy54 Bekijk Berichten
    Ben inmiddels bij twee dealers geweest maar die willen mijn auto niet eens inruilen omdat ik wel eerlijk ben over het hoge olieverbruik.
    Maar ik heb ook geen zin om de auto te laten maken. Die kosten krijg ik nooit meer terug, dus kan ik het beste doen. doorrijden en wachten dat de cilinders stuk gaan, naar de sloop ermee of doorgaan om de auto toch ergens ingeruild te krijgen?
    Gr. Eddy

    Beste Patje, hoe heb jij dit probleem opgelost?
    Gr. Eddy
    Dan moet je afweging maken. Paar duizend neerleggen om het te laten maken bijvoorbeeld bij Hartog , ook actief op het forum. Of je rijd hem stuk met misschien nog meer ellende en dan nog meer euro's neerleggen.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  21. #40
    patje avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    51
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Stichting Audiclaim en (te) hoog olieverbruik TFSI motoren 2009-2011

    sorry @Eddy54 voor de late reactie,

    Heb bij grunnewiek in borcolo een revisie motor opgehaald.
    een vriend van mij heeft een garage bedrijf en daar kon ik op de brug de nieuwe motor inbouwen.

    totale kosten 3.5k
    wie gaat er mee een terasje pikken? ik heb wel een aanhanger

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •