Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Ratelend geluid bij stationair (warm) lopende motor (A3, 1.6FSI)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Ratelend geluid bij stationair (warm) lopende motor (A3, 1.6FSI)

    Hallo,

    Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen of onder het A3 onderwerp. Ik heb hier gegokt omdat waarschijnlijk meerdere mensen kunnen helpen behalve alleen A3 liefhebbers!
    Eerst ratelde mijn auto na het starten een seconde of 2, daarna is het weg. Bij het gelijk uitzetten van de motor en het weer aanzetten was het geluid niet meer hoorbaar. Ik had gelezen dat dit over het algemeen niet erg veel kwaad kan.\

    Nu zat ik net aan geluid te knutselen en ik hoorde een raar ratelend geluid. Ik kwam net van werk af en mijn motor was dus warm. Ik heb na het opnemen van het geluid mijn motor uitgezet en weer gestart, niet meer te horen. Misschien herkennen jullie het geluid en kunnen mij vertellen of ik ermee naar de garage moet. Het geluid komt van de rechterkant van mijn motor (1.6 FSI). Ik hoop dat het een beetje te horen is! Ik heb met mijn iPhone in de motorruimte gezeten...

    https://drive.google.com/file/d/0B71...ew?usp=sharing

    Mag ik nog rijden, of is het enige ritje wat ik nog kan maken rechtstreeks naar de garage?

    Please help!

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelend geluid bij stationair (warm) lopende motor (A3, 1.6FSI)

    Meet je olie pijl eens bart

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Ratelend geluid bij stationair (warm) lopende motor (A3, 1.6FSI)

    Hi Kevin,

    Bedankt voor je reactie, ik heb deze vorige week nog gecheckt en niet veel mee gereden. Ik ga er even vanuit dat deze nog in orde is.

    Zijn er nog andere dingen die ik kan checken? Bedankt voor het meedenken!

    Gr Bart

  4. #4

    Standaard Re: Ratelend geluid bij stationair (warm) lopende motor (A3, 1.6FSI)

    Ik zou even een garage (waar je vertrouwen in hebt) bezoeken als ik jou was. Het geluid van de geluidsopname klinkt niet zoals ik distributiekettinggeluid van de 1.6fsi ken.

  5. #5
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelend geluid bij stationair (warm) lopende motor (A3, 1.6FSI)

    Precies.....Zoals RazOr zegt
    Ik herken het ook van mijn 1.8T
    En dan met name als mijn olie pijl aan de te lage kant is....

    Vandaar ook mijn opmerking.....
    Maar ga er in elk geval mee naar je garage
    Als het oliepijl nog goed is


    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ratelend geluid bij stationair (warm) lopende motor (A3, 1.6FSI)

    Goedemorgen!

    Ben je er al achter wat het probleem is? Ik ervaar sinds kort hetzelfde probleem, je geluidsopname komt overeen met het geluid wat ik hoor.
    Ik ervaar dit geluid nu enkele weken bij een warme motor, zojuist aangekomen bij mijn werk en de klep eens open getrokken.. Geluid lijkt bij mij in/rechts van het blok vandaan te komen. Helaas geen tijd om langer te luisteren en verder te kijken.


    Ik heb nu wel een afspraak gemaakt met mijn garage voor as maandag. Vervelende is, circa 5.000km geleden is mijn riem + rollers en alles vervangen, ik heb het vermoeden dat dit het bij mij niet kan zijn.

    Ook lees ik reacties over de olie, toevallig heb ik deze vanochtend nog gecheckt alvorens ik naar mijn werk vertrok, stond iets onder de helft (pijlstok) wat in mijn ogen genoeg/voldoende moet zijn om niet dit geluid te veroorzaken?
    Wel zal ik dit eens gaan testen, voorheen leek mijn auto meer olie te drinken, overgestapt op Kroon olie (5W30, ik kwam vanaf een goedkopere 5W30 olie) en op deze stand lijkt hij al enige tijd te staan. Ik zal straks wanneer ik klaar ben met werk eerst weer wat erbij gooien zodat deze zga vol is, dan ben ik benieuwd hoe deze klinkt na circa 50km gereden te hebben (werk->huis).

    Bij mij is het dan wel een A4 Avant 1.8T B5, maar de klachten die jij hebt + het geluid komt volledig overeen met wat ik sinds enkele weken ervaar.

    Ik ben benieuwd!

    Waar ik zelf als ''leek'' aan dacht was de Euro98 waar ik naartoe gegaan ben sinds kort, zou dit überhaupt kunnen of slaat deze gedachten nergens op? Eerst tankte ik altijd Euro95 bij mijn ''vaste'' station in Duitsland. Deze is verandert naar E10 en daar hoorde ik minder goede verhalen over, om die reden ben ik nu aan mijn 3e volle tank Euro98(plus?) bezig.. Misschien dat dit nergens op slaat en het er niks mee te maken kan hebben, ik dacht: ik vermeld het er even bij

    Edit: olie bijvullen heeft het probleem bij mij niet verholpen. Dit wordt helaas afwachten tot as maandag 9:00, dan gaat mijn auto naar zijn grotere liefde toe (de monteur...).
    Laatst gewijzigd door JoenNL; 28-04-17 om 18:13.

  7. #7

    Standaard Re: Ratelend geluid bij stationair (warm) lopende motor (A3, 1.6FSI)

    Hallo
    ik ben trotse eigenaar van een audi a1, op kenteken gezet in 2018, model >2015.

    het betreft een 1.0 Tfsi, model Adrenalin
    999cm3
    70kw (95pk)
    km stand circa 33.000km
    1e eigenaar
    2+2jaar garantie bijgekocht,
    altijd dealer onderhouden, afgelopen mei jaarlijkse check gehad.

    mijn auto maakt sinds vanavond exact hetzelfde geluid als de audio opname bij stationair lopen. Ik schrok me rot en ik dacht dat de auto helemaal kapot zou gaan. Je hoorde het gewoon binnen in de auto..
    uitgestapt.. geluid lijkt te komen uit de onderkant van de auto... en volgens mij niet motorkap? Kan dat??
    Als je gaat rijden is het geluid weer weg. Als je stationair laat draaien is het geluid weer terug... na wat rijden lijkt het weg te zijn maar het komt gewoon weer terug.. ik ben een dame en ik heb er vrij weinig verstand van..maar moet ik me zorgen maken? Ik ga morgen naar de garage... weten jullie wat het is inmiddels? Many thanks voor het audio fragment. Kan ik aan de monteurs laten horen.. want om een of andere reden gaan Altijd maar dan ook echt Altijd alle kwalen weg als ik bij de garage sta en als ik eruit rijd zijn ze weer terug..
    Laatst gewijzigd door Rumet; 12-12-19 om 22:27.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •