Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 97 van de 97

Onderwerp: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

  1. #81
    jebege's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    743
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulK Bekijk Berichten
    Maar tot nu toe weer genieten dus en de auto gaat woensdag naar JD voor aanpassen versnellingsbaksoftware.
    Wat mij opgevallen is dat het niet mogelijk is om bij 50kmh in de 4e versnelling te rijden,
    in S-stand ligt het schakelpunt tussen 3e en 4e versnelling bij ~3200 rpm dit komt overeen met ~65 kmh.
    In 3e versnelling en bij 50 kmh is het toerental ~2800 rpm.

    In de D-stand is dat totaal geen probleem, want deze schakeld op bij ~1500 rpm, bij 50kmh rij je dan al in de 5e of 6e versnelling.

    Laat je dan in de D-stand later op schakelen en in de S-stand eerder opschakelen ?
    Ik overweeg ook dit te laten doen, ben dus erg benieuwd naar je bevindingen..
    Audi S6 2012Sedan C7/4G 4.0 TFSI V8 CoD Quattro 420pk/550nm ; Milltek Cat-back blacktips ; Estoril blauw kristal-metallic
    * Mazda CX-5, GT-M, 2 ltr, awd, automaat, 2015 zwart metalic, beige intieur...

  2. #82
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jebege Bekijk Berichten
    Wat mij opgevallen is dat het niet mogelijk is om bij 50kmh in de 4e versnelling te rijden,
    in S-stand ligt het schakelpunt tussen 3e en 4e versnelling bij ~3200 rpm dit komt overeen met ~65 kmh.
    In 3e versnelling en bij 50 kmh is het toerental ~2800 rpm.

    In de D-stand is dat totaal geen probleem, want deze schakeld op bij ~1500 rpm, bij 50kmh rij je dan al in de 5e of 6e versnelling.

    Laat je dan in de D-stand later op schakelen en in de S-stand eerder opschakelen ?
    Ik overweeg ook dit te laten doen, ben dus erg benieuwd naar je bevindingen..
    Ik vind de auto met originele versnellingsbak software gewoon zoveel minder rijden. Minder soepel en enorm traag in respons en als je dan even wat meer gas geeft reageert ie lomp. Met de JDF software vind ik de auto veel fijner rijden.
    Laatst gewijzigd door PaulK; 13-10-17 om 14:03.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  3. #83

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Na alle misère aan een nieuw hoofdstuk begonnen?

    Audi S6 4.0 Avant, Pano, 360 view, soft close, carbon, 541pk
    http://link.marktplaats.nl/m12065912...ontent=app_ios
    Ad

    https://www.youtube.com/watch?v=Ti6Av9vkxj4&sns=em


    Bij de oude eigenaar??

  4. #84

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Na alle misère aan een nieuw hoofdstuk begonnen?

    Audi S6 4.0 Avant, Pano, 360 view, soft close, carbon, 541pk
    http://link.marktplaats.nl/m12065912...ontent=app_ios
    ai, vertel @PaulK

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #85
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Goed opgemerkt.

    Gevalletje hoeft niet weg, maar mag wel weg.

    Diverse redenen om te kijken of er interesse is.

    We hebben een tuinontwerp laten maken en dat willen we in maart laten uitvoeren. Je schrikt wat dat allemaal kost en dan wordt het reservepotje kleiner mocht er weer eens iets kapot gaan aan de S6.

    Daarnaast zijn ze op mn werk aan het kijken naar de verschillen tussen de arbeidsovereenkomsten tussen mij en dat van het bedrijf wat ons heeft overgenomen. Ik heb nu een riante autovergoeding en moet mogelijk binnen nu en een paar maanden gaan leasen. Alsnog. Daarbij blijft een RS6 op het droomlijstje staan en door de auto nu te verkopen terwijl deze nog een goede waarde heeft zou dit midden volgend jaar mogelijk kunnen zijn. Maar hier weer even zien wat het werk doet.

    Daarbij toch ook wel een baalgevoel gehad door de hoge kosten die ik gehad heb dus een beetje mixed feelings. Auto hoeft dus niet weg. Mn prijs is denk ik reeel dus we gaan zien of iemand interesse heeft. Zo niet dan ook geen ramp.
    Laatst gewijzigd door PaulK; 26-09-17 om 09:19.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1


  6. #86
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Begrijpelijke keuze, en daarnaast is een RS6 ook niet verkeerd.
    Kick ass and chew bubblegum

  7. #87
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ger079 Bekijk Berichten
    Begrijpelijke keuze, en daarnaast is een RS6 ook niet verkeerd.
    Nee zeker niet. RS6 blijft echt geweldig en met de kilometers die ik nu maak ook te duur in onderhoud / afschrijving. Als ik ga/moet leasen zit ik er aan te denken om de leaseauto puur zakelijk te rijden en dan de RS6 als priveauto ernaast. Twijfel is er alleen om er dan nog een tweede prive auto naast te houden. Onze tweede auto wordt nu echt 2-3000 km per jaar gebruikt en dan de Rs6 als enige priveauto zou prima moeten kunnen en zal dan iets van 10-15000 km per jaar gaan maken wat prima te doen is. Alleen eens zien hoe vaak je echt een tweede auto nodig hebt wanneer ik een leaseauto puur zakelijk gebruiken of we dus een tweede priveauto er naast gaan houden.

    Maar er staat dus veel te veranderen en een S6 verkoop je ook niet heel snel prive dus daarom dat deze nu al te koop staat. Een lease auto duurt denk ik ook nog wel 2-3 maanden minimaal als dat doorgaat.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  8. Ad
  9. #88
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    En je hebt natuurlijk al nagedacht over een leaseauto. Weer een Audi of toch iets anders?

  10. #89
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ries Bekijk Berichten
    En je hebt natuurlijk al nagedacht over een leaseauto. Weer een Audi of toch iets anders?
    Lease weet ik echt nog niet. Ik ben nog niet ingeschaald in de nieuwe organisatie dus weet absoluut niet wat mogelijk is. Saai en zonder opties sowieso ondat dat policy is dus ik kijk daar niet echt naar uit. Daarom mogelijke funcar als tweede auto erbij en dan de leasebak enkel zakelijk rijden. Maar eerst maar eens afwachten wat er komen gaat. Er is sowieso aardig wat interesse in de S6 en heel misschien dat deze vanavond verkocht wordt want heb een serieuze kijker vanavond.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  11. #90
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    En istie verkocht?
    Kick ass and chew bubblegum

  12. #91
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Heel misschien dat de auto morgen verkocht wordt. Een aantal vage reacties gehad die ik uiteindelijk niet vertrouwde. Nu een goed gevoel bij mogelijke koper. Ik ga het erg lastig vinden de auto te moeten verkopen, maar er is momenteel nogal wat gaande op het werk waardoor het slim is om de auto te verkopen. Eerst mogelijk leaseauto maar sinds een paar dagen teveel onzekerheden waar ik nu nog niet teveel over kan zeggen, maar het hebben van financiële ruimte is dan makkelijk. Dit is een verandering die de afgelopen dagen heeft afgespeeld nadat ik de auto te koop heb gezet, maar omdat het alle kanten op kan gaan wil ik niet een kostbare auto op de oprit hebben staan. Er komt vast weer iets moois voor terug. De auto wordt indien de deal morgen doorgaat op de originele wielen verkocht dus de Vossen VFS1 velgen blijven in bezit. Kan ik daar nog naar blijven kijken
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  13. #92

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Hi,
    Ik heb sinds kort hetzelfde probleem na het laten vervangen van de versnellingsbak olie door een audi garage: Af en toe (voornamelijk als de auto in de zon staat) idd de melding: "Versnellingsbak: systeemstoring: verder rijden mogelijk". Ik rijd in een audi A7 3.0 tdi van 2012 automaat S-tronic. Teruggegaan naar de garage voor het allen uitlezen en belachelijk veel geld moeten betalen. Antwoord was vaag en dat zij het niet precies weten en wilde ons het rapport van het uitlezen niet geven. Garage vertrouw ik dus niet meer.
    Kan iemand mij een garage aanbevelen, geen offciele audi garage, die wel kennis hebben om deze melding evt te kunnen repareren?
    Bvd!

  14. #93
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Welke omgeving woon je.


    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  15. #94

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Wink Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Ik woon in de buurt van Tilburg. Maar het maakt mij niet zoveel uit om wat verder te rijden als het maar een goed bedrijf is. Ik heb een diagnose laten doen. En volgens het rapport is de foutcode P179D. Met subcode N471 met mogelijke oorzaken: 1. Kortsluiting op de uitgang van de eindtrap van Klep voor koelolie of 2. Onderbreking tussen uitgang van de eindtrap en klep voor koelolie. [/QUOTE]
    Laatst gewijzigd door tonica; 26-08-20 om 13:30.

  16. #95
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Da’s dan eenvoudig..... Autoparts Veghel (Coen Donkers).
    Laatst gewijzigd door Kees B; 26-08-20 om 11:04.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  17. #96

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Da’s dan eenvoudig..... Autoparts Veghel (Coen Donkers).
    Opgelost!

    Dank.

  18. #97
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Mooi! Wij zijn natuurlijk wel benieuwd wat het probleem nu was.....en hoe het is opgelost.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •