Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 97

Onderwerp: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

  1. #21
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Wat een verhaal zeg. Flinke pech mee. Ik zou eens bellen met Pedro Hartog en hem voorleggen en vragen naar mogelijke verbanden. Hij is de audi expert.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulK Bekijk Berichten
    Ik ga morgen eens bellen wat dat gaat kosten. Tot nu toe bedragen van 3-4000 euro gehoord ondat ze 2euro de km rekenen.
    En audi is bezig hiermee en we gaan hier mogelijk samen uitkomen qua kosten. Even afwachten. Bandaag bevestigd gekregen dat niet mijn dealer maar Audi NL mn tickets betaald ondat dit telefonisch is toegezegd en opgenomen is. Mijn dealer is nog niet van mening dat ik recht op Audi assistance heb en maar heeft wel zijn best gedaan dat ik krijg wat mij telefonisch is beloofd.
    Het kost eerder €600,- dan 3-4000,- euro.
    Zelf ophalen is duurder aan brandstof , tolgeld en de huur van een oprijwagen. De audi is te zwaar voor een autoambulance te gebruiken voor zo'n lange rit.

    Je hebt bijv. Lvanzandwijk.nl , wolvesmobiliteit.nl of autotransport-sinke.nl

  3. #23
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Dat zou ik dus ook doen... weet je ook wat ermee gebeurd...kost wat tijd en geld maar bij lange na niet wat een transportbedrijf gaat kosten.


    Overigens wel heel vervelend wat er allemaal met je auto gebeurd Paul,hier word je iig niet blij van.

    Ik klopt het ff af maar k heb nog geen enkele storing whatsoever gehad met de auto, ga er einde van de maand mee op vakantie. *knock knock
    Laatst gewijzigd door Marc R; 12-08-17 om 18:11.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  4. #24
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Ik wacht op het telefoontje van Audi assistance op het wel of niet terugbalen van de auto.

    Bedankt voor de voorgestelde bedrijven. Heb je hier ervaring mee of zijn dit willekeurig 3 bedrijven?

    Na besluit van audi ga ik definitief beslissen wat ik doe. Heb namelijk wel eengoed gevoel bij de dealer in FR, iets wat ik eigenlijk minder heb bij mij dealer in NL. Vandaar de twijfel.
    Laatst gewijzigd door PaulK; 12-08-17 om 19:12.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  5. #25

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Wat betreft je 3 vragen;
    1. Die sensor is inderdaad heel eenvoudig te vervangen. 3 uur is wat veel. 5 liter gaat er in totaal in, als je de nieuwe sensor snel erin zet hoef je niet zoveel liter te verliezen..
    2. Bougie wel goed? Misschien eens bougie en bobine van 3 naar een andere verplaatsen om uit te sluiten dat het daaraan ligt.
    3. Er is een lek zoek spray, gebruiken ze bij Audi ook gewoon. Kun je op alles eromheen spuiten en dan zie je eenvoudig of en wat er lekt.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulK Bekijk Berichten
    Ik wacht op het telefoontje van Audi assistance op het wel of niet terugbalen van de auto.

    Bedankt voor de voorgestelde bedrijven. Heb je hier ervaring mee of zijn dit willekeurig 3 bedrijven?

    Na besluit van audi ga ik definitief beslissen wat ik doe. Heb namelijk wel eengoed gevoel bij de dealer in FR, iets wat ik eigenlijk minder heb bij mij dealer in NL. Vandaar de twijfel.
    Ik heb met 2 bedrijven zelf goede ervaringen. Met van zandwijk hebben vrienden weer goede ervaringen.
    Op zich zijn de autotransporteurs allemaal vergelijkbaar en goed.

  7. #27
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CasR Bekijk Berichten
    Ik heb met 2 bedrijven zelf goede ervaringen. Met van zandwijk hebben vrienden weer goede ervaringen.
    Op zich zijn de autotransporteurs allemaal vergelijkbaar en goed.
    Bedankt voor de toelichting. Ik zal eens kijken want wat ik tot nu toe heb gevonden is minimaal 60 ct de km. Het is 1000 km maar dat is natuurlijk enkele reis en dus brengen ze 2000km in rekening waardoor je niet op 600 maar minimaal 1200 euro komt.

    Ik houd jullie op de hoogte of Audi de Auto naar Nederland wil halen of niet. In ieder geval goed om te weten dat je daadwerkelijk ervaring hebt met deze bedrijven. Bedankt
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  8. Ad
  9. #28
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    N ambulance huren of lenen met een busje ervoor..... kost je een hoop minder

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Goedkoopste versie voor het terughalen van de auto is low cost vliegticket en zelf terug rijden.
    Als je daar en de tijd voor wilt nemen en de vrije dagen die je daarvoor moet opnemen niet rekend dan ik dat de voordeligste manier.
    Het vliegen is door de week op een ongunstig tijdstip spotgoedkoop.
    Blijft natuurlijk altijd de vraag of de franse dealer de audi goed heeft gerepareerd. Je zou zomaar op de terugweg weer storingen oplopen...... Wat doet de audi mobiliteitsgarantie dan?

    Persoonlijk heb ik geen hoge pet op met de mobilietsgaranties die de meeste automerken aanbieden.

    Je bent en blijft uiteindelijk verantwoordelijk voor je eigen auto. Bijv het laten repareren in het buitenland is voor.eigen kosten. Bij eventuele fabrieksgarantie moet je dat zelf weer gaan declareren. Bij een niet goed uitgevoerde reparatie kun je je weer melden bij de garage waar de reparatie is uitgevoerd.

  11. #30
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CasR Bekijk Berichten
    Goedkoopste versie voor het terughalen van de auto is low cost vliegticket en zelf terug rijden.
    Als je daar en de tijd voor wilt nemen en de vrije dagen die je daarvoor moet opnemen niet rekend dan ik dat de voordeligste manier.
    Het vliegen is door de week op een ongunstig tijdstip spotgoedkoop.
    Blijft natuurlijk altijd de vraag of de franse dealer de audi goed heeft gerepareerd. Je zou zomaar op de terugweg weer storingen oplopen...... Wat doet de audi mobiliteitsgarantie dan?

    Persoonlijk heb ik geen hoge pet op met de mobilietsgaranties die de meeste automerken aanbieden.

    Je bent en blijft uiteindelijk verantwoordelijk voor je eigen auto. Bijv het laten repareren in het buitenland is voor.eigen kosten. Bij eventuele fabrieksgarantie moet je dat zelf weer gaan declareren. Bij een niet goed uitgevoerde reparatie kun je je weer melden bij de garage waar de reparatie is uitgevoerd.
    Ik ben bij het bereken uitgegaan van 1000km enkele reis en dat elk transportbedrijf heen en terug in rekening brengt dus 2000km a €0.60. De bedrijven die je noemt hebben wekelijks ritjes naar Frankrijk waarbij ze meerdere auto halen dus de 600-800 euro die je noemt kunnen idd kloppen.

    Ik ga vandaag Audi even bellen want ik heb nog niks gehoord over repatriëren van de auto en ik moet toch gaan beslissen wat ik ga doen. Enige nadeel is dat de Franse dealer al het nodige onderzoek heeft gedaan en ik hen wel vertrouw. Is puur het gevoel wat ik bij mijn 3 bezoeken daar heb gehad.

    Een dag vrij nemen vind ik geen probleem. Ik kan het ophalen mogelijk combineren met een werkbezoek waarbij ik niet terug op Brussel / Amsterdam vliegt maar van Athene naar Bordeaux. Kost niks extra en ticket wordt betaald door het werk. Daarbij werk ik soms wat weekenden waardoor ik door de weeks een dag vrij neem dus ben hier geheel vrij in qua invulling. Mijn gevoel zegt alsnog de auto lekker laten staan en laten maken in Frankrijk. Ik ga mijn dealer bellen voor ik terugrijd of ze mij mobiliteitsgarantie geven tot de volgende grote beurt en zo niet dan ga ik sowieso een ANWB abonnement nemen voordat ik terugrijd. Als mijn dealer zich vasthoud aan het feit dat ze geen mobiliteitsgarantie geven dan ben ik weg daar en kom ik nooit meer bij deze betreffende dealer.

    @pedro sr. : Heb jij mogelijk nog een antwoord op het probleem met de stekker van de versnellingsbak en of een reparatie aan de carterontluchting hiermee te maken kan hebben? (zie problemen en verdere uitleg hieronder)

    Problemen die er nu zijn:

    1. Temperatuursenor versnellingbak - carteur -- onderdeelnr: 8T0919565
    Mijn dealer vond 3 uur werk nogal vele voor deze sonsor en viond het ook raar dat hiervoor 5 liter bakolie nodig was aangezien de sensor aan de buitenkant zit.

    2. Bobine op cilinder 3 defect. Dezelfde als een maand eerder. Iemand enig idee hoe dit kan?

    3. De stekker van de computer versnellingbak naar de rest van de auto had corrosie plekjes waardoor er mogelijk geen goede verbinding was. De Auto start dus helemaal niet. Men gaat deze stekker vervangen, maar moet verder onderzoeken hoe dit kan. Dit omdat het een waterdichte stekker is. Water moet dus van binnenuit komen volgends Franse dealer. Hij is bang voor lekke waterpomp waardoor er water via de bedrading die hoger ligt naar beneden is gelopen in de stekker. gehele bedrading moet dus volgens hen gecheckt worden. MAAR, mijn vraag is, wordt dit allemaal losgehaald bij reparatie carterontluchting en kan het zijn dat de stekker nat is geworden na reparatie bij de dealer. Dit ter controle voordat men van alles gaat uitbouwen in mijn motorruimte. Alle andere defecten hierboven en een eerdere defecte bobine zijn dus allemaal binnen 4 weken gebeurd na reparatie van mijn carter. Toeval denken jullie of kan het allemaal met elkaar te maken hebben. De stekken en corrosie zijn nog het vreemdste en zit tegen het blok aan waardoor ik twijfels heb of het niet met elkaar te maken heeft.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  12. #31
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Any news?

  13. #32
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Ik zou door Audi Assistance uiterlijk vorige week vrijdag gebeld worden. Ik had van mijn dealer zelf een naam doorgekregen van de persoon die mijn dossier beheerde. Natuurlijk nog niet gebeld dus nu vandaag een week later zelf maar eens gebeld met Audi Assistance want zoals verwacht hoor je weer niks van ze. De betreffende persoon was net 5 minuten uit lunchen en gaat me binnen 45 minuten terugbellen (zeggen ze). Ik ben benieuwd want dit is me tijdens de problemen in FR ook erg vaak beloofd en 0 keer gebeurd.

    Ik ben eerlijk gezegd erg klaar met de service van Audi. Je bent gewoon een dossier ergens op een hard drive en niemand kan het wat schelen. Haal probleem dossiers gewoon weg bij een callcenter waar niemand echt boeit wat hij/zij doet en los het als Audi zelf gewoon op. Ik ben weer in Nederland dus snap niet dat dit via de hulplijn Audi Assistance moet. Het is dat ze zulke mooie auto's maken want anders had ik echt gelijk de overstap gemaakt naar een ander merk.

    Voor mij des te meer reden om de langere verblijfskosten op ze te verhalen omdat ze gewoon geen actie ondernemen! Wederom 0,0 actie. Heb nu het punt bereikt om dit hele dossier bij de Arag te dumpen en dan ook gewoon echt alles eruit proberen te halen, want daar vragen ze gewoon om.

    ik heb teveel geduld, maar als je eenmaal over een bepaald punt heen bent dan is het klaar.......
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  14. #33
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat ze je in de kou laten staan (en dat is natuurlijk ook zo). Ik zou beginnen met een dikke schriftelijke klacht. Als daar niet op gereageerd wordt idd hulp inschakelen. Vind het nog knap dat je er zo rustig onder blijft. Succes met de afhandeling.

  15. #34
    MoniqueB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.346
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Helaas is de service van veel instanties niet meer wat het geweest is.
    Moet zeggen dat als ik op vrijdag terug gebeld ga worden... ik die vrijdag rond 14:00 - 15:00 uur zélf al zou gaan bellen. Vooral "warm houden", anders verdwijn je al snel in de grote massa en hoor je nooit meer iets.

    Wat Ries ook zei: klacht neerleggen, ze aansprakelijk stellen v alle mogelijke extra kosten (aangetekend) en ook heel snel een stuk minder vriendelijk worden.

    Tevens mededelen dat je de rechtsbijstand gaat inschakelen.

    Succes, ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt en dat het eind in zicht is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    2014 Audi A6 Avant 3.0 V6 TFSI quattro (JD - Stage 3) 😊
    2010 Audi R8 4.2 V8 FSI

  16. #35
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Het is inderdaad een beetje afhankelijk van de inrichting van het vervoer hoe de kosten uitvallen. Laat je goed informeren om niet onnodig veel kosten te maken. Zo dekken veel reisverzekeringen (aanvullend) het terug vervoer naar Nederland.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

  17. #36
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Damn zeg dit is gewoon echt kut. Zeker ook nog kutter omdat je ook nog eens een groot liefhebber bent. Idd wat hier boven al gezegd wordt trek je conclusies en pak maatregelen. Ik had echt zoveel geduld niet met ze. De auto is inmiddels weer terug in Nederland mag ik aannemen?
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  18. #37
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Damn zeg dit is gewoon echt kut. Zeker ook nog kutter omdat je ook nog eens een groot liefhebber bent. Idd wat hier boven al gezegd wordt trek je conclusies en pak maatregelen. Ik had echt zoveel geduld niet met ze. De auto is inmiddels weer terug in Nederland mag ik aannemen?
    Helaas staat de auto nog in Frankrijk en ontvang ik als het goed is vandaag de offerte voor alle reparaties ter goedkeuring zodat deze uiterlijk donderdag gemaakt kan worden. En dan moet er niks tegenvallen maar voor zover ik weet staat mijn auto voor de gehele dag ingepland. Bobine was al gemaakt dus dan enkel de stekker vervangen (mits er geen lekkage oid wordt gevonden vanuit de waterpomp) en de sensor van de versnellingsbak.

    Dit weekend ga ik de auto niet ophalen i.v.m. geplande uitstapjes die ik niet ga verzetten/afzeggen want de weekenden erna heb ik ook geen tijd en laat het hele auto verhaal niks anders meer verpesten. De week erna van 28 augustus eigenlijk geen tijd, maar afhankelijk van vluchttijden beschikbaar is er een kans dat ik de auto snel ff ophaal op dinsdag de 29e want de rest van de week zit vol en dat weekend van de 1e sept zijn we een weekend weg. De week van de 4e september wordt ook een lastige. 4 sept geplande bevalling van mijn zus waar ik gelijk ff langs ga. De 5e zou kunnen, maar de 6e vlieg ik vroeg naar Athene voor werk voor de rest van de week. Als ik die vlucht mis i.v.m. problemen op de terugweg (vertrouwen moet weer groeien) dan mis ik die afspraak in Athene terwijl ik door dit probleem in mijn vakantie juist mijn business review met onze Int directeur & Marketing manager heb gemist dus weer een afspraak missen en bijbehorende kosten voor geboekte vluchten gaat er niet zo goed in vrees ik

    Daarom misschien de auto pas halen in het weekend van de 7e sept of de week daarop volgend. Ik ga toch echt liever zelf de auto halen ipv op transport om zo de auto met de dealer na te lopen en alles te bespreken. Dat voelt beter dan de auto met een onbekend bedrijf op transport naar Nederland sturen en heb ergens wel zin in een goede rit terug naar Nederland. en de week van de 5e ben ik toch aan het werk in het buitenland. Nu vooral benieuwd naar de offerte

    to be continued.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  19. #38
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Kleine update: Ik werd net gebeld door Audi Assistance Nederland met de melding dat ze blij te horen waren dat ik mijn auto gerepareerd terug had. ik zei: Dan weet je meer dan ik.

    Nog steeds geen offerte ontvangen voor de kosten, maar mogelijk hebben ze dus gewoon de auto gemaakt zonder verder overleg. Heb wel akkoord gegeven om de auto in te plannen voor reparatie, maar heb nooit gehoord wat ze nu wel of niet gevonden hebben en wat er daadwerkelijk gerepareerd diende te worden. De oorzaak van de corrosie in de stekker was immers nog niet bekend. Hopelijk hebben ze dus niks extra gevonden t.o.v. hetgeen ze me hebben laten zien al weet ik ook niet wat dat zou moten gaan kosten.

    Audi Assistance Nederland gaat nu terugbellen naar de Akta om bevestiging te krijgen dat de auto echt klaar is en wat er nou precies aan gedaan is. Spannend!!!!!!

    To be continued.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  20. #39
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Weer een update:

    ik ben gaan bellen met de dealer in bordeaux maart vandaag kon niemand daar Engels. En ik kan geen Frans, maar had in de tussentijd beter een cursus Frans kunnen volgen.
    Ze hebben Audi Assistance Frankrijk ingeschakeld om mij terug te bellen en die zeiden dat de auto waarschijnlijk einde van de donderdag (morgen) klaar is en ze dit laten weten. Over de kosten kon niemand wat vertellen.

    Ik heb dus enigszins geïrriteerd Audi Assistance Nederland gebeld dat ik verwacht dat ze actie ondernemen en mij blijven informeren (met correcte info) want de laatste SMS die ik heb gehad van Audi Hulp zei dat de auto woensdagochtend klaar zou zijn en dat de Acta dit zou bevestigen zodra de auto klaar stond. Uiteraard niks meer vernomen.

    Audi Assistance Frankrijk meldde dat Audi Assistance NL in mijn dossier had gezet dat de auto klaar was en inmiddels weer in mijn bezit was. Dit klopt dus niet en hoe ze dit verzinnen weet niemand. Audi Assistance NL gaat nu dus telefonisch contact houden met de dealer in bordeaux en heb gemeld dat ik nu ook eens een offerte wens te ontvangen voor hetgeen ze gaan doen.

    Toen weer met mijn Dealer in Roosendaal gebeld met de vraag of ze me nu wel Audi assistance gaan geven voor de terugweg en tot de volgende service beurt omdat ik volgens hen dus geen recht heb op Audi Assistance. Deze durfden dat niet zonder goedkeuring Audi Assistance hulplijn te geven, want als hij met mij een afspraak zou maken dan was er het risico dat mijn dealer voor alle kosten die ik in Frankrijk heb gemaakt,zou opdraaien, welke nu dus door Audi Assistance betaald gaan worden. Niet mijn probleem, maar nu hebben ze geregeld dat ik Audi Assistance krijg voor enkel de terugrit vanuit Frankrijk en met het verzoek om langs te komen met het service boekje en het gesprek met ze aan te gaan. Toen maar gezegd dat het hier om een communicatiefout gaat toen ik met de auto voor onderhoud bij ze was en dat ik van mening ben dat ze dit moeten oplossen. Waarom zou ik een uitgevoerde service beurt door universele garage uitgevoerd met originele Audi onderdelen (Bon van Audi voor de onderdelen meegenomen naar mijn dealer) door hen laten controleren en opdracht geven uit te voeren wat niet volgens de 90.000 km interval gedaan moet worden. Dus ik ben pro-actief hiermee naar hen toe gekomen om in geval van pech geen discussie te hebben (die er dus helaas wel is).

    Dus als ik de auto terug heb, ga ik bij ze langs en als ik geen Assistance ondersteuning van mijn dealer krijg ga ik denk ik de auto bij Autoparts Veghel in onderhoud brengen en zien ze mij niet meer terug bij de dealer. Het is alleen wel een uur rijden voor mij, maar voor goed onderhoud heb ik dat wel over.

    Dus nog steeds to be continued....
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  21. #40
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Misschien mis ik iets in het verhaal, maar verwacht je dat je wel Audi Assistance krijgt terwijl je je laatste servicebeurt niet bij de dealer hebt laten doen?

    Die 'dealerverplichting' heeft naar ik denk voornamelijk te maken met het uitgangspunt dat daardoor de dealers van extra (voortdurend) inkomen worden voorzien door de winst op de beurten. Dus vrij logisch dat de Assistance vervalt als je niet daaraan meewerkt.

    Ben benieuwd hoe het afloopt en wens je veel succes!

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •