Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: DSG Dokter Varsseveld *ervaringen*

  1. #1
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard DSG Dokter Varsseveld *ervaringen*

    Beetje vreemd dat op dit forum geen topic bestaat over de DSG Dokter. Ik ben normaliter nogal sceptisch wanneer iemand zich "dokter" noemt. Maar omdat mijn DSG nogal zenuwachtig te werk ging heb ik ze toch maar eens gebeld.

    Ik ben zeer tevreden over dit bedrijf. Ondanks dat ze het behoorlijk druk hebben heb ik echt het gevoel gehad dat ze de tijd voor je nemen.

    Zo kwam ik 2 weken geleden om de DSG bak eigenlijk te finetunen met hun software. De softwareman (weet zijn naam niet) rijdt dan met jou enkele rondjes rondom het terrein met de computer gekoppeld aan je OBD stekker. Met zelf geschreven software (zover ik heb begrepen) leest hij vervolgens je DSG bak uit. Helaas kwam meteen al de sensor error naar voren en legde me meteen uit dat dat een kinderziekte is die de DSG's hadden in de eerste bakken (2009 tot 2011). Aangezien de versnellingsbak in 2011 al was vervangen ivm met eenzelfde error kon hij ook meteen zien dat ze toen gewoon een oude versie bak eronder hebben gehangen met jawel, dezelfde onderdelen. Hij vertelde me meteen al dat hij me niet blij ging maken (ivm kosten), maar ik was er al op voorbereidt. CD had al zoiets mede gedeeld paar weken terug.

    De sensor registreert de versnelling en geeft dat door aan de computer. De eerste versie doet dit niet goed en geeft dus constant verkeerde informatie door waardoor de bak dus zenuwachtig reageert. Tevens zag hij dat de koppeling teveel wrijving had bij bijvoorbeeld stilstand. Dit merkte je bijvoorbeeld doordat de auto bij stilstand meteen wilt rijden, wat uiteraard normaal is bij een automaat, maar hier kwam nogal veel kracht bij kijken wat dus een versnelde slijtage van de koppeling betekent. Tevens merkte hij nog meer dingen op, maar die ben ik alweer vergeten.

    De problemen die ik hierdoor had was:

    - Wanneer de auto in de file reed, dan gooide hij er nog een "hickup" achteraan wanneer de bak in zijn 1 werd gezet
    - Als ik vol gas weg knalde bij een rood stoplicht en ik gooide het gas er ineens af dan kwam er nog een dikke klap achteraan waardoor je blij mag zijn dat je in je autogordel zit.
    - Over het algemeen zenuwachtig gedrag.

    De diagnose was helaas de sensor, koppeling en mechatronic vervangen. Vandaag dus de auto weer opgehaald en werd netjes ontvangen. Wederom een rondje gemaakt met de monteur (die dus alleen maar DSG bakken reviseert) en tijdens het rijden werd me netjes uitgelegd wat er allemaal gedaan was aan de bak. Ze hebben tevens alle ophangingen van de uitlaat vervangen met de originele meuk alsmede de juiste bouten want blijkbaar waren de oude niet de originele en dus lastig los te maken.

    Afijn, ik geef dit bedrijf een A+ rating en zeer zeker aan te raden. Een bedrijf met zeer veel kennis op het gebied van tuning en dus ook DSG bakken. Ze leveren software op maat voor deze bakken en de kosten zijn zeker te overzien (mits je bak in orde is uiteraard).
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  2. #2
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: DSG Dokter Varsseveld *ervaringen*

    Bedankt voor het delen van je ervaringen! Ga ik in gedachten houden als ik ooit problemen krijg.

  3. #3
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: DSG Dokter Varsseveld *ervaringen*

    Goed geholpen dus,helaas heb ik ook mindere ervaringen met dit bedrijf gehoord (waar ik niet verder op in ga)

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  4. #4

    Standaard Re: DSG Dokter Varsseveld *ervaringen*

    Ik ben er 1 keer geweest en ben toen prima geholpen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    96
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: DSG Dokter Varsseveld *ervaringen*

    Wat waren de kosten??
    Gedaan wat God verboden heeft; customchip 200pk-300Nm 1.8T MT - A4 B7 2005 sedan moroblau -


  6. #6
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: DSG Dokter Varsseveld *ervaringen*

    veel maar daar laat ik me hier niet meer over uit
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    96
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: DSG Dokter Varsseveld *ervaringen*

    Van wie mag dat niet? Of is het geheim... jammer
    Gedaan wat God verboden heeft; customchip 200pk-300Nm 1.8T MT - A4 B7 2005 sedan moroblau -

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: DSG Dokter Varsseveld *ervaringen*

    De naam DSG-dokter hebben ze gekregen van het vakblad AMT, blad voor autotechneuten en clubblad van het ATC, vereniging van automobiel technici. Het bedrijf verder heet TVS engineering. Dit blad kwam met vragen in het verleden met hun in contact en door hun kennis over dit onderwerp kregen ze de naam: dsg-dokter.
    Naar aanleiding van een enthousiaste lezing die ze gegeven hebben bij ATC Amsterdam/Kennemerland ben ik met een Audi A3 2.o uit 2005 die gechipt was door Abt bij ze langs geweest.
    Hun onderbouwde verhaal is dat bij dit soort auto's de motor het hulpje is van de bak. De bak heeft standaard een programma voor het standaard motorvermogen en motor vermogen/koppel kromme, niet voor de gechipte versie.
    Wat ze doen staat keurig uitgelegd op hun site: http://www.dsg-dokter.nl/.
    En dat maken ze waar. Afspraak gemaakt waar ik op kon wachten. Eerst uitleg wat ze gingen doen, eerst uitgebreide proefrit, bespreken van gevonden resultaten en mogelijkheden die ze hebben en vragen naar mijn wensen. Dit wordt achter de coulissen in een programma gestopt en dat gaat daarna in de auto.
    Verschil is meteen subtiel te merken, Pakt ietsje smeuiiger op, schakelt nog geruislozer, bij iets hoger toerental, gebruikt koppel motor beter. Voelt meer alsof je zelf schakelt, maar dat hoef je dan niet zelf te doen. Een puntje wat ik had was het wat abrupt wegrijden bij koude motor met verhoogt stationair, at is nu verholpen.
    En niet onbelangrijk in dit verhaal: met hun aanpassing verhoog je de levensduur van koppeling, bak en vliegwiel.
    Kortom, tevreden en aanrader, ze hebben er echt verstanvan.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: DSG Dokter Varsseveld *ervaringen*

    Heb mijn Audi q5 3.0 Tdi daar ook achter gelaten in begin augustus omdat de automaatbak soms niet van de 'N' af wilde.
    Bleek dus keurig opgelost te zijn door vervangen het vervangen van de Rijstand sensor.
    Koppeling mee gepakt en omdat die gechipt was mocht er ook een update komen in de DSG bak waar ik uiteindelijk ook nog een fikse korting op mocht krijgen!
    Topgasten, heeft wel lang geduurd omdat ik zonder afspraak kwam... Dus volgende keer vtv afspreken zodat de auto ook keurig op tijd is!!





    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zomaar Bekijk Berichten
    De naam DSG-dokter hebben ze gekregen van het vakblad AMT, blad voor autotechneuten en clubblad van het ATC, vereniging van automobiel technici. Het bedrijf verder heet TVS engineering. Dit blad kwam met vragen in het verleden met hun in contact en door hun kennis over dit onderwerp kregen ze de naam: dsg-dokter.
    Naar aanleiding van een enthousiaste lezing die ze gegeven hebben bij ATC Amsterdam/Kennemerland ben ik met een Audi A3 2.o uit 2005 die gechipt was door Abt bij ze langs geweest.
    Hun onderbouwde verhaal is dat bij dit soort auto's de motor het hulpje is van de bak. De bak heeft standaard een programma voor het standaard motorvermogen en motor vermogen/koppel kromme, niet voor de gechipte versie.
    Wat ze doen staat keurig uitgelegd op hun site: http://www.dsg-dokter.nl/.
    En dat maken ze waar. Afspraak gemaakt waar ik op kon wachten. Eerst uitleg wat ze gingen doen, eerst uitgebreide proefrit, bespreken van gevonden resultaten en mogelijkheden die ze hebben en vragen naar mijn wensen. Dit wordt achter de coulissen in een programma gestopt en dat gaat daarna in de auto.
    Verschil is meteen subtiel te merken, Pakt ietsje smeuiiger op, schakelt nog geruislozer, bij iets hoger toerental, gebruikt koppel motor beter. Voelt meer alsof je zelf schakelt, maar dat hoef je dan niet zelf te doen. Een puntje wat ik had was het wat abrupt wegrijden bij koude motor met verhoogt stationair, at is nu verholpen.
    En niet onbelangrijk in dit verhaal: met hun aanpassing verhoog je de levensduur van koppeling, bak en vliegwiel.
    Kortom, tevreden en aanrader, ze hebben er echt verstanvan.

  11. #10

    Standaard Re: DSG Dokter Varsseveld *ervaringen*

    Ook ik heb goede ervaringen gehad met mijn Audi A5 3,0TDi bij DSG-Doktor.
    Net voor mijn vakantie in 2014 moest mij bak-sensor worden vervangen dit hebben ze daar netjes gedaan en ook kreeg ik een gratis een leenauto voor die 1 week dat mijn auto daar heeft gestaan.
    Laatst gewijzigd door Yakup66; 06-09-18 om 10:01.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •