Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.9TDI roetfilter, origineel of imitatie?

  1. #1

    Standaard 1.9TDI roetfilter, origineel of imitatie?

    Ik heb van mijn Audi de EGR dicht laten zetten en de roetkatalysator laten uitkloppen met als gevolg dat hij nu flink rookt ook bij stationair draaien.
    Ik heb hem overigens niet laten chiptunen, bovendien is nu mijn turbo hoorbaar bij lage toerentallen van de motor zowel bij gas geven als gas loslaten.
    Al met al spijt dat ik dit heb laten doen.
    Ik wil de EGR weer open laten zetten en er weer een roetfilter onder laten zetten.
    De originele roetfilter met code: 8E0254750H gaat me € 1115,00 kosten excl. BTW ???
    Nu heeft Romax een roetfilter (Silicium) die zeker de helft van de prijs is en OEM is volgens de site.
    Ook zijn er te krijgen van Goodkat en uitlaatdiscounter.
    Heeft iemand ervaringen met imitatie roetfilters, gaan ze veel korter mee en men zegt dat deze weer snel dicht gaan zitten t.o.v. de originele ??
    Ze zijn aanzienlijk goedkoper en € 1115,00 voor een roetfilter vind ik wel erg veel geld.
    Wie kan me hierbij helpen ?

    Groetjes Wim

  2. #2
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: 1.9TDI roetfilter, origineel of imitatie?

    Wanneer de software goed aangepast is en de auto rookt stationair is dit waarschijnlijk ook een reden waarom het DPF stuk is gegaan aangezien ook zonder filter deze niet mag gaan roken. Dus nu een nieuw (org. of immi.) filter gaat snel weer stuk zolang die auto blijft roken.

    Jos.

  3. #3

    Standaard Re: 1.9TDI roetfilter, origineel of imitatie?

    Ik begrijp dit niet de het zou kunnen liggen aan de software aanpassing
    Maar mijn vraag welke nu beter is immitatie of origineel is hier nog niet mee beantwoord ?
    Kunnen jullie me daar mee helpen ?
    Laatst gewijzigd door Audifan1963; 13-08-17 om 12:41.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •