Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

  1. #1
    Ben Stevens
    Guest

    Standaard Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    Hallo collega’s

    Wie kan mij helpen aan een adres in zeeland waar ik terrecht kan voor het reinigen van de inlaat en injectors? Door de compressor ( 3.0 tfsi blok ) is chemisch reinigen niet mogelijk, en zal het dus met walnootgranulaat moeten. En als de boel dan toch open is, wil ik gelijk de injectoren weer top hebben.

    Via google en de zoekfunctie hier kan ik enkel bedrijven vinden die minimaal 150km hobbelen zijn.

    Misschien dat iemand hier een goed adres weet en mij een tank benzine kan besparen?

  2. #2
    Ben Stevens
    Guest

    Standaard Re: Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    Blijft angstvallig stil?

  3. #3

    Standaard Re: Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    In Goes zit er eentje die je inlaat met walnoot granulaat kan reinigen, moet je even googlen voor de naam. Is het nodig bij je auto? Hoeveel km heb je op de teller? Geen idee of zij ook je injectors kunnen reinigen. Zorg wel dat als die worden uitgebouwd ze ook weer goed worden ingebouwd..

  4. #4
    Ben Stevens
    Guest

    Standaard Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    In Goes zit er eentje die je inlaat met walnoot granulaat kan reinigen, moet je even googlen voor de naam. Is het nodig bij je auto? Hoeveel km heb je op de teller? Geen idee of zij ook je injectors kunnen reinigen. Zorg wel dat als die worden uitgebouwd ze ook weer goed worden ingebouwd..
    Denk dat het wel nodig is, misfired regelmatig. Bougies en bobines zijn goed, dan is de meest logische stap inlaat reinigen. Wil het trouwens sowieso gedaan hebben, staat nu 95k op de teller. Volgens mij is dat nog nooit gedaan.


    Wendel de Joods heet dat bedrijf in Goes, zijn net verhuist uit Kapelle. Wegens grote drukte pas in juni tijd.
    Laatst gewijzigd door Ben Stevens; 21-04-18 om 17:17.

  5. #5

    Standaard Re: Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    Nou toch een afspraak in Goes gemaakt.
    Was het nodig, zeker!




    En de “na” foto’s




    Helaas pas vrijdag tijd om haar weer op te halen, maar denk dat er wel een paar paardjes terug zijn.


  6. #6
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benstevens Bekijk Berichten
    Nou toch een afspraak in Goes gemaakt.
    Was het nodig, zeker!




    En de “na” foto’s




    Helaas pas vrijdag tijd om haar weer op te halen, maar denk dat er wel een paar paardjes terug zijn.
    Zo, dat is een fors verschil. Al gebruikservaringen?

  7. #7

    Standaard Re: Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    Alleen het ritje naar huis,


    Merkbaar meer vermogen in laag en midden toerengebied. Rustiger stationair. Lange temijn geheugen en gasklep zijn ook gereset, zal dus een beetje moeten “inrijden”

    Morgen een flinke rit voor de boeg, benieuwd naar t verbruik.

  8. Ad
  9. #8
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benstevens Bekijk Berichten
    Alleen het ritje naar huis,


    Merkbaar meer vermogen in laag en midden toerengebied. Rustiger stationair. Lange temijn geheugen en gasklep zijn ook gereset, zal dus een beetje moeten “inrijden”

    Morgen een flinke rit voor de boeg, benieuwd naar t verbruik.
    Heb zelfde motor, 90k. Bij warme motor onregelmatige stationaire loop. Dus ben benieuwd naar jouw ervaringen.

  10. #9

    Standaard Re: Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    Tja, bij mij is de stationair behoorlijk verbeterd.
    Lange rit is niet doorgegaan, alleen een beetje in de buurt gespeeld. Misfires zijn ook weg, en lijken de weggelopen paarden ook weer op stal te zijn.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    Ik heb zelf ook mijn inlaat (1.8 TFSI JD-stage 1) gereinigd met walnootgranulaat. Er zat zo'n 3 tot 4 mm dikke laag aanslag op.

    Mijn klachten waren: onregelmatig lopen, verminderd vermogen en alleen redelijk goed lopen bij echt warme motor.
    Ik had deze gekocht met 180k op de teller, dealer onderhouden(kuch).

    Alles mooi schoongemaakt, ongeveer een dagje werk en wat pakkingen verder, en hij loopt weer als nieuw!
    Het inlaat spruitstuk ook gereinigd, alle scharnierpuntjes van de kunststof kleppen gesmeerd.
    Gelijk ook de keramische seals van de injectoren vervangen. Die zagen er ook minder uit en dat heeft misschien ook wel geholpen.

    Ik heb er ook meteen een catch-can op gezet zodat de carterdampen niet meer in het inlaat traject komen.

    Helaas geen foto's meer...maar hij loopt nu als een zonnetje!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    235
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benstevens Bekijk Berichten
    Nou toch een afspraak in Goes gemaakt.
    Was het nodig, zeker!




    En de “na” foto’s




    Helaas pas vrijdag tijd om haar weer op te halen, maar denk dat er wel een paar paardjes terug zijn.
    Mag ik vragen wat je hiervoor kwijt was? Ik wil dit namelijk ook een keer laten doen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #12

    Standaard Re: Inlaatreiniging in Zeeland gezocht

    Was 890,- in de btw kwijt.
    Is met allemaal nieuwe pakkingen voor de compressor, 6 cylinders reinigen en ook 6 injectors fris gemaakt, iets met de gasklep en wat computerwerk.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •