Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Cilinderkop van een 1.8T AWT blok op een BFB blok plaatsen

  1. #1

    Standaard Cilinderkop van een 1.8T AWT blok op een BFB blok plaatsen

    Mijn kop van mijn 1.8T BFB motor moet gereviseerd worden en nu kan ik voordelig een gereviseerde AWT kop krijgen. De cilinderkoppakkingset en de kopbouten hebben identieke serienummers van beide blokken. Als ik de koppen naast elkaar leg zie ik op het eerste oog ook geen verschil.
    Weet iemand of ik hiermee problemen ga krijgen of dat dit gewoon probleemloos gaat functioneren (better safe then sorry)?
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Cilinderkop van een 1.8T AWT blok op een BFB blok plaatsen

    Hi Tobsie,
    Ik heb nu exact dezelfde situatie. Een Audi a4 1.8t BFB blok op LPG. Deze heeft nu ingeslagen zittingen. Ook ik kan op dit moment voordelig aan een AWT cilinderkop komen.

    Is het bij jou gelukt?

  3. #3

    Standaard Re: Cilinderkop van een 1.8T AWT blok op een BFB blok plaatsen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miah Bekijk Berichten
    Hi Tobsie,
    Ik heb nu exact dezelfde situatie. Een Audi a4 1.8t BFB blok op LPG. Deze heeft nu ingeslagen zittingen. Ook ik kan op dit moment voordelig aan een AWT cilinderkop komen.
    Is het bij jou gelukt?
    Nee, was echt een drama. Het revisiebedrijf waar ik heen ben gegaan met mijn BFB kop had nog een AWT kop liggen die in betere staat was dan mijn AWT kop (volgens het revisiebedrijf). Ik kon de compleet gereviseerde AWT kop incl pakkingen en kopbouten van hem kopen voor €500. Kop was volgens hem identiek want de pakking was ook identiek (hij heeft beide koppen ook naast elkaar gelegd). Dus ik Hij was er van overtuigd dat het kon. Dus ik heb de deal gemaakt.
    Kop thuis weer gemonteerd en na 10 minuten stationair vastgelopen (klep verbrijzeld). Weer teruggegaan met de kop naar het revisiebedrijf en hij heeft de AWT kop weer gereviseerd. Deze heb ik weer gemonteerd en binnen 5 minuten weer een vastloper. Reviseur gebeld en hij had mijn oude BFB kop al naar de sloop gebracht .
    Ik heb de reviseur gebeld dat hij de auto mag ophalen om het te fixen. Hij heeft de kop bij hem op het bedrijf nogmaals gerviseerd en gemonteerd. En ook weer vastgelopen.
    Uiteindelijk heeft hij een andere BFB kop geregeld en deze gemonteerd. De auto loopt nu weer goed, maar heeft wel een veel hoger olieverbruik. Verbruikt nu echt olie.

    De reviseur wil van niets weten en zegt dat de auto al 300k heeft gelopen en dat dit normaal is. Zijn woord tegen het mijne.

    Dus niet doen!!!!
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •