Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.8T sludge aan peilstok

  1. #1

    Standaard 1.8T sludge aan peilstok

    Van mijn 1.8T motor op lpg heb ik afgelopen zomer de kop laten reviseren (280k gelopen op lpg en dus was het nodig). in eerste instantie heeft het revisiebedrijf een kop opgebouwd die niet bij mijn motor hoorde, maar wel zou passen. Deze heeft het 10 minuten uitgehouden. Daarna is er een gereviseerde kop op gekomen met identiek motor nummer als mijn 1.8T. Alles loopt sinds september 2018 weer prima. Daarnaast is ook de carterontluchting slang vervangen.

    Wat me vanmorgen opviel bij het controleren van het oliepeil is dat er witte sludge aan de peilstok zit. Bij de oliedop is geen sludge te zien. Op dit forum en op het internet staat dat dit vaker voorkomt bij een 1.8T, maar ik heb hier in het verleden nooit last van gehad.

    De koprevisie heeft door drukte bij het revisiebedrijf een hele tijd (meerdere weken) geduurd, waarbij de motor open heeft gestaan. Kan de sludge nog komen door het open staan van de motor voor een lange periode? De carterontsluchtingslang is tijdens de revisie ook vervangen.
    Ik wil zo meteen uit voorzorg in ieder geval de olie + filter gaan vervangen.

    Heeft iemand een idee of ik me zorgen moet maken of wat een oorzaak kan zijn van deze witte smurrie?
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  2. #2

    Standaard Re: 1.8T sludge aan peilstok

    Rij je veel korte stukjes? Carterventilatie nu in orde? Geen koelvloeistofverlies? Rij in ieder geval eerst de boel even heel goed warm voordat je de olie gaat vervangen.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 12-01-19 om 14:36.

  3. #3

    Standaard Re: 1.8T sludge aan peilstok

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Rij je veel korte stukjes? Carterventilatie nu in orde? Geen koelvloeistofverlies? Rij in ieder geval eerst de boel even heel goed warm voordat je de olie gaat vervangen.
    Valt mee. Dagelijk naar het werk, ongeveer 70km retour.
    Heb voor het wisselen van de olie goed warm gereden. Olie was schoon, zag niet dat er sludge meekwam.
    Slang van de carterventilatieslang was destijds kapot, daarom is deze vervangen. Kan de carterventilatie een oorzaak zijn van de sludge? Hoe kan ik controleren of de carterventilatie goed is?
    Heb altijd wel iets koelvloeistof gehad gedurende de 8 jaar dat ik de auto heb. Dit is niet meer geworden.

    Ik vind het vooral vreemd dat het alleen bij de peilstok is. In andere topic lees ik dat het vooral voorkomt bij de oliedop.
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •