Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Castrol 5W30 long life normaal toch groen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Castrol 5W30 long life normaal toch groen?

    Zo maar eens een vraagje aan de mensen die ook altijd zelf hun olie en filter vervangen en verversen . Ik bestel altijd bij de zelfde leverancier mijn olie en die olie is altijd groen van kleur , gisteren wederom olie ververst maar nu bleek deze lichtbruin/doorzichtig. Ik had nog een bus staan van de vorige verversing en deze zat in exact de zelfde verpakking en de zelfde specificaties op de bus . Hoe is dat bij jullie die ook Gastroll gebruiken , altijd groen of bruin ?

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Gastroll 5w30 long life normaal toch groen?

    Ik gebruik ook de Castrol 5w30 ll, hier altijd goudbruin.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Gastroll 5w30 long life normaal toch groen?

    Oke ben benieuwd wat de ervaring is van de andere leden . Mag ik vragen waar jij altijd besteld ?

  4. #4

    Standaard Re: Gastroll 5w30 long life normaal toch groen?

    Die nieuwe Castrol titanium fst heeft wel een soort groenige tint, maar over het algemeen alles goudgeelbruin. Laatste tijd koop ik het via Amazon.de met scherpe prijs en gratis verzending voor Prime producten bij gebruik van Amazon Prime abonnement (kun je 30 dagen gratis proberen).

  5. #5
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Gastroll 5w30 long life normaal toch groen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DFranken Bekijk Berichten
    Oke ben benieuwd wat de ervaring is van de andere leden . Mag ik vragen waar jij altijd besteld ?
    https://www.123motorolie.nl/auto/audi/show/all


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #6
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Gastroll 5w30 long life normaal toch groen?

    Net Castrol 0W30 titanium fst gedaan , erg helder tot goudgeelbruin
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Gastroll 5w30 long life normaal toch groen?

    Mijn ervaring. Bij de dealer is het groen en staat het woord "professional" erbij. Verder is het precies dezelfde olie als de 5w30 LL die niet groen is. Marketing is het.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Gastroll 5w30 long life normaal toch groen?

    ik gebruik ook de professional maar ik echt niet groen hoor, en hoe bedoel je marketing? Moet toch echt andere olie zijn dan lijkt mij

  10. #9
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Gastroll 5w30 long life normaal toch groen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Hendriks Bekijk Berichten
    Verder is het precies dezelfde olie als de 5w30 LL die niet groen is.
    Kan je dit onderbouwen ?



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Gastroll 5w30 long life normaal toch groen?

    Normaal hou ik er niet van om dingen van facebook te citeren. Vergelijk de etiketten van wat je bij de dealer kunt kopen en wat er in winkels in de schappen ligt. Het is precies hetzelfde spul. Alleen de groenekleur is anders om het idee te wekken dat het om een andere olie gaat. Wat Dfranken schrijft sluit precies aan bij het verhaal als hij zijn olie niet bij de dealer heeft gehaald is het ook niet groen.

    https://www.facebook.com/oliewereld/...1203983716579/
    Laatst gewijzigd door Glenn Hendriks; 21-01-19 om 12:15.

  12. #11

    Standaard Re: Gastroll 5w30 long life normaal toch groen?

    Ik kan het Facebook bericht niet lezen maar de professional kan je gewoon online kopen.. Wat is het dan wat jij bij de dealer haalt? Die grijze OEM 5L pakken met Audi/VW logos erop bedoel je? De Castrol Professional die ik wel eens gebruik is ook niet groen. De LL3 5w30 Castrol normaal is volgens mij wel zo goed als hetzelfde goedje als de LL3 5w30 Professional, technische productinfo had ik ook een keer
    bekeken en kwam precies overeen. Ik meen wel dat de Professional als CO2 neutraal is gecertificeerd volgens bepaalde standaarden wat voor sommige bedrijven zeker een item kan zijn.

  13. #12
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gastroll 5w30 long life normaal toch groen?

    Dit staat in het facebook bericht :

    Verschil tussen Castrol Edge FST en Edge Professional

    We krijgen regelmatig de vraag wat nu het verschil is tussen de Castrol Edge FST en de Castrol Edge Professional. Het antwoord is: GEEN!

    Het zijn 2 verschillende productranges van Castrol, de Edge FST voor algemene verkoop in automaterialen winkels, benzinestations, webwinkels en de Edge Professional voor verkoop door dealers.
    De Professional range heeft een ander etiket en heeft een iets andere (groenere) kleur door toegevoegde kleurstoffen. Hierdoor kan de Professional voor een hoger bedrag verkocht worden.

    De specificaties zijn EXACT hetzelfde, kan dus ook gewoon gemengd worden!

    Let op bij verkopers die Professional verkopen. Voor de Nederlandse markt levert Castrol dit alleen aan grote dealerbedrijven en zeker niet aan webshops. Als dit via marktplaats of webshops aangeboden wordt zijn dit restpartijen uit Duitsland.

    Oliewereld kan alleen de Castrol Edge Professional 0W30 A5/B5 met Volvo specs leveren (http://www.oliewereld.nl/castrol_ed…...dge-0w30-a5-b5) vanwege een relatie met een grote Volvo dealer.

    http://www.oliewereld.nl/castrol_edge_professional
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •