Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 2.7 TDI noodloop: P0087, HP pomp lijkt goed

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    38
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 2.7 TDI noodloop: P0087, HP pomp lijkt goed

    Hallo,

    Ik heb een Audi A4 b8 2.7 TDI (2008) met 160.000km. Enkele maanden geleden ging hij sporadisch tijdens het rijden in de noodloop.
    De melding bleek: P0087, fuel pressure too low. Zodra ik de auto opnieuw startte kon ik weer verder zonder noodloop. Met sporadisch bedoel ik dat er wel weken tussen kan zitten.

    Het forum (en google) heb ik aandachtig doorgespit maar dan gaat het vrijwel altijd over een kapotte hogedrukpomp of een verstopte brandstoffilter.
    En beide (en meer) is 3 weken terug door de VAG garage gecontroleerd. Alles is geïnspecteerd: HP pomp (geen slijpsel!), filter, common rail etc. Het enige wat men kon bedenken is de drukregelaar op de pomp en deze is dus vervangen. Maar helaas, vandaag weer noodloop...

    De auto heeft 2 foutcodes opgeslagen: de P0087 en P0727 ("engine speed input no signal"). Volgens de garage kan P0087 de P0727 veroorzaken. Klinkt plausibel, echter zou ik het andersom verwachten. Tot slot: de auto rijdt uitstekend buiten de storing om, geen inhouden, draait soepel en geen bijzonderheden.

    Mijn vragen:
    -Kan er een verband zijn tussen een te lage druk en een verkeerd en slecht/ontbreken toerensignaal?
    -is het mogelijk dat de brandstof druksensoren op de CR af en toe storing geven?
    -Zijn er nog andere mogelijk oorzaken?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.7 TDI noodloop: P0087, HP pomp lijkt goed

    Topictitel aangepast, bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •