Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Terugroepactie 24DY 3.0TDI V6 motoren

  1. #1

    Standaard Terugroepactie 24DY 3.0TDI V6 motoren

    Hi,

    Ik werd zojuist gebeld door mijn Audi dealer ivm een nieuwe terugroepactie voor mijn A4 B9. Vorige week nog een service recall laten uitvoeren voor het camerasysteem (iets met een verwarmingselement), nu weer terug voor de volgende.

    Het gaat om recall 24DY. Na even googlen kom ik bij Motor-Talk terecht: https://www.motor-talk.de/forum/serv...listJumpMarker

    Het gaat om een software upgrade die een "slechte motorloop" kan vermijden.

    Heeft iemand meer details buiten wat er op Motor-Talk besproken is? Het zou niet alleen de A4 B9 betreffen maar ook de A6 4G. Wellicht iemand die update al heeft laten doorvoeren en wel/geen verschil merkt?

    mvg,
    Tom
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  2. #2

    Standaard Re: Terugroepactie 24DY 3.0TDI V6 motoren

    @twcoolen Ik zou er nog even mee wachten als ik jou was, niet iedereen is er positief over.

  3. #3

    Standaard Re: Terugroepactie 24DY 3.0TDI V6 motoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @twcoolen Ik zou er nog even mee wachten als ik jou was, niet iedereen is er positief over.
    Bedoel je op Motor-talk?

    Ik ben zelf bang dat dit om een update in het kader van het diesel schandaal gaat. Hij bevalt me nu prima, heb geen zin in een geknepen 3.0TDI.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  4. #4

    Standaard Re: Terugroepactie 24DY 3.0TDI V6 motoren

    Aangezien mijn A4 opnieuw aan het "nagelen" was, toch maar de 24DY uit laten voeren. Eerst contact gehad met PON en Van Udenhout, beide gaven herhaaldelijk aan dat het geen emissie gerelateerde terugroepactie was.

    Wat blijkt, direct na het laten uitvoeren van de motorsoftware update is het nagelen verdwenen. Motor loopt weer soepel en niet als een ouwe tractor. Had ik dat eerder geweten....
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •