Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.9 TDI 115 pk, vermogen weg

  1. #1

    Standaard 1.9 TDI 115 pk, vermogen weg

    Goedemorgen.

    Ik heb een a4 b7 1.9 tdi 115pk die sinds gister ineens geen vermogen meer heeft. En ik kan niet harder dan 110. Cruisecontrol werkt sindsdien ook niet meer. Gister brande het motor lampje niet. Vanochtend toen ik hem uitgelezen heb wel (p0299). Ik weet nu eigenlijk niet zeker of die in noodloop is aangezien er geen vermogen is zodra ik hem start. Ik denk dat het komt het omdat die schoepen van de turbo vast zitten omdat het vanaf elke snelheid is, of zou het eerder een sensor zijn omdat die verder ook niet rookt
    Iemand tips?

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: 1.9 TDI 115 pk, vermogen weg

    Als je vcds hebt

    Meetwaardeblokken
    (G71) is bij benzine-auto's meestal te vinden in Module-01, Meetwaardeblokken-08, Groep-115.3.
    (G71) is bij diesel-auto's meestal te vinden in Module-01, Meetwaardeblokken-08, Groep-11.3.

    Een snelle check of er iets aan de hand is
    bij auto op contact (niet lopend) moet de MAP sensor (G71) ongeveer de actuele luchtdruk (1000 mbar ± 15 mbar) aangeven
    bij auto op contact (niet lopend) mag (G71) niet meer dan ca.30 mbar afwijken van de hoogtesensor (F96)
    Pas op: een defecte MAP-sensor (G71) geeft niet altijd een specifieke foutmelding.
    MAP-sensor uitgebreider testen
    Bij een TDI, maak een log van groep 3 en 11, echter met variëerend gas (niet met volgas, anders treedt er weer noodloop op). Kijk in de log of de gevraagde turbodruk (MAP Specified) en geleverde turbodruk (MAP Actual) redelijk variëert (alles ok), of vast staat op 1 (hele lage / hoge) waarde (w.s. MAP sensor kapot).

    Met VAG-COM 01-engine -> basic settings-04 -> kanaal-011 kun je de de N75 testen. Laat dit een paar minuten draaien en kijk of de klep werkt. Evt even meehelpen. Met een beetje mazzel zul je zien dat bij elke slag de verschillen in druk groter worden zodat het uiteindelijk weer goed is.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Standaard re: 1.9 TDI 115 pk, vermogen weg

    Kijk dat is informatie. Ik lees uit met torque. Goedkope oplossing. Map sensor geeft goede waarde aan. Ik wou net naar de turbo kijken tot ik een lekker egr leiding tegen kwam. De stalen leiding boven de egr koeler. Kan het zijn dat door die kapotte leiding de motor in noodloop gaat? Hij geeft verder geen fout op de egr. Ik ga de egr uit laten schrijven dat kan pas maandag. Maar wil ff weten of ik verder moet zoeken of niet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •