Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: Startonderbrekerprobleem bij mijn A4

  1. #1

    Standaard Startonderbrekerprobleem bij mijn A4

    Ik wordt er moedeloos van. Mijn auto start 2 weken zonder problemen. Daarna stapt in je auto en dan slaat hij aan en meteen weer af.En als je dan na een kwartier wanhopig begint te worden, slaat hij onverwacht toch nog aan. Ik heb dit nou een keer of wat meegemaakt. Wie o wie klinkt dit bekend in de oren, en wat kan ik er aan doen.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Heb je achteraf een alarm met startonderbreker laten monteren?

    Tom

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nog een gedachte: de transponder in je contactsleutel kan een beetje gaar zijn. Laat de dealer eens foutcodes uitlezen...

    Tom

  4. #4
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Motor start wel......en slaat dan af....lijkt mij geen startonderbreker.
    Dan start hij toch helemaal niet !?!?!

    Het zou kunnen zijn dat je stationair-sproeier vervuild is ?
    Zelf ook gehad, het begon met: moeilijk start/meteen afslaan en werd erger tot: koppeling intrappen en afslaan (ook bij 100km/h)

    Heb toen op aanraden van een collega een (lang) stuk flink door gereden (hoge temperatuur/iets meer toeren enz.) En daarna geen problemen meer gehad.

    Rij je soms veel korte stukje (woon-werk minder dan 8km of zoiets?)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  5. #5

    Standaard

    Het ligt niet aan de sleutel. Ik heb al een andere geprobeerd, en het is geen mechanisch probleem dat weet ik zeker.


  6. #6
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    tom doelde op de chip die in je sleutel zit als startonderbreker. is electronisch hoor foutcodes uitlezen zou geen kwaad kunnen idd

  7. #7
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Dit probleem heeft mijn zus met haar A6 gehad, lag wel degelijk aan de startonderbreker, is een dure grap om te repareren. kostte iets van €800
    Moet je ff een PM aan Christien sturen, die weet wel wat het precies was...
    '01 rs4 641 ps

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Jullie hele familie zit op het audiforum?

    Tom

  10. #9

    Standaard

    Klopt wij hebben zoiets gehad met de A6. Het enige verschil is dat ie bij ons of gewoon startte of niet, hij sloeg dus niet aan en meteen weer af. Onze garagist heeft toen een soort "trial and error" gedaan van de sleutel tot de startmotor. Het bleek uiteindelijk een onderdeel van de startonderbreker te zijn. Dit moest vervangen worden in de audigarage en kostte inderdaad wat...
    Succes

    Christien

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Heb nog even met een deskundige gepraat: bij het contactslot zit een stekker van de startblokkering, een paar keer losmaken en weer inpluggen helpt tegen eventuele oxidatie op de plug. Verder kan het losmaken van de minpool op de accu als je het contact aan hebt staan en het tegen elkaar houden van de min- en pluspool helpen om alles te resetten. Als je de accuspanning er dan ongeveer tien minuten vanaf laat, kun je weer eens kijken of alles werkt.

    Tom

  12. #11

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb 2 maanden geleden het zelfde probleem met mijn audi A4 2.4 gehad, de auto starte en sloeg daarna af en toe weer af.
    Dit werd veroorzaakt door een defecte temp. sensor in de motor en dit is een veel voorkomend probleem bij audi/vw. (kijk maar eens op www.problemcar.nl )
    Na dat de sensor bij de audi dealer is vervangen is het opgelost.

    Succes,

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  13. #12

    Standaard

    Hoi,

    Dit probleem ligt wel degelijk aan de startonderbreker.
    Als ik met de zgn. garagesleutel wil starten (die heeft geen transponder), dan start de motor maar slaat na een seconde weer af.
    Als je de foutcodes uitleest, zul je waarschijnlijk zien dat de sleuteltransponder een te zwak signaal geeft. Meestal komt dit doordat de stekker van de leesspoel in het contactslot slecht contact maakt.

    Groet,
    Cogido.

  14. #13

    Standaard startonderbrekerproblemen A4

    Bij mij was er een relais (v.d. brandstofpomp)stuk.
    Langs de zekeringen kun je deze net zien zitten.
    Houdt je hand hier eens op tijdens het starten.

    Ook zijn er slechte verbindingen bekend van het texalarm.

  15. #14
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: startonderbrekerproblemen A4

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag
    Ook zijn er slechte verbindingen bekend van het texalarm.
    Vertel, mijn ik heb ook een alarmsysteem van dat merk :shock:

    Hij gaat ook soms spontaan af en als ik het dan uitlees geeft hij aan dat het signaal door de bewegings melder is gegeven.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  16. #15

    Standaard

    audi80:

    Kastje van het alarm een keertje opsturen kan de oplossing zijn.

    Ook gaan de speakertjes van interieurbeveiliging wel eens stuk.

    Het kastje van het alarm zit (meestal) anti-inbraak gemonteerd.Wat betekent dat je slecht aan de aansluitingen kunt.Kastje moet gedraaid worden voor je de aansluitingen kunt zien.Hiervoor moet het eerst los gemaakt worden.Deze exercitie,met het feit dat er (ook)weinig buigzame bedrading gebruikt is,kan"slechte kontakten" veroorzaken.

  17. #16

    Standaard

    Bij eerdere types a4, van voor 1999, gaan de leesspoelen en regelapparaatjes vaak kapot. Daardoor inderdaad dit probleem. enige wat jammer is, dat als je een nieuwe leesspoel wilt bestellen, je een compleet nieuw contactslot moet hebben, maar samen met regelapp. komt het ongeveer op 200 euro, is dus te doen. Vooral als je je er behoorlijk aan ergert.

    Sleutel is bijna nooit het probleem, vooral leesspoel

  18. #17
    meysstro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    167
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Ik heb hetzelfde startprobleem, foutcodes zijn uitgelezen, en inderdaad de startonderbreker wordt zo nu en dan aangesproken. De sleutels zijn opnieuw geprogrameerd, dit leek even te helpen, maar het probleem komt nog zo af en toe voor, bij de ene sleutel vaker dan de ander (vreemdgenoeg). Volgens mijn monteur kan het aan de leespoel liggen, maar ook aan de sleutel. Dat is mij niet erg duidelijk.

    Wat ik tot op heden doe is, voor het starten en nadat ik het contact heb aangezet, wacht ik even tot alle controle lampjes op het dashboard uitgaan (ik moet tenslotte toch voorgloeien ). Als die van de startonderbreker blijft knpperen, dan weet ik dat ik niet hoef te starten omdat hij hierna toch weer zal afslaan. Ik haal dan even de sleutel uit het conatct en herhaal de procedure, tot op heden gaat het de tweede poging altijd goed, dus stel ik een dure reparatie nog even uit.

    greetz...

  19. #18

    Standaard

    als de startonderbreker in werking treedt dan pakt de motor heel even aan en slaat dan gelijk weer af
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Motor start wel......en slaat dan af....lijkt mij geen startonderbreker.
    Dan start hij toch helemaal niet !?!?!

    Het zou kunnen zijn dat je stationair-sproeier vervuild is ?
    Zelf ook gehad, het begon met: moeilijk start/meteen afslaan en werd erger tot: koppeling intrappen en afslaan (ook bij 100km/h)

    Heb toen op aanraden van een collega een (lang) stuk flink door gereden (hoge temperatuur/iets meer toeren enz.) En daarna geen problemen meer gehad.

    Rij je soms veel korte stukje (woon-werk minder dan 8km of zoiets?)

    Grtz. Arlo

  20. #19
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    De mijne geeft geen kik als de startonderbreker z'n werk doet.
    Maar deze is dan ook onderdeel van een Gemini3 alarm dus misschien ligt daar het verschil.

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  21. #20
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    De mijne geeft geen kik als de startonderbreker z'n werk doet.
    Maar deze is dan ook onderdeel van een Gemini3 alarm dus misschien ligt daar het verschil.

    Grtz. Arlo
    De mijne ook niet (TexAlarm)
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •