Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Tikkende 1.8T motor bij koude motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Tikkende 1.8T motor bij koude motor

    Hallo, mijn zoon wil een TT uit 2000 kopen waar we vandaag naar gekeken hebben en in gereden. Bij koude motor was er een getik te horen aan de voorkant van de motor. Dus niet aan de kant van de nokkenas ketting. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Heb op het forum al wel gehoord van de oliepomp en misschien een hydraulische klepstoter, nokkenassensor of aktief koolstoffilter?
    Hij wil hem wel erg graag kopen maar dit houdt hem een beetje aan het twijfelen.
    Alvast bedankt voor het meedenken.

  2. #2

    Standaard Re: Tikkende 1.8T motor bij koude motor

    Als je de mogelijkheid hebt om hem aan vagcom te hangen zou ik hem soieso even uitlezen. Kapotte nokkenassensor zou daar wel uit moeten komen. Ik weet niet of dit dan getik op levert. Het aktief koolstoffilter zit voor je aanjager van de kachel toch en neemt verders geen deel aan het proces van de motor, dit zal hem dus niet zijn of bedoel jij een ander filter?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Tikkende 1.8T motor bij koude motor

    Ik las op een engels forum dat er een aktief koolstoffilter zit aan de linkerkant (voorkant) van de motor dat iets met de benzinedampen doet en een tikkend geluid kan geven. Zit geloof ik op het rechter binnen spatbord?

  4. #4

    Standaard Re: Tikkende 1.8T motor bij koude motor

    Heb je een link van dat forum toevallig?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Tikkende 1.8T motor bij koude motor

    Kan het niet meer vinden, maar hier op het forum kan ik er wel het een en ander over vinden. Ik begrijp dat het systeem de benzine dampen filterd


  6. #6

    Standaard Re: Tikkende 1.8T motor bij koude motor

    a oke dat is volgens mij het secundary air injection systeem die de benzinedampen opzuigt en weer mee laat doen aan de verbranding om zo bepaalde milieu eisen te halen. Ik weet niet wat de klachten zijn als dit niet werkt. Ik heb wel gelezen dat veel dit hele syteem eraf halen, dus de luchtpomp eraf etc en afdoppen op het blok. Ik twijfel echter hoe dit zit bij de gassenmeting met de APK daarna. Er zit wel een vacuumklepje onder het inlaatspruitstuk wat hier bij hoort die vaak stuk gaat.

    De andere opties, ketting, nokkenassensor etc dan zou hij met uitlezen een foutmelding moeten aangeven omdat er dan iets met de timing niet meer klopt zou hij iets al nokkenas positie of misfire op de cylinders aan moeten geven.

    Als je kijkt naar deleten (afdoppen) secundairy air injection, vervangen vacuumklepje, vervangen nokkenassensor dan zijn dat niet echt de kosten om hem te laten staan denk ik als je zelf een beetje handig bent.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Tikkende 1.8T motor bij koude motor

    Hij heeft net gebeld dat hij hem morgen ophaalt. Hoop dat het meevalt, weet wel wie er aan moet sleutelen. Begint me pa en eindigt op pa

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Tikkende 1.8T motor bij koude motor

    Haha ik ben benieuwd, zorg maar dat hij zich voorstelt hier op het forum. Succes met sleutelen en laat hem meekijken zodat hij het snel zelf kan

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Tikkende 1.8T motor bij koude motor

    Nog bedankt voor het meedenken.

  11. #10
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tikkende 1.8T motor bij koude motor

    een vraag die bij opkomt is
    Hoe lang houdt het getikker aan
    Is het een paar seconden of echt minuten lang?

    Mijn 1.8T met tikt ook met koude motor
    Maar als op een gegeven ogenblik de olie door het blok heen is
    Dan is het getikker ook weg

    Mijn 1.8T staat niet meer op longlife olie maar op Castrol magnatec 5w40
    Zelf heb ik gemerkt dat met de orginele olie het erop lijkt dat de olie verder weg zakt in het motorblok
    waardoor het getikker van de klepstoters langer aanhoudt
    Mijn advies is
    Geef de TT eerst een beurtje met een motorflush wellicht en kijk dan eens verder ( kan nooit kwaad lijkt me )
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Tikkende 1.8T motor bij koude motor

    Het getik is pas weg als de motor warm is. Na een paar minuten. We gaan sowieso de auto een beurt geven en ik zat inderdaad te denken om hem te flushen maar las hier veel negatieve reacties daarop dus eerst maar is wat dikkere olie erin. Misschien met een treatment voor de hydraulische klepstoters erin, is misschien ook goed voor de nokkenasversteller?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •