Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.8 TFSI loopt arm; ploppend geluid; vacuümlek?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1.8 TFSI loopt arm; ploppend geluid; vacuümlek?

    Hey,

    Ik heb een probleem met mijn A4 B8. 't is een 1.8 TFSI uit 2010. De motor gaat sinds enkele dagen in storing wegens een te arm mengsel / luchtlekkage.

    5646 - Leak in Air Intake System
    P2279 00 [101] - -
    2811 - Fuel Trim; Bank 1
    P0171 00 [237] - System Too Lean
    4007 - Idle Control System RPM
    P0507 00 [096] - Higher than Expected.

    Als eerste de carterontluchtingunit vervangen door een origineel onderdeel. Half jaar geleden een imitatie geplaatst wegens onderdruk in het blok; daarvan bleek nu bij demontage een klein rubbertje verdwenen te zijn. De nieuwe heeft het probleem echter niet opgelost. Ik kan geen vacuümlekken vinden met remmenreiniger (al lijkt de motor daar sowieso niet op te reageren als ik het voor het luchtfilter spuit, vreemd...). Wel is er een raar ploppend geluid te horen bij losnemen van de oliedop, dat was vroeger niet zo.

    Zie filmpje:


    Kan een kapotte N80 dit ook veroorzaken (deze klikt wel).

    Iemand een idee hoe en waar nu verder te zoeken?







    Laatst gewijzigd door maars; 13-04-19 om 12:26.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI loopt arm; ploppend geluid; vacuümlek?

    Helaas nog niet opgelost… Nog wel wat extra informatie:

    De Long Term Fuel Trim is rond 0%, dus er lijkt geen structureel problem met een injector. De Short Term Fuel Trim schommelt tijdens het rijden een paar procent rond 0, dat is normal. Echter bij stilstand stijgt de STFT naar 10-15 %.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI loopt arm; ploppend geluid; vacuümlek?

    En nog aan het zoeken...

    Wie weet hoe het dubbele vacuümklepje (onder het inlaatspruitstuk) werkt welke voor de N80 magneetklep (evap klep) zit? De ene zijkant zit aangesloten op het inlaatspruitstuk, de andere zijkant (volgens mij) op de inlaatkant van de turbo; de middenaansluiting op N80. Het gaat om het omcirkelde item.

    dubbel klepje.jpg
    Klopt de veronderstelling dat de benzinedamp uit het koolstoffilter via N80 in boost mode naar de inlaat van de turbo wordt geleid, en in atmosferische modus rechtstreeks naar het inlaatspruitstuk? De dubbele klep zal dus alleen door moeten laten in de richting van N80 naar de beide zijkanten.
    Laatst gewijzigd door maars; 11-06-19 om 20:31. Reden: afbeelding toegevoegd

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •