Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Vermogensverlies 2.0TDI/zwarte rook. ANWB vermoedt EGR, maar die staat dicht

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Vermogensverlies 2.0TDI/zwarte rook. ANWB vermoedt EGR, maar die staat dicht

    Hallo,

    Afgelopen zaterdag ben ik wéér in de problemen geraakt met mijn A6 2.0 TDI uit 2006. Het begint zo zoetjes aan wel eens welletjes te worden. Elke keer vrees ik weer voor de volgende reparatie. Na het vervangen van oliepomp, turbo+intercooler, LMM, EGR etc. dacht ik nu alle ellende wel gehad te hebben.

    Niks is minder waar helaas. Ik rijd al maanden met een niet te resetten motormanagement lampje. Mijn LMM is vervangen door een exemplaar van Bosch wegens stotteren in lage toeren en daarna gaf de auto constant storing dmv het motormanagement (signaal onlogisch) Daarna is de EGR als boosdoener aangewezen en is deze softwarematig uitgeschakeld en dichtgezet dmv plaatjes. Na resetten van de storing kwam deze al na enkele kilometers terug. Het stotteren in lage toeren was overigens na het vervangen van de LMM wel voorbij.