Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Na vervangen multiriem motor kapot (2.7TDI)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Na vervangen multiriem motor kapot (2.7TDI)

    Ik heb een A6, 2.7TDI Avant model 2005+.

    Ik heb zo'n 500km geleden (2 weken) de multiriem laten vervangen omdat deze bijna doormidden was.
    Nu viel de motor op de snelweg ineens compleet uit. Ik kreeg hem ook niet meer aan. Wel stroom, alle lampjes branden, verlichting werkt ook, maar geen enkel geluid van de startmotor. Opvallend is dat bij het uitvallen op de snelweg ook de dagteller gereset is. Zelf dacht ik aan de startmotor. Ik heb hem naar de garage laten verslepen. Deze zegt nu dat hij de auto heeft kunnen starten met een booster. Ook zou de koelvloeistof erg laag gestaan hebben. Verder komt er een onheilspellend geluid uit de motor. Mogelijk iets met de krukas of een lager. Ik ga morgen luisteren en overleggen of onderzoek en/of reparatie nog zin heeft.

    Mijn vraag hier is:
    Wat kan er aan de hand zijn in de motor en kan de reparatie van de multiriem dit veroorzaakt hebben?

    (betreft geen officiële Audi dealer)

    Op de bon van reparatie vd multiriem staan de volgende onderdelen:
    - Gates K015614XS
    - Gates 6PK2490
    Laatst gewijzigd door Hasse; 15-05-19 om 20:50.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Na vervangen multiriem motor kapot (2.7TDI)

    Volgens de garage zou het een geroken nokkenas kunnen zijn. Dat schijnt vaker voor te komen bij deze motor boven de 300.000km???
    Laatst gewijzigd door tom; 16-05-19 om 18:03. Reden: Deze vraag is niet toegestaan, zie het forumreglement

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •