Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Zoemend geluid bij stuuruitslag en display boordcomputer wordt dan meer en minder helder

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Zoemend geluid bij stuuruitslag en display boordcomputer wordt dan meer en minder helder

    Ik heb al maanden een soort zoemend geluid bij stuuruitslag en zie sinds vanmorgen dat ook mijn boordcomputer tijdens het zoemen vel en minder vel gaat branden, wel minimaal maar toch. Soort dat de helderheid meer minder wordt. Het geluid is ook dudeilijk te horen bij het inparkeren en vooral met ramen open (nu weer ivm beter weer)

    Dit al eerder bij mijn dealer aangekaart en die zegt heeft te maken met onderstaande:

    Dank voor uw email. Naar wat ik zie en lees, vermoedt ik dat dit bij dit type auto hoort. Deze heeft namelijk elektromechanische stuurbekrachtiging. Door de constructie hiervan maakt hij dit zoemende geluid. Als ik het tankje zo zie, zit deze voor meer dan ¾ vol en zou hij op peil staan. Het tankje is namelijk niet doorzichting, maar hij is iets donker tot ¾.


    Maar toch vertouw ik het niet!!

    Principe zit ik nog in de garantie.

    Wat denken jullie?

    A1 2013 kenteken: 90 ZBD 3
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door RoelofA1; 12-06-19 om 08:48.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoemend geluid bij stuuruitslag en display boordcomputer wordt dan meer en minder helder

    Elektromechanische stuurbekrachtiging en dan toch een tankje dat 3/4 vol zit? 🤔
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: Zoemend geluid bij stuuruitslag en display boordcomputer wordt dan meer en minder helder

    Er is een tpi hierover in de dealer z'n werkplaatscomputer, laat dat even nakijken.. Gaat over een leiding van de elektrohydraulische stuurinrichting die tegen het chassis komt. Mogelijk is dat het. Als het mogelijk is, probeer het even in een A1 van ongeveer hetzelfde bouwjaar, dan heb je goed vergelijk.

  4. #4
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoemend geluid bij stuuruitslag en display boordcomputer wordt dan meer en minder helder

    Waarom niet gewoon met de A1 naar de dealer gaan ?
    Zonder afspraak dan

    Als je voor hun neus staat met de klacht
    Is het lastiger je af te schepen dan via mail

    Zelfde als je belt
    Dan ziet men jou nr
    Oh daar heb ik geen zin in
    Laat maar rinkelen



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  5. #5

    Standaard Re: Zoemend geluid bij stuuruitslag en display boordcomputer wordt dan meer en minder helder

    @RoelofA1 Nog nieuws?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •