Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: V-snaar vervangen 3.0 TDI

  1. #1

    Standaard V-snaar vervangen 3.0 TDI

    Ik ben normaal gezien een zeer handig persoon. Heb al diverse koppakkingen etc.. en andere onderdelen vervangen, en gemonteerd.

    nu na een ongeval heb ik heel mijn A5 3.0 TDI bj 2009 herstelt. Na de herstelling is mijn V snaar geknapt. Heb hem meteen aan kant gezet en heb hel laten takelen naar mij garage toe.

    ik wou deze vervangen en ik heb hele dag zitten knoeien om de V snaar er volledig op te krijgen maar dat lukt niet. Ik heb de pulley tensioner er zelfs helemaal afgehaald en terug maar het lukt niet om die schroef in het gaatje te krijgen met de riem erop. Is er eventueel een andere manier om deze erop te krijgen. Dus een andere manier om de spanning eraf te halen bij de pulley tensioner?

    ik heb een link geplaatst zodat men weet wat ik bedoel met pulley tensioner, ik ken de echte benaming Ni echt.

    https://m.youtube.com/watch?v=kaR1C54jjFQ

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.835
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: V-snaar vervangen 3.0 TDI

    Dat heet een spanelement in het Nederlands.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: V-snaar vervangen 3.0 TDI

    @4XQuattro Spanner eerst weer inbouwen, ziet er dan net zo uit als hoe die man 'm vast heeft in de eerste seconde van het filmpje. Riem leg je dan z'n plaats, behalve rond de spanner. Je plaatst een torx60 rechtsboven in de spanner, zwenkt dan met de klok mee om de spanner de ontspannen en de riem erop te leggen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat heet een spanelement in het Nederlands.

    Bedankt Tom,

    Dan hoef ik mij niet meer belachelijk te maken .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @4XQuattro Spanner eerst weer inbouwen, ziet er dan net zo uit als hoe die man 'm vast heeft in de eerste seconde van het filmpje. Riem leg je dan z'n plaats, behalve rond de spanner. Je plaatst een torx60 rechtsboven in de spanner, zwenkt dan met de klok mee om de spanner de ontspannen en de riem erop te leggen.
    Ooooh! Echt jij hebt mij serieus geholpen met dit!! 100000000X dank!
    Laatst gewijzigd door tom; 15-07-19 om 20:30.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •