Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Schurend geluid motorblok 2.0 tfsi

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Schurend geluid motorblok 2.0 tfsi

    Heb een schurend geluid uit de motor. Het betreft een audi s3 2.0 tfsi. De geluid hoor ik aan de bovenzijde van de motorblok en meer de kant van distributieketting. Ik was er eerst bijna zeker van dat het de turbo was. Deze heb ik netjes vervangen(met olie)
    Helaas was dit het dus niet.
    Ik heb de multiriem eraf gehaald om andere draaiende delen uit te sluiten. Geluid bleef onveranderd.
    De ketting denk ik ook niet. Want geen geratel. Het lijkt net alsof het vlak onder het klepdeksel schuurt (Meer de kant van distr. Ketting. )
    Verder geen motorstoring bij normaal rijden. Maar bij vol gas springt epc lamp aan en bij uitlezen met vcds geeft deze storing aan alle 4 cylinders. (Compressie gemeten ,deze is goed)
    Ook vind ik dat hij erg veel lucht aanzuigt als ik de oliedop eraf draai, de motor gaat op dat moment ook behoorlijk meer toeren maken.

    Iemand nog een idee?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Urquattro

    Standaard Re: Schurend geluid motorblok 2.0 tfsi

    hoi, ik heb me laten vertellen dat ze veel problemen hebben gehad met de tfsi motoren tussen 2010 en 2014. ovale zuigerbussen, extreem olieverbruik, vastzittende zuigerveren. gezien je opmerking over verhoogt stationair lopen na verwijdering van de oliedop en sterk lucht aanzuigen hierdoor, lijkt mij het probleem daar te zitten. wat je kunt proberen is de krukas met een sleutel of ratel met dop rechtsom te draaien. met een compressieslag moet je redelijk weerstand hebben. kun je makkelijk ronddraaien, dan weet je het. compressie meten op de startmotor gaat te snel om veel lucht te laten ontsnappen in de cilinders.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Schurend geluid motorblok 2.0 tfsi

    Heb geen hoog olieverbruik. Ook heb ik redelijk weerstand. (Had ook met compressiemeter alle cylinders gemeten en komen alle 4 op 10.5 bar ongeveer)
    Het hoog schurend/huilend geluid hoor ik echt ergens binnen in het bovenblok meer de kant van de distributieketting.
    Laatst gewijzigd door emrahdtc; 21-07-19 om 18:08.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Urquattro

    Standaard Re: Schurend geluid motorblok 2.0 tfsi

    heb even gezocht op het net en misschien heb je hier iets aan om te controleren.
    http://www.gt-innovation.de/wordpres...gine-problems/

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Distributieketting schuurt /versleten?

    Heb een schurend geluid in de richting van de distributieketting/bovenblok.. nu heb ik het kapje losgehaald en zie plekken op de ketting wat lijkt ergens geschuurt te hebben.. ik weet niet hoe ik hier foto plaats ?? en hoor graag van jullie of deze "schaafplekken" ? Op de ketting horen. Of dit normaal is..


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Distributieketting schuurt /versleten?

    En nogmaals: 1 topic hierover is voldoende.

    Geen antwoorden? Dan herkent niemand dit blijkbaar, gezien de aard van het probleem lijkt het me een goed idee om niet meer met de auto te rijden en de garage ernaar te laten kijken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •