Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.4TFSI CoD foutmelding EPC: exhaust cam adjustment actuator B; cylinder 2

  1. #1

    Standaard 1.4TFSI CoD foutmelding EPC: exhaust cam adjustment actuator B; cylinder 2

    Beste techneuten,

    Sinds enige tijd heb ik een aantal keren een EPC-lampje op dashboard dat aanspringt. Auto (A3 1.4 TFSI cod) loopt vanaf dan schokkering.

    Nav EPC-melding heb ik VCDS laten uitlezen (bij Leon). Dit levert de volgende foutmelding op:

    14312 - Exhaust Cam Adjustment Actuator B; cylinder 2
    P11D6 00 [104] - Implausible Signal

    Intermittant confirmed - Tested since Memory clear

    Freeze frame:

    Fault status: 0000001
    Fault priority: 2
    Fault frequency: 7


    Wie zou me kunnen helpen bij t stellen van een diagnose? Wat zou er stuk kunne zijn?

    Alvast dank voor t meedenken!

  2. #2

    Standaard Re: 1.4TFSI CoD foutmelding EPC: exhaust cam adjustment actuator B; cylinder 2

    Inmiddels is de diagnose gesteld en kwaal gerepareerd. Betrof het vervangen van de 'Exhaust cam adjuster for cylinder 2 N587' op t blok. En het schoonmaken van de stekker. kosten onderdeel 100 euro (incl btw) + half uurtje werk.

    Met bijzondere dank aan Raz0r voor t meedenken naar de oplossing!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.4TFSI CoD foutmelding EPC: exhaust cam adjustment actuator B; cylinder 2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    Inmiddels is de diagnose gesteld en kwaal gerepareerd. Betrof het vervangen van de 'Exhaust cam adjuster for cylinder 2 N587' op t blok. En het schoonmaken van de stekker. kosten onderdeel 100 euro (incl btw) + half uurtje werk.

    Met bijzondere dank aan Raz0r voor t meedenken naar de oplossing!

    Hoi A3_sb,

    Heb je een foto van de locatie en/of nummer van de adjuster?
    Ik heb de storing op cilinder 3 en heb wel een vermoeden welke het moet zijn, ik kom uit op het onderdeel 04E 906 048A.

    Alvast bedankt!

  4. #4

    Standaard Re: 1.4TFSI CoD foutmelding EPC: exhaust cam adjustment actuator B; cylinder 2

    volgens mij is het die inderdaad. maar ik het het indertijd niet zelf vervangen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •