Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: DPF zelf reinigen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Question DPF zelf reinigen

    Hallo mede audi fanaten,

    Helaas is mijn roetfilter aan de beurt om gereinigd te worden.
    Nu heb ik op de site van Diesel Büchli uit Harderwijk gekeken om wat meer informatie over het
    hoe en wat te krijgen. Welke opties zijn er, reinigen, opnieuw vullen of geheel vernieuwen.

    Nu stond er op de site een filmpje van hoe Büchli het filter doet reinigen. Nu blijkt dat ze eigenlijk
    het filter doen uitgloeien in een stoof en erna doen uitblazen. Nu vraag ik me af of het ook
    raadzaam is om zelf te doen. Op het werk is alles voor handen om dit zelf uit te voeren.
    Ik heb een oven tot mijn beschikking en de mogelijkheid om het filter fatsoenlijk en verantwoord
    uit te blazen.

    Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft? Wat is de juiste temperatuur? Normaal is het
    tussen de 600 en 750 graden, maar als het filter te vervuildis kan een hogere temperatuur weer
    schade veroorzaken aan het filter. Dus misschien verstandig eerst een keer op 600 graden en
    uitblazen waarna bijvoorbeeld nogmaals op 700 graden en opnieuw uitblazen?
    Welke tijd kan ik het beste aanhouden voor het uitgloeien? Een noodgeneratie kan tot wel
    40 minuten duren. Kan het filter schade oplopen als deze te lang in de oven ligt? Ik hoop dat
    er iemand is die me hierover wat meer informatie kan verschaffen.

    Het gaat trouwens over een A6 C6 2.7TDI BPP met tiptronic automaat.
    Alvast bedankt

    Groeten Maurice!
    Laatst gewijzigd door mauricevanc; 04-10-19 om 20:00.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •