Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: Quattro breekt uit bij regenweer?

  1. #21

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Zomerset als beste in wet handling? Niet helemaal mee eens, maar los daarvan vind ik het vreemd dat je achterkant uitbreekt. Zo staan Audi's niet bekend. Daarom zou ik naast de banden ook naar je onderstel/uitlijning kijken.
    Mijn FWD B6 Avant heeft ook de neiging om de kont om te gooien als je echt je best doet in een bocht. Tenzij je vol op 't gas blijft natuurlijk, vroeg of laat is onderstuur koning, maar de kont wil wel een beetje meespelen..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  2. #22

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yannickc Bekijk Berichten
    Sindskort 2 nieuwe Michelin Pilot Sport 4 op de vooras liggen. Het verschil is bijna niet te geloven. Ook veel beter stuurgevoel.
    Tip: altijd je beste banden achter monteren. Nu merk je namelijk niet dat de boel te hard gaat (immers, je trekt hard genoeg op, stuurt prima), maar de achterkant kan dat in een bocht niet bijbenen en breekt dan ineens uit, zonder waarschuwing vanaf je stuur vóóraf. Je hebt liever dat de voorkant, waar je véél meer kan corrigeren, eerder losbreekt dan de achterkant, immers, als die gaat, dan kan je er niks meer aan doen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #23
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Ik herken dit bij mijn A5, in de zomer rijd ik op Michelin Pilot Sport 4S, nog nooit meegemaakt dat de achterkant uitbrak, heb een set 18inch velgen gekocht voor de winter, waar nu nog zomerbanden op zaten, Continental ContiSportContact3, nu al een paar keer gehad dat de achterkant uit brak. Deze banden gaan er ook zsm af.
    Laatst gewijzigd door Madoow; 11-10-19 om 11:19.
    Audi A7 4G Sportback 3.0 TFSI quattro

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Tip: altijd je beste banden achter monteren. Nu merk je namelijk niet dat de boel te hard gaat (immers, je trekt hard genoeg op, stuurt prima), maar de achterkant kan dat in een bocht niet bijbenen en breekt dan ineens uit, zonder waarschuwing vanaf je stuur vóóraf. Je hebt liever dat de voorkant, waar je véél meer kan corrigeren, eerder losbreekt dan de achterkant, immers, als die gaat, dan kan je er niks meer aan doen.
    Daar ben ik mij van bewust. Maar het was altijd vooraan waar de auto snel grip verloor.
    De michelins steken van voor en tot zo ver geen problemen van instabiliteit. En ik heb al goed getest in de regen en bochtenwerk ;-)

  5. #25

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madoow Bekijk Berichten
    Ik herken dit bij mijn A5, in de zomer rijd ik op Michelin Pilot Sport 4S, nog nooit meegemaakt dat de achterkant uitbrak, heb een set 18inch velgen gekocht voor de winter, waar nu nog zomerbanden op zaten, Continental ContiSportContact3, nu al een paar keer gehad dat de achterkant uit brak. Deze banden gaan er ook zsm af.
    SC3 is een band van 8 jaar oud of iets dergelijks.. Is daar nog wat van over?


  6. #26
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    SC3 is een band van 8 jaar oud of iets dergelijks.. Is daar nog wat van over?
    Valt best mee, 2x DOT eind 16 en 2x midden 17.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A7 4G Sportback 3.0 TFSI quattro

  7. #27

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madoow Bekijk Berichten
    Valt best mee, 2x DOT eind 16 en 2x midden 17.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Valt mee voor zo'n oud type band ja

    @SDJ07 nog nieuws?
    Laatst gewijzigd door Nenna; 22-10-19 om 12:22.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Na het aanpassen van de bandenspanning is het probleem zo goed als weg. Ik moet al heel gek doen in natte bochten om er nu nog iets van beweging uit te krijgen.

  10. #29

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Valt mee voor zo'n oud type band ja

    @SDJ07 nog nieuws?
    Na het aanpassen van de bandenspanning is het probleem zo goed als weg. Ik moet al heel gek doen in natte bochten om er nu nog iets van beweging uit te krijgen.

  11. #30

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Het quattro systeem is wel licht rear biased (B8 platform), dwz met voldoende vermogen krijg je de auto achter aan het uitbreken op sneeuw, of bij weinig profiel en regen eventueel ook wel (maar al veel lastiger), mij lukt het niet met 20 tdi (allroad dan).. Je geeft aan dat je dat niet doet. Is het wel een quattro, er zijn ook FWD Q5's? Ik doe met nat weer 90 graden echt met gemak op vol gas, en dan gebeurt er niks, wel volgt je niemand meer na de bocht .. Klinkt alsof FWD hebt met profiel verschil (achter minder dan voor).. Anders vind ik et raar, en zeker niet hoe een (quattro) Q5 hoort te zijn..

  12. #31
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Grappig , ik heb nu sinds vorig jaar Michelin Pilot Sport 4 , dit is by far mijn slechtste band ooit! Never nooit meer deze banden onder mijn auto. Ik heb met een flauwe bocht zonder plassen , wel nat wegdek. Een paar zeer nare momenten met aquaplanning gehad.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  13. #32

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Grappig , ik heb nu sinds vorig jaar Michelin Pilot Sport 4 , dit is by far mijn slechtste band ooit! Never nooit meer deze banden onder mijn auto. Ik heb met een flauwe bocht zonder plassen , wel nat wegdek. Een paar zeer nare momenten met aquaplanning gehad.
    Wat heb je nu liggen dan?

  14. #33

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Grappig , ik heb nu sinds vorig jaar Michelin Pilot Sport 4 , dit is by far mijn slechtste band ooit! Never nooit meer deze banden onder mijn auto. Ik heb met een flauwe bocht zonder plassen , wel nat wegdek. Een paar zeer nare momenten met aquaplanning gehad.
    Gek, het blijft een topic waar je eindeloos over kunt praten. In deze test wint de PS4 bijvoorbeeld juist de straight aquaplaning test: http://www.tyrereviews.co.uk/Article...-Tyre-Test.htm Aan de andere kant zijn zomerbanden bij lagere temperaturen (< 8) op nat wegdek en met kletsnatte wegen echt een stuk slechter. Tyrereviews.co.uk had daar laatst op zijn Youtube kanaal nog weer een mooie test over. Je rijdt geen winterset begrijp ik? Met quattro en een goede winterset op de c7 voelt het voor mij altijd stabiel in de wintermaanden. Ik moet zeggen, de crossclimate+ blijf ik -voornamelijk voor de iets kleinere auto's- een prima allseason alternatief vinden. Ook met flinke regen voelt dat altijd goed.

  15. #34
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SDJ07 Bekijk Berichten
    Wat heb je nu liggen dan?
    De Michelins zijn nog niet op dus ik heb voor nog de PS4 zitten. Achter heb ik nu Pirelli P zero laten plaatsen, fijne band. Ik ben van plan om deze eerst eens om te wisselen met voor naar achter om de verschillen te checken.

    @Raz0r , dit was ongeveer 2 maanden geleden. Toen was het rond de 12 graden denk ik. En het plensde niet eens maar het weg dek was gewoon vochtig. Ik merk het ook met het uitrijden van een parkeer vak over straat stenen. Als ik eruit rij en ik stuur helemaal uit dan schuift de auto over de stenen als het ware. Hetzelfde met een woonerf in rijden over een drempel. Dan stuur ik ook helemaal in en dan hoor je hem gewoon over de straat stenen schuiven.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  16. #35

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    @Raz0r , dit was ongeveer 2 maanden geleden. Toen was het rond de 12 graden denk ik. En het plensde niet eens maar het weg dek was gewoon vochtig. Ik merk het ook met het uitrijden van een parkeer vak over straat stenen. Als ik eruit rij en ik stuur helemaal uit dan schuift de auto over de stenen als het ware. Hetzelfde met een woonerf in rijden over een drempel. Dan stuur ik ook helemaal in en dan hoor je hem gewoon over de straat stenen schuiven.
    Bizar, klinkt als een aliexpress replica Bandenspanning wel volgens specificaties?

  17. #36
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Bizar, klinkt als een aliexpress replica Bandenspanning wel volgens specificaties?
    Ik zal je zeggen ik twijfelde ook aan de echtheid, maar alles klopt gewoon. Ik pomp ze wel 0,3 harder op dan gespecifeerd, maar dat heb ik altijd met elke band al gedaan.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  18. #37
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Quattro breekt uit bij regenweer?

    Even terugkomend op de Michelins, de dikke indicator streep in de groef is al gelijk met het loopvlak. De banden zijn dus op. Waarschijnlijk al een aantal km terug al. Heb er denk ik 20.000 mee gereden.

    Dus ja dat die gaat slippen is niet heel verwonderlijk.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •