Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 2.0 TDI - darm schiet los

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard 2.0 TDI - darm schiet los

    Beste forumleden,

    Reeds een hele tijd heb ik regelmatig motorproblemen met mijn Audi A4 Type 8H - 2.0 TDI
    Het is begonnen met een foutmelding, het zogenaamde spiraaltje
    (zie figuur in bijlage, eerste op middelste rij)
    dat af en toe - en later op regelmatige basis verscheen op het dashbord.
    Dit gaat samen met vermogenverlies, het contact uit en weer aanzetten helpt meestal, al dan niet op lange termijn.
    Enkele weken terug verscheel ook het uitlaat-symbooltje (zie figuur in bijlage, tweede op middelste rij) maar dit verdween vanzelf weer.
    Nu staat het derde symbool van op de middelste rij weergegeven en tussendoor komt hier het spiraal-symbool bij.
    Bovendien schiet de darm zoals te zien op foto steeds los op het gemarkeerde punt. Deze wordt vastgezet door een metalen onderdelen - variant van een circlips.
    Deze blijkt aan één zijde afgebroken te zijn en kan de darm dus niet op de plaats houden, echter met vastplakken met Ducktape schiet deze nog los - met vermogenverlies en olie die uit de darm gespuwd word als gevolg.
    Het lijkt me dat er ergens, een verstopping of dergelijke, de darm uit mekaar doet gaan?! iemand aanwijzingen?

    Alvast bedankt,
    Patrick
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    master51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TDI - darm schiet los

    Is dat niet de turbo slang? Ik heb namelijk een Golf 4 1.9 Tdi gehad en mijn vader een A4 1.9tdi. Zowel mijn Golf als de auto van mij vader destijds hadden ook zo'n slang die los schoot. Vaak bij gas geven vloog die eraf. Daarom komt gigantisch veel druk op te staan en dan vliegt die eraf. Dan gaat ducktape niet werken. Volgens de garage destijds gewoon slijtage door trillingen en vloog er daarom af. Bij mijn Golf en de A4 van mijn vader is die vervangen. Daarna geen problemen meer gehad. Wellicht kun je eens informeren? Ben ook geen monteur natuurlijk

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •