Resultaten 1 tot 2 van de 2
      skylinemike's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2010
      Kudos
      24
      Auto
      Audi A5 SB
      Land
      Land

Standaard Levensduur katalysatoren bij tuning 3.0 TFSI

Sinds deze zomer ben ik in bezit van een A5 Cabrio met de 3.0 TFSI motor. In de toekomst zou ik wellicht wat meer potentieel uit de motor willen halen, maar niet ten koste van het comfort en betrouwbaarheid. Omdat op het internet flink wat geschreven wordt over opgeblazen katalysatoren met deze motoren (vooral in de US, waar deze motor het meeste geleverd is), zou ik graag wat meer informatie willen inwinnen van gebruikers in Nederland.

Zijn er leden in het bezit van een 3.0 TFSI met andere motorsoftware en/of andere supercharger pulley's (single pulley / dual pulley)? Ik zou graag willen weten óf jullie auto nog de originele katalysatoren heeft, of als deze kapot zijn gegaan; bij welke kilometerstand en hoe lang na de tuning (of met standaard software). Ik heb namelijk gelezen dat de katalysatoren vaak een kort leven hebben, zelfs met de standaard OEM software.

Zie bijvoorbeeld: https://www.audizine.com/forum/showt...our-stock-cats
      Nu: Audi A4 B9 2.0TDI quattro (2016)
      Audi A5 Sportback 2.0TDI (2013)
      Audi A4 B8 Avant 2.0TDI (2010)

Standaard Re: Levensduur katalysatoren bij tuning 3.0 TFSI

Wij rijden een 3.0tfsi uit 2009. km stand nu 236.500. Bij km stand 150.000 is deze getuned naar 437pk, en de originele kats zitten er nog onder.

maar goed dit zegt niet alles. Wij spreken zelden dit vermogen aan, auto wordt altijd netjes warm gereden. Er gaat regelmatig een kat cleaner in de tank.
      Laatst gewijzigd door Vintiem; 03-11-19 om 09:23.

Forum Rechten