Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Opgelost!!! Onregelmatig lopen 2.0 TFSI motorcode BPJ

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    40
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard Opgelost!!! Onregelmatig lopen 2.0 TFSI motorcode BPJ

    beste forum leden
    Mijn audi loopt al 2 maanden onregelmatig bij stationair. Als ik airco uit zet gaat toerental omhoog naar 1100, bij aanzetten airco daalt het naar 900 toeren maar dan loopt de motor onregelmatig.
    Ben eerst naar dealer geweest ze zeiden dat de laaddrukregelklep(pvc valve) de oorzaak is. Ik heb de onderdeel laten vervangen maar helaas probleem niet opgelost. Daarna heb ik ontluchting slangen en pakking van inlaatspruitsstuk liet vervangen. Dat mocht ook niet baten. Tenslotte ben ik naar Urk geweest bij Jaap Pul. Hij kon ook niet vinden wat de probleem is, hij heeft slangen getest geen lekkage, timing gecontroleerd was okê. Hij adviseerde mij om bougie's te vervangen heb vandaag gedaan. En dat heeft ook niet geholpen.

    Heeft iemand enige idee wat de oorzaak is?

    Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door Koc; 10-11-19 om 10:53.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onregelmatig lopen audi a6

    Misschien een lambdasonde defect.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Onregelmatig lopen audi a6

    Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden.

    Wat voor foutcodes kwamen eruit toen je de auto liet uitlezen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    40
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard Re: Onregelmatig lopen audi a6

    Foutcodes

    P2279 İnlaatluchtsyteem lekkage
    P2187 Systeem te arm bij stationair -rij1
    P0507 rpm hoger dan gewenst
    P0441 tankafvoersyteem, Onjuiste stroom
    P0299

    Ben benieuwd naar jullie meningen. Kan het zijn dat de vervangde laaddruk klep ook stuk is?

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Onregelmatig lopen audi a6

    Ik zou het zoeken in het brandstofdamp afzuigsysteem, vanwege defectcode P0441. De andere codes kunnen daarvan een gevolg zijn. Zie:

    https://www.audiforum.nl/forum/techn...rect-flow.html
    Laatst gewijzigd door Kees B; 07-11-19 om 12:05.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    40
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard Re: Onregelmatig lopen 2.0 TFSI motorcode BPJ

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Ik zou het zoeken in het brandstofdamp afzuigsysteem, vanwege defectcode P0441. De andere codes kunnen daarvan een gevolg zijn. Zie:

    https://www.audiforum.nl/forum/techn...rect-flow.html
    Bedankt voor de link. Het is mij enorm geholpen. Ik heb vandaag de ontluchtingsklep vervangen. de auto loopt nu weer normaal stationair. Foutcodes gewist.en hopen dat het zo blijft😁

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    40
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard Re: Onregelmatig lopen 2.0 TFSI motorcode BPJ

    Nou vandaag weer zelfde probleem. Enige verschil brand er NOG geen motormanagement lamp. Ik hoor licht sissende geluid. Bij koude motor loopt het onregelmatig weer.
    Als ik op de laaddrukklep beetje remreineger spuit loopt de auto ff onregelmatig, als ik op de salang spuit gaat de motor sneller lopen.
    Ik vraag me af of ik de laaddrukklep kan testen of het inderdaad doet. Hij is wel nieuw en merk is vaico.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    40
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard Re: Onregelmatig lopen 2.0 TFSI motorcode BPJ

    Probleem opgelost:
    Na 2 maanden en €400 verder heb ik eindelijk de probleem opgelost. Het lag aan de eerste onderdeel die ik liet vervangen namelijk laaddrukklep(pvc valve). Destijds had de monteur schroeven niet stevig genoeg vastgedraaid. Ik heb hem los gehaald en opnieuw gemonteerd. Nu alle problemen opgelost. 😠

    Een kleine foutje van de monteur kostte mij €350 extra. Ben beetje boos maar andere kant weer blij dat het opgelost is.
    Laatst gewijzigd door Koc; 10-11-19 om 11:15.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •