Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: 1.8T 4de/5de versnelling vanaf 4000rpm onregelmatige acceleratie

  1. #1

    Standaard 1.8T 4de/5de versnelling vanaf 4000rpm onregelmatige acceleratie

    Beste leden,

    Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen met het volgende probleem of denkt "oja dat heb ik ook gehad".

    Mijn A4 B6 met 1.8T blok heeft vanaf de 4de/5de versnelling het probleem dat hij bij zeg maar met half gas versnellen gaat schokken vanaf 4000 toeren. De acceleratie is niet gelijkmatig maar hikt een beetje om de seconde. Ga je dieper op het gas dan is het probleem er niet maar ongewenst vanwege de te snelle acceleratie.

    Voor diegene die de geschiedenis van dit jaar gemist hebben:
    Na een boutbreuk spanrol distributie is de kop gereviseerd (5 kleppen, 2 klepgeleiders, gevlakt). Gereviseerde turbo is erop gekomen, 200 cell kat ipv 400 cell.
    Daarna begonnen eerst een tijdje bovenstaand probleem, waarna ook de koppeling begon te slippen. Aangezien gedacht werd aan een relatie tussen deze 2 was verwacht dat na het vervangen van de koppeling, drukplaat, DMF en druklager alles wel weer koek en ei zou zijn. Bovenstaand probleem is echter gebleven na de koppeling reparatie.
    Bougies zijn z'n 15.000km oud. Bobines begin van het jaar vervangen voor redtops. Bobinekabels vernieuwd.

    Waar ik zelf aan dacht of waar ik vragen over heb:
    - Vacuumlekje (iets niet goed teruggebouwd). Is een vacuumlek te testen of moet je alles gewoon nakijken? Komt dit overeen met mijn probleem of zou ik een schokkende acceleratie over alle versnellingen hebben?
    - Turbodruklekkage (iets niet goed teruggebouwd). Ik weet de tennisbalmethode om te testen alleen geen compressor ter beschikking. Komt dit overeen met mijn probleem of zou ik een schokkende acceleratie over alle versnellingen hebben?
    - Verder las ik nog mijn probleem in relatie met een koppelingspedaalsensor. Klinkt het iemand bekend? Zou mij alleen toevallig lijken als deze precies na m'n blokrevisie defect zou zijn.
    - Blok is gechipt naar 200PK/300NM. Voorheen geen problemen gehad. Kan het zijn dat de computer anders omgaat met de nieuwe eigenschappen van het blok die het gekregen heeft na de complete koprevisie?

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T 4de/5de versnelling vanaf 4000rpm onregelmatige acceleratie

    Wellicht is het van belang te vermelden dat je blok gechipt is?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Standaard re: 1.8T 4de/5de versnelling vanaf 4000rpm onregelmatige acceleratie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Wellicht is het van belang te vermelden dat je blok gechipt is?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Toegevoegd! ik wist dat ik wat miste haha

  4. #4

    Standaard Re: 1.8T 4de/5de versnelling vanaf 4000rpm onregelmatige acceleratie

    Niemand?

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  5. #5
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T 4de/5de versnelling vanaf 4000rpm onregelmatige acceleratie

    Stomme vraag wellicht, maar is de auto uitgelezen?
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic


  6. #6

    Standaard Re: 1.8T 4de/5de versnelling vanaf 4000rpm onregelmatige acceleratie

    Sorry had het niet vermeld inderdaad maar er komen geen foutcodes naar boven.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T 4de/5de versnelling vanaf 4000rpm onregelmatige acceleratie

    Bij mijn S3 waren de slangen van de carterventilatie helemaal weggevreten, hierdoor liep hij ook niet altijd even fijn. Slangen vervangen en dat scheelde enorm.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 1.8T 4de/5de versnelling vanaf 4000rpm onregelmatige acceleratie

    Het ligt niet aan je tuning? (Inkopper)

  10. #9

    Standaard Re: 1.8T 4de/5de versnelling vanaf 4000rpm onregelmatige acceleratie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Het ligt niet aan je tuning? (Inkopper)
    Nee ik heb contact gehad met de tuner en deze geven aan dat met de werkzaamheden die zijn gedaan er geen andere rijervaring verwacht hoeft te worden met dezelfde software.

    Met de omschreven klacht vermoeden ze wel dat iets niet goed zit met de turbodrukregeling. Maar dat gebeurd niet alleen softwarematig maar ook middels het vacuüm systeem geloof ik he?

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  11. #10
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T 4de/5de versnelling vanaf 4000rpm onregelmatige acceleratie

    de bleedervalve nr6 nog goed? geeft ook rare schommelingen in toerental en vermindering in turbo druk
    https://www.audiclub.fi/audifinns/fi...tch?id=1596459
    hier nog meer info
    https://www.audiworld.com/forums/aud...ifold-2842808/

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •