Hi,

vraag over bijgeluiden van de S4 met een 4.2V8! Boven de 2000rpm begint een gierend geluid welke aanhoud. Boven de 3000rpm gaat motor geronk het een beetje overstemmen maar blijft wel aanwezig! Stilstaand of rijdend maakt niet uit, ook niet met of zonder koppeling ingetrapt! Lijkt in de auto beter waarneembaar dan er buiten maar daar hoor je het ook duidelijk. Er is al veel vervangen aan de S4 w.o. Distributie kettingen, Airco & stuurbekrachtingspomp, Dynamo revisie, Wervelkleppen unit, Koppeling met drukgroep en d.m. vliegwiel, wat radiatoren en nog van alles aan het onderstel vernieuwd omdat het een dagelijkse rijder moet zijn en ik niets aan toeval wil overlaten. Nu vroeg ik mij af of b.v. de [nylon/teflon of wat het ook zijn] nieuwe kettinggeleiders van een harder materiaal zijn waardoor je een gierend geluid krijgt. Is dit wellicht iets wat na de revisie vaker naar voren komt? Ergens op deze Forum ook gelezen dat iemand last had van fluitend geluid door een los hangende vacuüm slangetje maar dan zou je zeggen dat er ergens een storing naar voren zou moeten komen. Dacht ook aan verkeerde olie maar er gaat Castrol 5W/30 in wat meen ik gebruikelijk is. Hoor graag of iemand hier eerdere ervaring mee heeft.