Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Distributieriem 2.0TDI CAGA zelf vervangen

  1. #1
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Distributieriem 2.0TDI CAGA zelf vervangen

    Ik ben aan het bekijken of ik de distributieriem etc van een A4 B8 2.0TDI CAGA zelf kan vervangen. Gereedschap is geen probleem. Bij een 1.9 TDI heb ik dit al heel wat keren uitgevoerd.
    Bij een CAGA is dat natuurlijk heel anders. Ik heb een Haynes werkplaatshandboek met goede instructies.
    Alleen, hoe kom je er goed bij. Dit wordt in het werkplaatshandboek niet verder uitgelegd.
    Ik zag Youtube filmpjes waarbij de hele voorkant werd verwijderd, inclusief leegmaken van de airco.
    Is het echt nodig dat de airco wordt afgetapt? Of kun je de boel "opzij leggen"?
    Laatst gewijzigd door madfred; 22-12-19 om 12:48.

  2. #2

    Standaard Re: Distributieriem 2.0TDI CAGA zelf vervangen

    Deze is misschien wel fijn erbij: https://www.youtube.com/watch?v=io7AP5-M3bM

  3. #3
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    @Raz0r

    Deze had ik al gezien, maar nog niet bekeken. Nu wel, het is niet echt veel moeilijker dan bij PD motor. Alleen de hogedrukpomp is extra.
    Gereedschap is ook geen probleem, behalve de "tang" die gebruikt wordt om eerst de nokkenas en daarna de hogedrukpomp te blokkeren tijdens het los- en weer vastdraaien van de bouten. Maar die is eenvoudig zelf te maken.
    Ik heb inmiddels de hele set besteld, dus distributieriem, alle rollen, waterpomp en multiriem. Dat komt als het goed is 03-01 binnen, en dan een keer een goed moment kiezen om er aan te beginnen.

    Ik heb het speciale gereedschap om de nokkenas en hogerdrukpomp te blokkeren zelf gemaakt. Niet de 6mm pen maar de "tang". Uurtje hobbyen met lasapperaat, haakse slijper en wat ijzeren strips.
    Laatst gewijzigd door tom; 31-12-19 om 11:43.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •