Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 2 0 TFSI BGB vastgelopen, motorwissel?

  1. #1

    Standaard 2 0 TFSI BGB vastgelopen, motorwissel?

    hallo,ik zou mezelf ten eerste even voorstellen ik ben joey 28 jaar uit dordrecht.
    2 maanden geleden ongeveer mijn eerste audi gekocht helemaal trots en tevreden..direct mee naar parijs gereden zonder problemen en bijzonder comfortabel..
    maar toen gebeurde het ik was voor de 2e keer onderweg naar frankrijk en nu begon in zeeuws vlaanderen mijn auto te piepen...mijn hart sloeg over en ik zag het lampje op mijn dashboard verschijnen: Check oliedruk...ik wil hem direct langs de snelweg zetten maar de eerst beste mogelijkheid is misschien 1km verder (geen vangrail) maar helaas dit heb ik niet gehaald..motor viel op de snelweg uit alle lampjes branden geen stuurbekrachtiging meer oftewel helemaal niets!!
    Na een hoop geregel de auto bij een garage gekregen en deze komt tot de conclusie dat de oliepomp niet zijn werk gedaan is en het blok in de soep is gelopen...(exacte schade nog niet helemaal precies duidelijk) en deze raad aan een wisselmotor erin te zetten...ik vind dit een raar verhaal want 2 dagen voor dit voorval nog de auto laten controleren en een beurt laten uitvoeren, conclusie was alles is prima in orde...maar goed. kapotis kapot en nu moet het opgelost worden.
    graag heb ik wat tips en ook wat vragen.
    -De auto is een 2.0 tfsi 147KW uit 2005 AUT als ik het goed begrijp is motor code BGB maar past een BWE motor ook.
    -Is het nog wel waard de auto te repareren..meerdere motoren tegengekomen boven de 2500,-
    -iemand ervaring met dit probleem of motor wissel?
    -tips?
    -eventueel een topic met iemand die een motor gewisseld heb ( kan het zelf hier niet vinden)

    hoop dat iemand mij wat kan vertellen?

    met vriendelijke groet,

    Joey

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2 0 TFSI BGB vastgelopen, motorwissel?

    Nietszeggende topictitel 'AUDI A4 Avant/SW (8ED, B7) 2.0 TFSI Probleem hulp/tips gevraagd' aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •