Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 3.0 TDI slaat slecht aan, trilt stationair

  1. #1

    Standaard 3.0 TDI slaat slecht aan, trilt stationair

    Beste,

    ik heb een A5 3.0TDI QUATTRO uit 2009 sinds vandaag start hij niet vanaf de eerste keer als ik hem start dan blijft hij proberen met starten (automaat) dan zet ik hem uit, en probeer ik terug dan start hij, als ik vertrek en hij schakelt naar 2de dan hoor je kort een soort tractor geluid, enkel in de 2de hoor je dit dan is dit weg, al ik aan het stoplicht sta dan trilt hij en beeft hard en trilt de toerenteller een beetje mee. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb een 2 weken geleden foutmelding gekregen voor de EGR maar deze das toen ook weggegaan.

    danku!

  2. #2
    avussilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: 3.0 TDI slaat slecht aan, trilt stationair

    Hoi,

    Wat is de kilometerstand?
    Wanneer voor het laatst olie en filters ververst?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

  3. #3

    Standaard re: 3.0 TDI slaat slecht aan, trilt stationair

    Kilometerstand is 198XXX olie, luchtfilter, oliefilter, 8000km geleden vervangen, brandstofilter is al een hele eind geleden gr

  4. #4

    Standaard Re: 3.0 TDI slaat slecht aan, trilt stationair

    k heb zo een klein OBD uitleesapparaat geleend van een collega, ik krijg deze foutmelding:

    P2015 intake manifold air control actuator position sensor/ switch, bank1 range / performance problem

    2016 intake manifold air control actuator posistion sensor/ switch, bank1 -circuit low

    als ik het zo opzoek zou het iets met de inlaatspruitstuk zijn de kleppenwervel, maar ik weet niet zeker of dit allemaal invloed heeft, op het moeilijk starten van de auto?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •