Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 1.8T BFB: Slangetje los bij remvloeistofreservoir, maar is dit het juiste slangetje

  1. #1

    Standaard 1.8T BFB: Slangetje los bij remvloeistofreservoir, maar is dit het juiste slangetje

    Ik zag vandaag dat er een slangetje los was naast mijn akku. Er zat 1 los slangetje naast, dus ik ging ervan uit dat dit slangetje daarop hoorde. Na het weer plaatsen van het slangetje hoorde ik een hoge piep bij lopende motor, dus ik heb het slangetje er maar weer afgehaald.

    Iemand ervaring of dit bij elkaar hoort? Ik ben sowieso benieuwd waar het ronde ijzeren ding voor is achter het reservoir van de remvloeistof (is dat een pomp)?

    slang_audi_1_cirkel.jpgslang_audi_2.jpg
    Laatst gewijzigd door Tobsie; 26-02-20 om 21:37.
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T BFB: Slangetje los bij remvloeistofreservoir, maar is dit het juiste slangetje

    Dat rond ijzeren ding is je rembekrachter.

  3. #3

    Standaard Re: 1.8T BFB: Slangetje los bij remvloeistofreservoir, maar is dit het juiste slangetje

    Ok Thx.
    Hoort het slangetje op de rembekrachtiger?

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T BFB: Slangetje los bij remvloeistofreservoir, maar is dit het juiste slangetje

    Nee, daar hoort niets op te zitten. Zie plaatje. (ter info: 2 is de onderdrukslang, die zorgt voor het vacuüm van de rembekrachtiger).
    Waar je losse slang dan wel op moet zitten weet ik ook niet, mss kun je kijken waar hij naar toe loopt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Kees B; 27-02-20 om 15:36.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Standaard Re: 1.8T BFB: Slangetje los bij remvloeistofreservoir, maar is dit het juiste slangetje

    Je bedoelt dat geribbelde slangetje, op de eerste foto links? Dat is volgens mij het slangetje dat je ergens aan de zijkant van originele Audi accu prikt en waardoor eventuele accudampen oid weggevoerd worden.


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T BFB: Slangetje los bij remvloeistofreservoir, maar is dit het juiste slangetje

    Zou kunnen, al ziet dat slangetje er anders uit afaik.
    Op de tekening is het accuslangetje ook te zien, linksonder, loopt langs de accupool volgens mij.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7

    Standaard Re: 1.8T BFB: Slangetje los bij remvloeistofreservoir, maar is dit het juiste slangetje

    Thx allen. Ik was vooral benieuwd voor de rembekrachtiger. Het desbetreffende slangetje was inderdaad afgeknapt van de accu pool.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •