Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Schudden auto door laag stationair toerental? 3.0TFSI

  1. #1
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Schudden auto door laag stationair toerental? 3.0TFSI

    Als mijn auto warm is, schudt deze bij stationair toerental. Heel klein beetje gas geven en het is weg.
    Toerental stationair zit rond 700rpm.
    1 is dat te laag?
    2 is dat aan te passen (VAGCOM?) ?

  2. #2

    Standaard Re: Schudden auto door laag stationair toerental? 3.0TFSI

    De mijne (3.0TFSI uit 10/2008) draait stationair 775/785. Dit zou stabiel moeten zijn maar ook ik heb nog wat uitzoekwerk aan de auto.

    De mijne trilt ook, al is het inmiddels voor 85% opgelost na diverse vernieuwingen.

    je kan het toerental middels VCDS wel iets aanpassen. Je ziet op moment van wijzigen de toerentallen ook iets omhoog gaan alleen bij mij houdt de Ecu ondanks het opslaan/save dit niet vast. Dus na een contact uit is de aanpassing weer verdwenen.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 03-03-20 om 14:14.

  3. #3
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schudden auto door laag stationair toerental? 3.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    De mijne (3.0TFSI uit 10/2008) draait stationair 775/785. Dit zou stabiel moeten zijn maar ook ik heb nog wat uitzoekwerk aan de auto.

    De mijne trilt ook, al is het inmiddels voor 85% opgelost na diverse vernieuwingen.

    je kan het toerental middels VCDS wel iets aanpassen. Je ziet op moment van wijzigen de toerentallen ook iets omhoog gaan alleen bij mij houdt de Ecu ondanks het opslaan/save dit niet vast. Dus na een contact uit is de aanpassing weer verdwenen.
    Ik zie nu pas jouw speurtocht (en van anderen) naar dit euvel. Niet goed genoeg gezocht...

    Verder in dat topic. Excuus @tom .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •