Je bedoelt een Catch-can? Ben wel benieuwd naar inderdaad.
Ik heb recent de compressor van mijn 3.0 tfsi er weer afgehaald en het viel me op dat binnen 4 weken de oliesporen vanuit de carterontluchting alweer flink zichtbaar waren. Welliswaar nog gemakkelijk te verwijderen maar de olie aanslag had weer alles bedekt.
nu ben ik benieuwd wie op het AF zo’n olie afvangbak heeft geïnstalleerd en hoe dit bevalt?
hoor graag de ervaringen en meningen.
met groet,
Vincent
Ik bedoel inderdaad een catch can.
Iets a la dit:https://www.ecstuning.com/b-ecs-part...010371ecs01kt/
Elders op dit forum verteld over mijn bezoekje aan turbo specialist https://www.turbopro.nl Toevallig ook over dit apparaat gesproken. Liet bij een aldaar openliggende Ford motor de verschillende vervuilingen zien. Was oprecht zeer positief. Doch tekende daarbij wel prompt aan, dat dit apparaat eigenlijk het beste direct bij aflevering van een nieuwe auto gemonteerd zou moeten worden voor t beste resultaat. Achteraf alsnog monteren kan natuurlijk, maar afhankelijk van de kilometerstand heeft de vervuiling dan al (flink) plaatsgevonden. Monteren bij mijn km stand (> 200k) had weinig/geen zin meer.
Maar ... ik zou zeggen: bel hen zelf voor advies.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hi Robasto, dank voor je reactie.
Mee eens dat het mooi zou zijn als het vanaf nieuw aanwezig was, maar met een goede motorflush inclusief reinigen, na demontage, van het inlaattraject inclusief walnutblasting o.i.d. heb je hetzelfde effect als een nieuwe motor.
Klopt helemaal. Over motorflush/walnutblasting hebben we het ook gehad. Maar bedenk wat daar de kosten van zijn en zet deze vervolgens af tegen de periode die je voornemens bent nog met de betreffende auto te blijven rijden. Bij inruil moet je echter ook bedenken, dat deze acties/kosten van generlei (positieve) invloed zullen zijn op wat je terug gaat krijgen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Is die catch-can zo duur daar dan ? Een walnut behandeling kost ook rond de 300 misschien ? Die spaar je dan om de 50 a 60k uit ?
Niet expliciet naar gevraagd gehad, maar meen dat hij terloops iets indiceerde van E 1.000 voor flush, walnut en olie catch-can allemaal bij elkaar. Maar ik kan mij compleet vergissen. Voor mijn bezoek was ik namelijk primair gefocussed op turbo en dit met de catch-can kwam toevallig en passant ook voorbij.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
In mijn vorige auto (Alfa Romeo GT 2.0 JTS) ruim 60.000 km gereden met catchcan.
Na veel storingen besloten om motor te laten reinigen en carterontluchting om te leiden/ af te doppen.
Tankje werd elke 15.000 km leeggemaakt en wat een zooi erin zit 😏
Helaas geen foto van catchcan, wel van de rest 😃
152D4A4F-4854-4104-B032-6344FBBA2F15.jpg
4383D8EE-E36B-407B-AEFF-A67A44711A35.jpg
A50C5228-0278-44B2-A3BF-AAB28E2DFA66.jpg
638AD42D-5221-4393-9929-7860816D8812.jpg
C2F659EE-652A-4F30-AE63-91D34C630A88.jpg
7BB96729-0A70-45BC-801B-0F49537DCA1B.jpg
936E5095-94F4-4BEF-9BCB-1BD4B7D21EEC.jpg
E8A4A671-DCC0-4464-9BBE-4031721B018D.jpg
DC0B0F9E-3004-4232-8696-5627C3ED1C15.jpg
0C0048B0-2E40-4B0F-86A1-D96A271C7D71.jpg
16E3F938-1B8B-4612-B301-16D9182D15EF.jpg
Dus jij bent wel voorstander ? Neem aan dat de foto's onderop van de porten dan degene zijn met catchcan erop ?
Ik heb alleen interesse in de catch can, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik hier al wat mee bezig ben. Kijken of ik een professioneel uitziend en werkend geheel zelf kan bedenken en bouwen.
Maar mocht in de tussentijd via AF iets moois voorbij komen dan sluit ik me graag aan.
Volgens een bedrijf die bekend is met walnut blasting etc, helpt een catch-can niks. Ze hebben auto's binnen staan met een catch-can gemonteerd en die zijn ook vervuild.
Tja ene kant is natuurlijk anders nadelig voor hun werkzaamheden als er geen blasting meer nodig is , maar ze zullen het niet voor niks zeggen ?